MuscleMeat

Coronavirus

Het type mensen waarbij een laars in de nek staat en dan zegt: We mogen blij zijn dat we nog leven :)

Ik wil daar best inhoudelijk op ingaan, maar feit dat jij dat niet voor kunt stellen, geeft niet aan dat het er niet is bij een hele grote groep mensen. Dat was eigenlijk mijn punt.

Kun je naar een feestje of festival zonder te testen?
Kun je uit eten zonder te testen? (even los van de rebellen die stiekem toch niet controleren, want dan ondervind je er alsnog last van omdat je moet uitzoeken waar je wel welkom bent en waar niet - situatie is natuurlijk ansich bizar!)
Kun je naar de bioscoop of een theater voorstelling zonder te testen?
Kun je op vakantie zonder te testen?
Kun je al het bovenstaande zonder een App te installeren?

Ergo, kun je volledig deelnemen aan de samenleving als ongevaccineerde? Ja dat kan, maar wel tegen een prijs. En die prijs is voor een groeiende groep mensen, toch net even iets te hoog (geworden).

Ben jij bereidt de rest van je leven prikjes te halen en een app te laten zien om deel te mogen nemen aan de samenleving?
En al die problemen vallen op te lossen met een vaccin. Je kan je wel tot in treuren blijven verzetten maar daar schiet je geen donder mee op. Je kaart zelf vakantie al aan, dus het is niet zo alsof onze overheid de enige is die zo'n systeem hanteren. Je kan er niet om heen, behalve door je te testen of vaccineren. Je kan hoog of laag springen maar je verandert er niks aan. Ik heb al vaker aangekaart dat er in mijn ogenveel meer pro's van het vaccin zijn dan de cons.

En ik denk niet dat we de rest van ons leven zo'n systeem gaan hanteren, maar wel tot het punt wanneerer geen sprake meer is van reguliere zorg die afgeschaald hoeft worden. En zou het wel zo zijn dan ben ik prima bereid om een extra prik te halen of m'n code te laten zien. Handig/gezellig is anders, maar ik lig er niet wakker van.

Hoef niet in verdere discussie want ik kan jou niet overtuigen, en jij mij niet. Ik vroeg me alleen af waar mensen zo bijzonder veel last van hebben (wat dus alleen zo is als je geen vaccin wilt nemen).
Wist je dat niet iedereen in Nederland op kantoor werkt? :o

Sommige sectoren zijn compleet omzeep geholpen, met name de kunst/cultuur sector, horeca sector, evenementen branche. Ik ben blij voor jou dat jij er nog amper/niets van merkt, maar heel veel Nederlanders (en miljarden andere mensen over de hele wereld) ondervinden nog steeds heel veel last van de pandemie (of beter gezegd de maatregelen). De toerisme branche is ook de nek om gedraaid.

De ware klap gaat nog wel komen als we alle gemaakten kosten gaan betalen. De teller staat inmiddels boven de 100 miljard voor Nederland alleen al.
Dus zelfs jullie kantoorpikkies gaan het merken in de portemonnee.
Dat was ja. Ondertussen draait de horeca en evenementensector weer toch? Openingstijden zijn welliswaar verplaatst. Jij weet ook dat ik een liefhebben ben van feesten en als een stekker baalde dat die hele sector op z'n gat lag aangezien grotendeels van mijn sociale kring daaruit bestond, maar ondertussen kan ik weer. Dat is precies de reden waarom ik ook zei dat ik niet snap waarom mensen nu nog zoveel hinder ondervinden.

En verder zullen we het zien, inflatie was zonder corona ook wel door het dak gegaan. :p

En al die problemen vallen op te lossen met een vaccin. Je kan je wel tot in treuren blijven verretten maar daar schiet je geen donder mee op. Je kaart zelf vakantie al aan, dus het is niet zo alsof onze overheid de enige is die zo'n systeem hanteren. Je kan er niet om heen, behalve door je te testen of vaccineren. Je kan hoog of laag springen maar je verandert er niks aan. Ik heb al vaker aangekaart dat er in mijn ogenveel meer pro's van het vaccin zijn dan de cons.

En ik denk niet dat we de rest van ons leven zo'n systeem gaan hanteren, maar wel tot het punt wanneerer geen sprake meer is van reguliere zorg die afgeschaald hoeft worden. En zou het wel zo zijn dan ben ik prima bereid om een extra prik te halen of m'n code te laten zien. Handig/gezellig is anders, maar ik lig er niet wakker van.

