AndroidHealthClinic

Coronavirus

Media volgende week: 200% stijging van mensen MET corona op de ic. Van 6 naar 18 mensen op e IC.

Als wij nu even snel met 100k man tegelijk door Amsterdam of Den Haag gaan wandelen is het bij ons ook snel afgelopen met die bullshit.

Leg me dat verschil dan eens uit, met de huidige besmettingscijfers in het achterhoofd.
Mea Culpa ik haal infectie en infectieziekte door elkaar. Buiten dat is imo de enige crisis waar we momenteel in zitten een test-pandemie.

Media volgende week: 200% stijging van mensen MET corona op de ic. Van 6 naar 18 mensen op e IC.
Dus je erkent dat de ziekenhuisopnames dezelfde trent volgen als de besmettingen en de huidige toename problematisch is?

Hoe verklaar je het verschil met vorig jaar? De extreem gevaarlijke delta variant?
Vanwaar "De extreem gevaarlijke"? Je weet zelf volgens mij ook prima dat deze variant een stuk besmettelijker is dan de originele. Of was het gewoon iets roepen zodat iemand kan happen op "extreem gevaarlijk"?

Dus je erkent dat de ziekenhuisopnames dezelfde trent volgen als de besmettingen en de huidige toename problematisch is?
Nope. Let maar op volgende week ziekenhuizen gaan verre van vol lopen. Op zich jammer want ik hoor dat ze zich vervelen op de IC. Bron: Gommers.

Nope. Let maar op volgende week ziekenhuizen gaan verre van vol lopen. Op zich jammer want ik hoor dat ze zich vervelen op de IC. Bron: Gommers.

Vol lopen is weer wat anders, maar we hebben nog wat uitgestelde zorg en dit (draadje) :

Vanwaar "De extreem gevaarlijke"? Je weet zelf volgens mij ook prima dat deze variant een stuk besmettelijker is dan de originele. Of was het gewoon iets roepen zodat iemand kan happen op "extreem gevaarlijk"?
Er zijn geluiden dat de delta variant gevaarlijker zou zijn, én berichten dat het inderdaad weer (nog) besmettelijker is. Vorige varianten werden ook aangekondigt als besmettelijker, maar bleken dat in de praktijk niet of nauwelijks te zijn. Gevaar kan ook nog direct vanuit de eigenschappen van de ziekte komen, of door de combinatie van factoren met z'n besmettelijkheid. Creatief taalgebruik omdat het anders een erg lange vraag wordt wanneer ik alle mogelijke nuances waaraan ik daarbij denk erin moet verwerken.

Verder mag er gehapt worden op de vraag of dit extreem zou zijn, of hoe gemeen ik ben als ik dat misschien juist sarcastisch bedoel. Maar dan graag inhoudelijk en onderbouwd want ik ben die kneuzerige autoritaire pc-bendes hier op het forum die willen dat je enkel reageert om hun angstpsychose te valideren en je anders belachelijk maken voor punten van hun kontenlik(k)ers wel aardig zat.

Voel je vrij om het te interpreteren hoe je wilt en (interessant inhoudelijk) te reageren over de aspecten waarin je je erdoor geprikkeld voelt.

maar bleken dat in de praktijk niet of nauwelijks te zijn.
Waar haal je die info vandaan? De Engelse variant was toch daadwerkelijk besmettelijker?

Verder mag er gehapt worden op de vraag of dit extreem zou zijn, of hoe gemeen ik ben als ik dat misschien juist sarcastisch bedoel. Maar dan graag inhoudelijk en onderbouwd want ik ben die kneuzerige autoritaire pc-bendes hier op het forum die willen dat je enkel reageert om hun angstpsychose te valideren en je anders belachelijk maken voor punten van hun kontenlik(k)ers wel aardig zat.
Geef die jongen een Snickers.

Waar haal je die info vandaan? De Engelse variant was toch daadwerkelijk besmettelijker?
"niet of nauwelijks"

Veel minder dan de 30-45% hogere R-waarde die werd voorspelt. Door de daaruit resulterende exponentiële groei zou toen in enkele weken heel NL op de IC liggen.

Ging het uiteindelijk niet gelijk op met die paar procent van de avondklok?

Waar haal je die info vandaan?
Volgens mij heb je het er toen zelf ook over gehad maar goed.

Op 15 januari was de zogenoemde R-waarde van de klassieke variant van het coronavirus 0,85, die van de veel besmettelijkere Britse variant 1,27.
Factor 1.5 zelfs. Studies daarvoor uit de UK hadden het over +30-45% of 30-50% ofzo.

Iets met steekproeven die niet representatief bleken maar nog wel even goed uitkwamen voor een rechtszaak om de hele protestbeweging mee de grond in te boren.

Volgens mij heb je het er toen zelf ook over gehad maar goed.

Factor 1.5 zelfs. Studies daarvoor uit de UK hadden het over +30-45% of 30-50% ofzo.

Iets met steekproeven die niet representatief bleken maar nog wel even goed uitkwamen voor een rechtszaak om de hele protestbeweging mee de grond in te boren.
Een factor 1,5 betekent 50% besmettelijker.

Terug
Naar boven