Fitness Seller

Cortisone in schouder J/N?

ey hans als je nou eerst het topic doorleest...

cortisone dus niet doen maar zover ben je dus al ....hier zit ook een dokter die het een en ander injecteert weet ook niet wat het is die heb ik twee in mijn schouder laten zetten en die hielpen wel goed ....wel doe ik oefeningen voor mijn cuffs en dat gaat samen wonderwel goed;succes

mn oom heeft een prik in zn schouders gekregen...ligt nu in amsterdam zwaar bewaakt op de intensive care..omdat er een abses in zn schouder gezeten zou hebben en die hebben ze lekgeprikt...dus al dat vuil ging naar zn organen enzovoort......
laat je eerst goed nakijken voor je een prik ergens laat zetten.... je weet nooit wat je mankeert en de meeste doktoren hier nemen altijd maar aan dat het dit of dat is....

cortisone dus niet doen maar zover ben je dus al ....hier zit ook een dokter die het een en ander injecteert weet ook niet wat het is die heb ik twee in mijn schouder laten zetten en die hielpen wel goed ....wel doe ik oefeningen voor mijn cuffs en dat gaat samen wonderwel goed;succes

Zou je eens kunnen vragen wat hij precies injecteerd ? Ik zou zeggen Adequin ofzo...

De injecties in de schouder geven maar kort verlichting van de pijn, maar na 3 a 4 dagen komt deze weer terug. Vergeet niet dat cortisone niet geneest, maar afbreekt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nu 2dagen 2x zware shots Diclofenac onstekingsremmer in m'n bil gekregen, extra dosis en nu verlichten met een normale dosis en dan overschakelen naar de lichte pilvorm. Het was een slijmbeursonsteking die ik had.

Het lijkt wel lichtjes te beteren voorlopig.

je nieren naar de terging werken! Top spul die diclofenac/volteren

cortisone spuiten in mijn schoudergewricht heb ik er meer gehad als Ronny testospuiten
om een heel lang verhaal kort te houden, Bullshit ! niet doen !
het probleem gaat chronisch worden, net zoals dat mij mij het geval was(en nog steeds is).
Rust houden tot dat je schouders totaal niet meer zeer doen (dan duurde bij mij ongev. 1 jaar), dan weer langzaam met bb beginnen, altijd 15 minuten voor elke training schouders opwarmen dmv (hele lichte !) rotatorentraining.

succ6

ik kan mij hier wel in vinden
ik denk dat je het serieuze trainen even op een heel laag pitje moet zetten.
gewrichtkapsels,pezen en aanhechtingspunten helen zeer langzaam en is een illusie om te denken dat dit opgelost kan worden door zo'n injectie
het is rot maar zie het als een offer dat je moet maken
meschien kan je wat specefieker zijn waar jij de pijn voelt in je schouder

je nieren naar de terging werken! Top spul die diclofenac/volteren

Tja zo is het bij alles wel wat he man.
Bij cortisone is het dit, bij diclofenac dat, bij overmatig gebruik van eiwitten ook niet goed voor de lever en krijg je acné, zo kan je maar blijven doorgaan he, ze hebben allemaal bijwerkingen.

heb je al eens fysiotherapie gehad eigenlijk?
en zo ja waar stond de behandeling uit?

Heb ik al gehad, en altijd beterde het wat maar keerde dan terug.
Drukmassages tot aan pijngrens toe soms, stabilisatie, versoepelen van schouderbladen. Tja aan slijmbeursontsteking kunde niet zo heeeeel veel doen of ontstekingsremmers, ijsfricties, en beetje therapie, maar die therapie laat ik. Kost geld genoeg.

Ik zou me toch tot een goede fysio wenden... Injecties lossen niks op(wat voor dan ook) en zijn slechts een korte termijn oplossing.. Je schouders moeten nog langer mee..

Met een gewone onstekingsremmer injectie intramusculair in de bil doe je geen damage aan je schouder. Cortisone daarentegen wel.

Ik heb ook 2 jaar lang nauwelijks iets kunnen doen door constante pijn in mijn schouder. Verschillende fysio's bezocht een ook een cortisonespuit gehad. Niks hielp... Totdat ik bij een fysio kwam die me aanraadde om 2 keer per week te gaan zwemmen. Dat is nu een half jaar geleden en ik ben nu bijna weer op mijn oude niveau en pijnloos. Ik heb natuurlijk geen idee wat jou precieze klachten zijn maar je zou het in ieder geval voor kunnen stellen bij je fysio.

ik heb in februari van dit jaar een slijmbeursontsteking gehad.
heb toen 6 weken lang aan de antibiotica gezeten.toen was het opgelost.
en sinds dinsdag heb ik weer last in mijn schouder.
de dokter zei in februari ook van neem een spuit erin.
heb het toen niet gedaan.en nu ik deze berichten hier lees heb ik er geen spijt van.

Ik heb opnieuw een voorschrift gekregen van volgende ontstekingsremmers: Tilcotil, is een stuk zwaarder of die Diclofenac.
Inspuiting van 40 mg in een keer. Hopelijk helpt dees beter, plus ik moet ook naar een fysio gaan die zal kijken wat er schort, want hij zegt dat dat niet kan dat je 2 maanden blijft lopen met een bursitis.

Terug
Naar boven