Hoef niet in verdere discussie want ik kan jou niet overtuigen, en jij mij niet. Ik vroeg me alleen af waar mensen zo bijzonder veel last van hebben (wat dus alleen zo is als je geen vaccin wilt nemen).

Dat was ja. Ondertussen draait de horeca en evenementensector weer toch? Openingstijden zijn welliswaar verplaatst. Jij weet ook dat ik een liefhebben ben van feesten en als een stekker baalde dat die hele sector op z'n gat lag aangezien grotendeels van mijn sociale kring daaruit bestond, maar ondertussen kan ik weer. Dat is precies de reden waarom ik ook zei dat ik niet snap waarom mensen nu nog zoveel hinder ondervinden.

En verder zullen we het zien, inflatie was zonder corona ook wel door het dak gegaan. :p
Welnee man, ze proberen de inflatie al meer dan 5 jaar aan te jagen. De hele globale economie wordt ontwricht door de corona maatregelen en BAM daar is de inflatie. Nu mag ik het zeggen, dat jij denkt dat covid geen grote rol heeft in de inflatie

dumb and dumber television GIF

Ik heb echt precies nergens gezegd dat corona geen invloed heeft gehad op de inflatie. Ik zei dat zonder corona er ook hyperinflatie van toepassing was. En dan heb ik het niet over die 2% van je brood die duurder is geworden.

En al die problemen vallen op te lossen met een vaccin. Je kan je wel tot in treuren blijven verretten maar daar schiet je geen donder mee op. Je kaart zelf vakantie al aan, dus het is niet zo alsof onze overheid de enige is die zo'n systeem hanteren. Je kan er niet om heen, behalve door je te testen of vaccineren. Je kan hoog of laag springen maar je verandert er niks aan. Ik heb al vaker aangekaart dat er in mijn ogenveel meer pro's van het vaccin zijn dan de cons.
Dus al die failliete ondernemers, die kapot zijn gemaakt door de maatregelen, zijn na het nemen van een vaccinatie van alle problemen verlost?

Je haalt nu dingen door elkaar. Jij zegt dat je niet snapt dat mensen er iets van merken. Ik ben het daar niet mee eens. Nu begin je opeens over vaccinaties. Dat is een hele andere discussie.

Jij ligt daar niet wakker van. Anderen misschien wel. Je mist inlevingsvermogen.
Hoef niet in verdere discussie want ik kan jou niet overtuigen, en jij mij niet. Ik vroeg me alleen af waar mensen zo bijzonder veel last van hebben (wat dus
Er valt ook niet veel te overtuigen als je vraagt of iemand er wel of niet last van heeft. Maar ik snap niet hoe je niet in kan zien dat er genoeg mensen zijn die er wel last van hebben. Dat heeft niets te maken met wel of niet vaccineren. Of hebben ondernemers die zich laten vaccineren op magische wijze geen last van omzet verlies of faillisementen?
Open tot 00:00 :o.
Geen idee hoe nachtclubs en de natte horeca daar nou last van kunnen hebben...

En al die problemen vallen op te lossen met een vaccin. Je kan je wel tot in treuren blijven verzetten maar daar schiet je geen donder mee op. Je kaart zelf vakantie al aan, dus het is niet zo alsof onze overheid de enige is die zo'n systeem hanteren. Je kan er niet om heen, behalve door je te testen of vaccineren. Je kan hoog of laag springen maar je verandert er niks aan. Ik heb al vaker aangekaart dat er in mijn ogenveel meer pro's van het vaccin zijn dan de cons.

Vergeet de mensen niet die geen vaccin kunnen nemen, dat zijn er niet maar een paar. Tel daarbij op de mensen die om welke reden dan ook geen prik willen nemen en je hebt het over een behoorlijk aantal mensen. Straks kun je daar ook de mensen bij op gaan tellen die op een gegeven moment gaan weigeren om nog een prikje te halen voor een groene Vink.

Verder eens, we zullen elkaar nooit kunnen overtuigen, maar we kunnen wel gewoon openstaan voor elkaars visie en die proberen te respecteren.

Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat mensen zoveel problemen ondervinden. Vrijwel iedereen heeft de keuze om weer naar kantoor te gaan, je kan weer onbeperkt sporten, je kan weer naar elk feestje toe (al dan niet overdrag, maar of dat nou zo'n drama is), en je kan op vakantie. Er zijn een aantal activiteiten nodig met een QR code (meer dan de bios en uitetekn kan ik zo niet bedenken, zullen er vast nog wat zijn maar niks geks in mijn ogen). En aangezien ik weet dat jij wel geregeld uit eten gaat is dat het enige voorbeeld wat ik me kan bedenken waar jij tegen aan loopt. Maar aangezien handhaving bijzonder gaar blijkt te zijn ken je ondertussen je toko's wel waar je zonder problemen kan eten.

