Fitness Seller

Crashen met chrash strongman uitprobeersels

Filmpjes posten kan ook altijd helpen, misschien zien de DBB experts wel iets waar het beter kan

• Topic Starter Topic Starter
Best wat mensen hebben gebrek aan shoulder of wrist mobility. Ik zag jordan peters dit ooit doen en ging wat research doen. Door de straps is het makkelijker om de stang op zijn plek te houden en d8 miss kan je zo wel low bar squatten. Het blijft wel gewoon een squat vlgns mij. Geen idee of het als ssb aanvoelf
Kan hem volgende week eens wat uit testen :)
Probeer zo recht mogelijk te staan (oefenen met licht/ zonder gewicht voor de spiegel), dan hoef je het gewicht zo weinig mogelijk te fixeren.
denkt dat ik inderdaad het beste super laag om gewicht begin (mss als opwarming voorlopig) en dan over een tijd opbouw zodra de techniek correct is

Filmpjes posten kan ook altijd helpen, misschien zien de DBB experts wel iets waar het beter kan
Alles kan beter op het moment, het lukte gewoon volledig niet :p maar inderdaad filmpjes zodra ik de beweging wat kan maken. Ik vind het super moeilijk bij mezelf te zien wat ik fout doe (en geef eigenlijk te snel op als het niet lukt en ik pissed begin te worden)

Alles kan beter op het moment, het lukte gewoon volledig niet :p maar inderdaad filmpjes zodra ik de beweging wat kan maken. Ik vind het super moeilijk bij mezelf te zien wat ik fout doe (en geef eigenlijk te snel op als het niet lukt en ik pissed begin te worden)
Hm ik filmde "vroeger" bijna elke oefening bij squat en bekeek het paar keer tijdens de pauze en zag af en toe wel een fout (bv chicken wings). En dbb heeft me ook geholpen met deadlifts.
Ik zou het gewoon eens in je log droppen, kan je enkel maar van leren :rolleyes:

Met staps kan ik eens proberen, maar zoals in het filmpje van APW word het toch weer een “gewone squat” of zie ik dat fout?
split squats lukken mij ook niet zo goed, evenwicht is nogal een probleem.
voor ik iets of wat op een goede manier een normale squat kon doen (op diepte) heeft mij ook meer dan een jaar gekost :s
Zolang de stang voor op je schouders ligt is het zwaartepunt zo dat er meer gewicht op je quads en erectoren komt. Vaak is de beperkende factor je bovenrug die je schouders niet meer omhoog kan houden. Je moet ook overdreven omhoog kijken zodat het makkelijker is je schouders omhoog te houden.

Ik heb in het begin ook een mobiliteit drill moeten doen waarbij ik mijn hand naar onder draaide en tegen de muur zette.zodat de hand, onderarm, etc. Mobieler werden en ik het uiteindelijk kon met wat lijden soms.

Ik zal straks eens een goede video ervan zoeken, dat leert wat makkelijker dan tekst.
Dat heeft iedereen, niemand wilt weken of maanden investeren om goede/betere techniek te krijgen. Het blijft ook een proces, met 60% kan iedereen wel goede techniek houden naar 90% is alleen ander verhaal.

Laatst bewerkt:
Als je handen kruislings houdt (niet onder de BB) en je ellebogen hoog genoeg, zou de BB vrijwel uit zichzelf moeten blijven liggen in het 'geultje' van je schouders. Je handen heb je dan nauwelijks meer nodig. Ik denk dat het wel een beetje persoonlijk is en niet voor iedereen hetzelfde voelt. Verder goed rechtop blijven (dus niet schuin naar de grond kijken).

JP doet squats inderdaad weleens met straps. Zal hier wel even mee uitkijken, niet dat ze scheuren en je 180kg ofzo van je rug laat donderen...

Niet heel duidelijk maar hier ze je hem zo doen:

Enige wat je wel moet beseffen is dat hij squat in een smith machine en jij freeweight wil doen. Dat laatste lijkt me namelijk iets gevaarlijker met enkel straps. Misschien is een safety bar iets? Zelf nog nooit gedaan maar lijkt mij een toffe oefening

Misschien kan @Strive4muscle je hierbij adviseren, hij deed regelmatig safetybar squats

Nog even het beloofde filmpje

Met straps trek je aan de strak omhoog.

Beetje dit idee

Hij heeft dan zelf 3d handles uitgeprint maar deed dit eerst ook met straps, maar mss als je eerst maar 2 vingers doet en jezelf goed chocked je het Al kunt.

Nog even het beloofde filmpje

Met straps trek je aan de strak omhoog.

Beetje dit idee

Hij heeft dan zelf 3d handles uitgeprint maar deed dit eerst ook met straps, maar mss als je eerst maar 2 vingers doet en jezelf goed chocked je het Al kunt.

Thnx, hier ben ik wat mee, ik ga morgen als assistentie de technieken in de filmpjes oefenen, en kijken hoe ver ik er mee geraak in enkele weken.
JP doet squats inderdaad weleens met straps. Zal hier wel even mee uitkijken, niet dat ze scheuren en je 180kg ofzo van je rug laat donderen...

