AndroidHealthClinic

Coronavirus

20210623_084501.jpg

The US Food and Drug Administration will soon add a warning label to Johnson & Johnson COVID-19 vaccines after about 100 people out of 12.8 million vaccinated patients developed Guillain-Barré syndrome, a largely recoverable neurological condition, according to multiple reports.

Geen tijd om op elk gekrenkt zieltje te reageren helaas, misschien later.

Ik was even vergeten dat we voor de minder bedeelden onder ons altijd een ;) erbij moet zetten voordat ze begrijpen waar je een grapje / overdrijving (in casu) / metafoor of wat dan ook gebruikt en waar niet.

En ik ben geen basisschoolleraar en ik was natuurlijk ook even compleet vergeten dat je geen (privé)-mening mag hebben als je een (semi-)overheidsfunctie bekleedt en dat je, wanneer je die onverhoopt wel hebt en uit, dan direct uit je functie ontheven zou moeten worden volgens de zelfverklaarde anti-cancel culture pro-vrijheid club hier. Maar natuurlijk wel alleen als die mening botst met de mening van voornoemde club.

Geen tijd om op elk gekrenkt zieltje te reageren helaas, misschien later.

Ik was even vergeten dat we voor de minder bedeelden onder ons altijd een ;) erbij moet zetten voordat ze begrijpen waar je een grapje / overdrijving (in casu) / metafoor of wat dan ook gebruikt en waar niet.

En ik ben geen basisschoolleraar en ik was natuurlijk ook even compleet vergeten dat je geen (privé)-mening mag hebben als je een (semi-)overheidsfunctie bekleedt en dat je, wanneer je die onverhoopt wel hebt en uit, dan direct uit je functie ontheven zou moeten worden volgens de zelfverklaarde anti-cancel culture pro-vrijheid club hier. Maar natuurlijk wel alleen als die mening botst met de mening van voornoemde club.
Ben je nu weer een ;) vergeten, of is de laatste alinea serieus?

Ben je nu weer een ;) vergeten, of is de laatste alinea serieus?
Rare opmerking voor iemand die in een lab werkt (ik weet niet waarom maar als je een mening verkondigt die afwijkt van de mening van een ander dan schijn je je functie erbij te moeten vernoemen ;) )

Mafkezen zoals Willem Engel en bepaalde politici misbruiken het debat voor hun eigen gewin en roepen de meest maffe dingen
Yep.
Het is mooi dat we hier met z'n allen in alle vrijheid over kunnen discussiëren. Vrijheid van meningsuiting is in mijn ogen ons grootste goed. Het scheidt ons van de totalitaire regimes in shithole countries.
True. En die vrijheid werkt meerdere kanten op, in ieder geval geen eenrichtingsverkeer. Al mag de media van mij figuren als Willem Engel gerust doodzwijgen, in plaats van constant aandacht schenken en daarmee de grootst mogelijke onzin aanwakkeren. Maar ja dat zal niet gebeuren.

Nou die hoeven dus ook niet meer gevaccineerd te worden :)

Ik las dat ook al in de Volkskrant. Maar ik kon zo snel op de site van RIVM alleen de cijfers vanaf 1 juli vinden, niet een week terug. Maar als ik die naar procenten omrekende kwam ik uit op 60% ongevaccineerd, 28% onbekend en de rest dan deels gevaccineerd. Ik heb het gevoel dat de krant voor 100% voor het gemak de onbekend categorie weg heeft gelaten, aangezien ze op 100% uitkomen met de genoemde percentages.

Maar als ik die naar procenten omrekende kwam ik uit op 60% ongevaccineerd, 28% onbekend en de rest dan deels gevaccineerd.
"Van ruim een kwart van de mensen die besmet raakten is onbekend of ze wel of niet zijn gevaccineerd tegen het virus."
Die 28% klopt aardig idd.

"Van ruim een kwart van de mensen die besmet raakten is onbekend of ze wel of niet zijn gevaccineerd tegen het virus."
Die 28% klopt aardig idd.
Ik zie het idd, dat stond er bij de Volkskrant niet bij. Maar dan is 84% nogsteeds flauw om te roepen met over de helft van je artikel zo'n kanttekening. Vooral in alle koppen overal.

Vooral in alle koppen overal.
Alles met sensationele koppen neem ik al met een flinke berg aan zout. Behoorlijk hinderlijk dat al die kloppen niet het totaalplaatje reflecteren. Altijd schetst het een beeld wat ze goed uit komt, wat achteraf gezien vrijwel altijd vies tegen blijkt te vallen. Zie het ook continu in artikelen over onderzoeken, dan lees je de bron zelf en valt het weer eens zwaar tegen. Getest in vitro, op muizen, 6 participanten etc etc.

Valt mij op dat de percentages van bescherming tegen een ernstig verloop van covid, en bescherming tegen besmet
raken, veel door elkaar gehaald wordt. Dat laatste percentage ligt vanaf het begin afaan al aanzienlijk lager.
Een deel van de besmettingen zal ook mild en asymptomatisch zijn, jammer dat ze daar geen cijfers van bijhouden.

Wat ze er niet bij zeggen is dat het ziekteverloop bij de Delta-variant milder is. En dat de besmettingen al drie dagen op rij aan het dalen zijn. En dat maar 1 op de 1000 buiten besmet raakt.

Gelijke behandeling in gelijke gevallen. De gevallen zijn alleen niet gelijk, omdat de ene persoon wel gevaccineerd is en de ander niet. Welk belang zwaarder weegt, laat ik aan de rechter over.

Maar in principe ben ik het ermee eens dat er nu gewoon slecht beleid is. Mensen die zich nu nog niet hebben laten vaccineren, hebben daar bewust voor gekozen. Dan hoeft de samenleving ook geen maatregelen meer te nemen om hun gezondheid te beschermen.

Waarom kunnen we niet eerst even aankijken of ic's gaan vollopen? Zie niet, is het zo toch prima? Is 80% met vaccin lekker veilig, de overige 20% zal elkaar razendsnel besmetten en daarna ook veilig zijn.

• Like
Waarderingen: Pren
Jup. Net als met alcoholisten en levertransplantaties.

En als je nou af en toe een borrel drinkt tegenover iemand die nooit drinkt, maar weleens aas gebruikt heeft?

Moet een blanke met huidkanker zijn paspoort laten zien, want zonvakanties is vragen om problemen en die mag achteraan sluiten voor zijn behandeling?
Een hardloper heeft om knieklachten gevraagd, laten we de non sporter maar eerder helpen. Die kan moet je niet op willen lijkt me.

Nee, we kunnen niet wachten tot de ICs vollopen.

Nee, een hoog aantal besmettingen is niet onproblematisch.

Terug
Naar boven