MuscleMeat

Coronavirus

Ja, jij haalt er ineens de wetten bij.
Ik denk dat vanuit de geest van de wet het niet de bedoeling is om gezonde mensen op te sluiten omdat ze een potentieel gevaar kunnen zijn.
Dat zou betekenen dat je deze wet dus flink kan misbruiken als machthebber.

Preventieve quarantaine. Niemand die zijn vingers hier aan gaat branden.

Iedereen wordt gelijk behandeld binnen de WPG.
Is dat goed?
Gelijk en gelijkwaardig is niet hetzelfde.

Voorbeeldje: Als je bejaarden en jongeren onder bepaalde omstandigheden opsluit, is het gelijk. Maar bejaarden zitten over het algemeen veel meer thuis dan jongeren, dus is het alles behalve gelijkwaardig.

Die transgender vrouw die mee doet met de Olympische spelen is een voorbeeld van gelijk. Gelijkwaardig is het absoluut niet.

Ja

Ik ken ook artikel 1 van de gondwet.

Gelijke behandeling in gelijke gevallen. De gevallen zijn alleen niet gelijk, omdat de ene persoon wel gevaccineerd is en de ander niet. Welk belang zwaarder weegt, laat ik aan de rechter over.

Maar in principe ben ik het ermee eens dat er nu gewoon slecht beleid is. Mensen die zich nu nog niet hebben laten vaccineren, hebben daar bewust voor gekozen. Dan hoeft de samenleving ook geen maatregelen meer te nemen om hun gezondheid te beschermen.

Is dat goed?

Voorbeeldje: Als je bejaarden en jongeren onder bepaalde omstandigheden opsluit, is het gelijk. Maar bejaarden zitten over het algemeen veel meer thuis dan jongeren, dus is het alles behalve gelijkwaardig.

Die transgender vrouw die mee doet met de Olympische spelen is een voorbeeld van gelijk. Gelijkwaardig is het absoluut niet.
Dat @Steks 'm liever in een mannen anus steekt is gelijk aan de anus van een vrouw. Gelijkwaardig is het absoluut niet.

Ik ben dus vogelvrij verklaard.
Nee hij zegt dat de maatregelen nu zijn om ongevaccineerden te beschermen, en dat die dus eigenlijk weg zouden moeten. (Mijn interpretatie dan.

dan zal je daarna zelf moeten bepalen of het nog steeds geen meerwaarde voor je heeft.

• Like
Waarderingen: Pren
Nee hij zegt dat de maatregelen nu zijn om ongevaccineerden te beschermen, en dat die dus eigenlijk weg zouden moeten. (Mijn interpretatie dan.

dan zal je daarna zelf moeten bepalen of het nog steeds geen meerwaarde voor je heeft.
Welke maatregelen beschermen mij als ongevaccineerde? Doelt ie op de 1,5 m, mondkapjes, etc?

Die mogen van mij allemaal weg. Ik ben voorstander van eigen verantwoordelijkheid.

Welke maatregelen beschermen mij als ongevaccineerde?
Ik denk dat hij alle maatregelen bedoelt, die dus niet alleen de ongevaccineerden maar ook de gevaccineerden raken.

zelf vind ik trouwens dat ze gewoon alles open moeten pleuren en iedereen de corona laten genieten. Als je er na 1,5 jaar nog steeds niet voor kan zorgen dat je zelf veilig blijft voor corona (als dat belangrijk is voor je) dat je niet zo’n heel groot gemis voor de samenleving zou zijn

Ik denk dat hij alle maatregelen bedoelt, die dus niet alleen de ongevaccineerden maar ook de gevaccineerden raken.

zelf vind ik trouwens dat ze gewoon alles open moeten pleuren en iedereen de corona laten genieten. Als je er na 1,5 jaar nog steeds niet voor kan zorgen dat je zelf veilig blijft voor corona (als dat belangrijk is voor je) dat je niet zo’n heel groot gemis voor de samenleving zou zijn
Helemaal mee eens.

• Like
Waarderingen: Xrp
Ik ben dus vogelvrij verklaard.
Welke maatregelen beschermen mij als ongevaccineerde? Doelt ie op de 1,5 m, mondkapjes, etc?

Hoezo vogelvrij? Corona was toch niet gevaarlijk? Kijk, helemaal prima als mensen zich niet willen laten vaccineren. Je mag dan alleen ook niet zeuren, als de rest van de samenleving de maatregelen opheft. Jouw keuze, dus de gevolgen zijn ook voor jou. Of die maatregelen dan wel of niet helpen, laat ik even in het midden. Dat is een andere discussie.

Hoezo vogelvrij? Corona was toch niet gevaarlijk? Kijk, helemaal prima als mensen zich niet willen laten vaccineren. Je mag dan alleen ook niet zeuren, als de rest van de samenleving de maatregelen opheft. Jouw keuze, dus de gevolgen zijn ook voor jou. Of die maatregelen dan wel of niet helpen, laat ik even in het midden. Dat is een andere discussie.
Ik dacht dat je met
Dan hoeft de samenleving ook geen maatregelen meer te nemen om hun gezondheid te beschermen.
ook doelde op bijv. geen (ziekenhuis) zorg meer aan te bieden aan ongevaccineerden. Die mening hoor ik laatste tijd ook steeds vaker voorbij komen. Ik begreep je dus verkeerd.

• Like
Waarderingen: Pren
Ik dacht dat je met ook doelde op bijv. geen (ziekenhuis) zorg meer aan te bieden aan ongevaccineerden. Die mening hoor ik laatste tijd ook steeds vaker voorbij komen.
Geen zorg aanbieden vind ik wel erg ver gaan, maar bijvoorbeeld gevaccineerden voorrang geven op ongevaccineerden (mocht er een keuze gemaakt moeten worden) snap ik wel.

Bij alle zorg of alleen behandeling van covid?

Voor de behandeling van covid ben ik het zeker eens.
Alleen de behandeling van covid mbt het coronavaccin.

maar met alles vind ik dat, niet-rokers mogen ook voorrang hebben mbt rokers met longproblemen van mij

Is dat goed?

Het is niet eens gelijk.

Terug
Naar boven