En als er wel andere problemen zijn ben ik benieuwd naar wat. Het hele sociale krediet gedoe buiten discussie gelaten. Ik heb het nu puur over. de huidige maatregelen.
Mijn vrouw kan pas sinds 3 weken om de week naar kantoor, bij alle verplaatsingen binnen het gebouw moet ze een mondkapje dragen. Ik moet op mijn werk bij alle verplaatsing in onze gebouwen een mondkapje dragen, gelukkig is er voor de laboratoria een uitzondering gemaakt omdat daar de lucht 12 keer per uur ververst wordt. Bij de geringste twijfel ove. mijn gezondheid mag ik niet naar mijn werk komen, dat is lekker doorbetaald thuis zitten, maar betekent ook dat er geen structuur meer te vinden is in de roosters die wij lopen en we regelmatig een dag moet overwerken of 12-uurs diensten moeten draaien. Ik mag het schoolgebouw, het schoolplein en de BSO van mijn dochter en de opvang van mijn zoon niet betreden wat communicatie met leerkrachten en leidsters er niet beter op maakt, wat bij mijn dochter (en ook bij andere kinderen) een merkbare achterstand heeft opgeleverd wat betreft sociale vaardigheden. Opvanguren buiten het contract voor mijn kinderen zijn veel lastiger in te kopen dan voorheen. Het jaarlijkse Sinterklaasfeest van mijn werk wordt ook dit jaar weer niet georganiseerd vanwege de angst voor besmettingen.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw kan pas sinds 3 weken om de week naar kantoor, bij alle verplaatsingen binnen het gebouw moet ze een. mondkapje dragen. Ik moet op mijn bij alle verplaatsing in onze gebouwen een mondkapje dragen, gelukkig is er voor de laboratoria een uitzondering gemaakt omdat de lucht 12 keer per uur ververst wordt. Bij de geringste twijfel over. mijn gezondheid mag ik niet naar mijn werk komen, dat is lekker doorbetaald thuis zitten, maar betekent ook dat er geen structuur meer te vinden is in de roosters die wij lopen en we regelmatig een dag moet overwerken of 12-uurs diensten moeten draaien. Ik mag het schoolgebouw en het schoolplein en de BSO van mijn dochter en de opvang van mijn zoon niet betreden wat communicatie met leerkrachten en leidsters er niet beter op maakt, wat bij mijn dochter (en ook bij andere kinderen) een merkbare achterstand heeft opgeleverd wat betreft sociale vaardigheden. Opvanguren buiten het contract voor mijn kinderen zijn veel lastiger in te kopen dan voorheen. Het jaarlijkse Sinterklaas feest van mijn werk wordt ook dit jaar weer niet georganiseerd vanwege de angst voor besmettingen.
Maar je kan wel gewoon weer naar de bioscoop dus waar hebben we het over.. ;)

• Haha
Waarderingen: Vonk
Nieuwe huisarts.
😐
20211019_160956.jpg

• Haha
Ik kijk liever thuis een filmpje.
Eens per jaar een imax kan ik wel waarderen als de film de moeite waard is.

Voor de rest elke avond als ik thuis ben op de bank een film of serie opzetten. Wat eten erbij.
Gewoon de bioscoop naar huis meenemen, probleem opgelost. Goedkope snacks, reclamevrij, beter geluid. Een robuuste subwoofer in een kleine kamer zal veel betere bass opleveren dan die paar subs die ze in een gigantische zaal hebben.
GetAttachmentThumbnail

Plottwist :lol:

Vreemd dat gentherapie dan niet werkt.

• Haha

Dus al die failliete ondernemers, die kapot zijn gemaakt door de maatregelen, zijn na het nemen van een vaccinatie van alle problemen verlost?

Je haalt nu dingen door elkaar. Jij zegt dat je niet snapt dat mensen er iets van merken. Ik ben het daar niet mee eens. Nu begin je opeens over vaccinaties. Dat is een hele andere discussie.

Jij ligt daar niet wakker van. Anderen misschien wel. Je mist inlevingsvermogen.

