Fitness Seller

Coronavirus

Het begon met Astra-Zeneca, omdat daar wereldwijd de meeste prikken mee zijn gezet. Nu komt diezelfde zeldzame bijwerking ook bij het Janssen-vaccin naar boven, nu daar in de VS inmiddels ook miljoenen prikken mee zijn gezet. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: als we zo doorgaan, houden we geen 'veilige' vaccins meer over, als we zo panisch doen over deze zeer zeldzame bijwerking...

Als we niet zo panisch doen over de zeldzame bijwerkingen van corona hadden we ook allang geen pandemie meer :trollface:

En ja hoor, daar gaan we al:
https://nos.nl/artikel/2376585-johnson-johnson-stelt-levering-janssen-vaccin-in-europa-uit.html

minder vaccins => meer besmettingen => meer ziekenhuisopnames => langere lockdown

Mad Rainn Wilson GIF by T-Mobile

Het is ook wel mooi om te zien dat er overal chaos is en mensen een vaccin opeisen. Vooral onder jongeren heerst er een angst van jewelste. Duurt niet lang meer en de pl**ris zal uitbreken en er gaan doden vallen omdat mensen gevaccineerd willen worden voor hun beurt.

Weer geen versoepelingen

Het is ook wel mooi om te zien dat er overal chaos is en mensen een vaccin opeisen. Vooral onder jongeren heerst er een angst van jewelste. Duurt niet lang meer en de pl**ris zal uitbreken en er gaan doden vallen omdat mensen gevaccineerd willen worden voor hun beurt.

Als de huisarts wat AZ zou hebben, mag het bij mij zo de arm in.

Grote gezeik!

Het begon met Astra-Zeneca, omdat daar wereldwijd de meeste prikken mee zijn gezet. Nu komt diezelfde zeldzame bijwerking ook bij het Janssen-vaccin naar boven, nu daar in de VS inmiddels ook miljoenen prikken mee zijn gezet. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: als we zo doorgaan, houden we geen 'veilige' vaccins meer over, als we zo panisch doen over deze zeer zeldzame bijwerking...
Ach zonder vaccin zullen er ook wel 1 op de miljoen mensen trombose krijgen, voor de bühne even onderzoeken en een week later weer doorgaan.

Ach zonder vaccin zullen er ook wel 1 op de miljoen mensen trombose krijgen, voor de bühne even onderzoeken en een week later weer doorgaan.
Dat vraag ik mij dus ook af. Zijn er geen percentages van trombosegevallen die er normaal gesproken optreden? Met deze cijfers lijkt het mij meer veroorzaakt door hormonale anticonceptie/een vrouw zijn dan het vaccin. Die hebben überhaupt al een verhoogde kans daarop.

Doe dan Hugo, doe dan, minder praatjes, meer prikken.

Hoeveel meer, en is dat verschil daadwerkelijk significant en toe te schrijven aan het vaccin?

Dit roept weer allemaal vragen op. :wanker:
Ja was een veelvoud en inderdaad significant daarom hebben ze het advies/beleid omtrent dat vaccin aangepast. Weet niet meer welke getallen precies want heb geen fotografisch geheugen, 18 doden waar men er 3 zou verwachten ofzo dacht ik.

Bij eerdere problemen tijdens de trials enzo bleek niks significant dus gingen ze gewoon weer verder. Al die tests waren ook op een te kleine groep om dit soort zeldzame problemen (in miljoenen) te kunnen detecteren.

Heb je bij spataders meer kans op trombose?

The European medicines regulator has said that by mid-March, they might have expected to see between one and two cases of this clot in people under 50 given the vaccine, but they had seen 12 - about nine times higher than they would expect.

The Committee carried out an in-depth review of 62 cases of cerebral venous sinus thrombosis and 24 cases of splanchnic vein thrombosis reported in the EU drug safety database (EudraVigilance) as of 22 March 2021, 18 of which were fatal.1

Laatst bewerkt:
Ja was een veelvoud en inderdaad significant daarom hebben ze het advies/beleid omtrent dat vaccin aangepast. Weet niet meer welke getallen precies want heb geen fotografisch geheugen, 18 doden waar men er 3 zou verwachten ofzo dacht ik.

Bij eerdere problemen tijdens de trials enzo bleek niks significant dus gingen ze gewoon weer verder. Al die tests waren ook op een te kleine groep om dit soort zeldzame problemen (in miljoenen) te kunnen detecteren.

"Blijf doorprikken met het AstraZeneca-vaccin zonder leeftijdsgrens, adviseerde het EMA woensdag."

8 April, na onderzoek van EMA.

"Volgens het EMA geeft het vaccin van AstraZeneca een licht verhoogd risico op een zeldzame combinatie van bloedopstoppingen en een laag aantal bloedplaatjes. Bij naar schatting 1 op de 150 duizend gevaccineerden komt deze bijwerking voor. Dat risico is zo klein dat de voordelen van bescherming tegen het coronavirus veel zwaarder wegen, aldus het EMA. ‘Het risico op sterfte door covid-19 is veel groter dan het risico op de bijwerking’, zei directeur Emer Cooke. De vrees is dan ook dat als gevolg van de prikstoppen meer mensen overlijden aan covid-19."

Terug
Naar boven