Niet heel duidelijk maar hier ze je hem zo doen:

Enige wat je wel moet beseffen is dat hij squat in een smith machine en jij freeweight wil doen. Dat laatste lijkt me namelijk iets gevaarlijker met enkel straps. Misschien is een safety bar iets? Zelf nog nooit gedaan maar lijkt mij een toffe oefening

Misschien kan @Strive4muscle je hierbij adviseren, hij deed regelmatig safetybar squats

Safety bar bestaat niet in 30mm :( maar heb wel catchers in mijn cage dus heel erg mis kan het niet gaan :)

Als je handen kruislings houdt (niet onder de BB) en je ellebogen hoog genoeg, zou de BB vrijwel uit zichzelf moeten blijven liggen in het 'geultje' van je schouders. Je handen heb je dan nauwelijks meer nodig. Ik denk dat het wel een beetje persoonlijk is en niet voor iedereen hetzelfde voelt. Verder goed rechtop blijven (dus niet schuin naar de grond kijken).
ik vind het heel moeilijk om niet naar onder te kijken. Heb nog een soort angst om te zakken als ik niet naar de grond kijk. mja, oefenen denk ik

Je hebt een spiegel achter je rack dacht ik? Daarop focussen als je squat, dan kijk je minder naar beneden (doe dit zelf door een ipad met frontcam neer te zetten)

Met een squat kan je juist beter veel meer naar voren kijken ipv richting je tenen. En de druk op je hakken hebben en minder op je tenen anders kukel je naar voren.

Je hebt een spiegel achter je rack dacht ik? Daarop focussen als je squat, dan kijk je minder naar beneden (doe dit zelf door een ipad met frontcam neer te zetten)
kleintje kan ik niet veel in zien :) ik ben nu ook meer mn frontcam aan het gebruiken. Sta er vaak verbaasd van hoe scheef ik zak/sta

Met een squat kan je juist beter veel meer naar voren kijken ipv richting je tenen. En de druk op je hakken hebben en minder op je tenen anders kukel je naar voren.
Ja, klopt, met gewone squat lukt het voorruit te kijken (na maanden oefenen) bij nieuwe varianten lukt t mij nog niet uit onzekerheid

Training
798CEF78-E4C4-4EFD-BADA-7EB67F3F28E3.jpeg

5x10x90 latpull smal
3x10x70 latpull breed

2D9D249C-4A52-4FF7-A721-911621EC76DD.jpeg

euhm ja...., 10kg erbij op 7 weken dus tijd voor te cutten, had nooit moeten stoppen met kcal tellen (maar het was wel lekker enkele weken snoepen en vreten :p)
heb momenteel geen zin meer om te blasten omdat het druk is en ik toch moet cutten. Ga op 250test 200mast tot ik terug tussen de 10a12% vet zit.
omdertussen dit schema volgen en lekker aan mijn technieken werken, desnoods met wat lagere gewichten zodat ik daarna weer stukken sterker kan worden met juiste techniek

beoordeling kuur: over het algemeen redelijk goed gevoeld, geen slaap problemen, geen opstoot ziekte van chrohn, beetje Last van nippels gehad maar makkelijk weg gekregen. Veel meer vocht en vet ivgm tren (mss volgende keer toch een 250mg erbij zetten) Als ik mijn eten onder controle had gehouden was dit 1 van de betere kuren geweest. Ondanks het vet veel kracht gepakt.

bloated pic of shame :p denk dat het er over een weekje of 4/8 wel heel goed uit ziet.
5BECE219-3CB0-41B6-BF0B-26EF0BFF99AD.jpeg

Prima schouders voor een natty :trollface:

Neh, echt wel goed fysiek
voor een natty
grapje ly

Ziet er goed uit kerel ;)

Training

A24B0EE2-0EC4-4BDA-AD1A-D7FBE7DA1069.jpeg

squat+1 is 3x gelukt dus volgende week +5
assistance: kuiten 2x15 en pulley crunches opbouwend tot 15x45

andere varianten squat oefenen is vandaag niet gelukt vanwege de kinderen die nogal afleidend waren. Komt er deze week wel van.

gewicht is al -2kg (gisteren laxeermiddel genomen vanwege serieus opgezette buik, ook wel te zien op de pics). Deze week geen inject.

Training

A24B0EE2-0EC4-4BDA-AD1A-D7FBE7DA1069.jpeg

squat+1 is 3x gelukt dus volgende week +5
assistance: kuiten 2x15 en pulley crunches opbouwend tot 15x45

andere varianten squat oefenen is vandaag niet gelukt vanwege de kinderen die nogal afleidend waren. Komt er deze week wel van.

gewicht is al -2kg (gisteren laxeermiddel genomen vanwege serieus opgezette buik, ook wel te zien op de pics). Deze week geen inject.
Crash, +5lb he en niet +kg en op de trainingmax invoeren eind van het week. Dan krijg je nieuw schema.

Let hier op. Vind 3 reps niet heel veel in de eerste week trouwens.

Terug
Naar boven