Er valt ook niet veel te overtuigen als je vraagt of iemand er wel of niet last van heeft. Maar ik snap niet hoe je niet in kan zien dat er genoeg mensen zijn die er wel last van hebben. Dat heeft niets te maken met wel of niet vaccineren. Of hebben ondernemers die zich laten vaccineren op magische wijze geen last van omzet verlies of faillisementen?
Open tot 00:00 :o.
Geen idee hoe nachtclubs en de natte horeca daar nou last van kunnen hebben...
Ik heb het nooit over de maatregelen in het verleden gehad. De maatregelen nu hebben bijzoinder weinig invloed op de ondernemers die nu kapot zijn. Elke sector is weer open en kan weer draaien. Ik haal vaccinaties erbij omdat die daadwerkelijk wel bijdragen aan of er wel of geen maatregelen genomen moeten worden. Dit verhaal is al eerder uitgelegd maar als er vanaf dag 1 vaccins beschikbaar waren en we 100% bereidbaarheid hadden al die sectoren waarschijnlijk nooit dichtgehoefd.

Horeca had ik al genoemd, en zoals ik zei wordt er een hoop naar overdag verplaatst. Ben het verder eens met dat die regels totaal random zijn en overbodig, die tot 00:00.
Vergeet de mensen niet die geen vaccin kunnen nemen, dat zijn er niet maar een paar. Tel daarbij op de mensen die om welke reden dan ook geen prik willen nemen en je hebt het over een behoorlijk aantal mensen. Straks kun je daar ook de mensen bij op gaan tellen die op een gegeven moment gaan weigeren om nog een prikje te halen voor een groene Vink.

Verder eens, we zullen elkaar nooit kunnen overtuigen, maar we kunnen wel gewoon openstaan voor elkaars visie en die proberen te respecteren.
Voor die groep mensen die om medische redenen geen prik kunnen halen zou ook een uitzondering gemaakt moeten worden in mijn ogen, maar de overige groep niet. Zoals ik zei heb ik geen problemen met een vinkje laten zien of me te laten vaccineren, en vind ik niet dat een selecte groep mensen die de zorg gijzelt de overige groep ten dupe moet laten zijn. Wat nu overigens niet echt gebeurt, omdat je als gevaccineerd persoon vrijwel alles weer kan behalve dansen na 00;00.

Mja wordt die visie respecteerd? Ik hoef je niet te overtuigen, en jij mij niet. Daar zijn we beide niet naar opzoek, maar respect is ver te zoeken wanneer je met oorlog referenties begint te smijten terwijl ik een legitieme vraag stel.
Mijn vrouw kan pas sinds 3 weken om de week naar kantoor, bij alle verplaatsingen binnen het gebouw moet ze een mondkapje dragen. Ik moet op mijn werk bij alle verplaatsing in onze gebouwen een mondkapje dragen, gelukkig is er voor de laboratoria een uitzondering gemaakt omdat daar de lucht 12 keer per uur ververst wordt. Bij de geringste twijfel ove. mijn gezondheid mag ik niet naar mijn werk komen, dat is lekker doorbetaald thuis zitten, maar betekent ook dat er geen structuur meer te vinden is in de roosters die wij lopen en we regelmatig een dag moet overwerken of 12-uurs diensten moeten draaien. Ik mag het schoolgebouw, het schoolplein en de BSO van mijn dochter en de opvang van mijn zoon niet betreden wat communicatie met leerkrachten en leidsters er niet beter op maakt, wat bij mijn dochter (en ook bij andere kinderen) een merkbare achterstand heeft opgeleverd wat betreft sociale vaardigheden. Opvanguren buiten het contract voor mijn kinderen zijn veel lastiger in te kopen dan voorheen. Het jaarlijkse Sinterklaasfeest van mijn werk wordt ook dit jaar weer niet georganiseerd vanwege de angst voor besmettingen.
Mondkapjes zijn vervelend en IMO nogal overbodig, kan me voorstellen dat dat storend is. Verder vind ik het thuisblijven bij een hoestje niet meer dan normaal, mag er van mij eigenlijk wel in blijven. Al is het bedrijfstechnisch aardig gaar, maar daar kiest jouw eigen werkgever voor natuurlijk. (en daar heb jij je aan te houden, begrijp ik uiteraard).

En verder legitieme punten. Dit was een antwoord waar ik inderdaad op uit was, want dat is voor mij allemaal heel ver van je bed show. Waar ik op doelde richting Vonk en Strufel is meer de regels vanuit de overheid als in testen voor X of na 00:00 dag IMO bijzonder weinig mensen last hebben van de maatregelen, en wanneer je er wel last van hebt je het zelf in de hand hebt (d.m.v vaccineren). Niet over de permanente schade die is opgelopen (fallistmenten en dergelijk).

Terug
Naar boven