XXL Nutrition

Creatine ethyl ester vs creatine monohtdrare

Bezoekers in dit topic

JulianR98

Novice
Lid geworden
23 jan 2017
Lengte
1m76
Massa
70kg
Vetpercentage
10%
Ik vroeg mij af welke van de 2 beter zou werken? Van monohydraat is het effect al lang bewezen alleen zou je hiervan wat meer "opgeblazen" worden doordat je meer vocht vast houdt. Bij Creatine ethyl ester daarentegen zou dit niet gebeuren. Op studies die ik heb gevonden wordt zowel gezegd zonde van je geld als het is veel beter.

Is creatine ethyl ester het extra geld waard? Of is het gewoon troep die duurder is?

Koppie

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
17 nov 2016
Lengte
1m84
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Het laatste.........

KategorieC

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
1 mei 2009
Lengte
1m80
Massa
87kg
Beste pak je gewoon monohydraat en liefst nog die van creapure...

maffiabaas

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 nov 2008
Lengte
1m90
Massa
108kg
Recente studies tonen aan dat andere varianten dan monohydraat geen voordelen hebben. Alleen de prijs is hoger. Dus moraal van het verhaal gewoon monohydraat 5 gram per dag 365 dagen per jaar.

ps. dat vocht zit in de spieren door de aantrekkingskracht van water , precies waar je het hebben wil.

markd1984

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
6 apr 2015
Die creapure is net zand. Dat is ook kut.
Die van xxl kan gewoon bij de eiwit shake erbij.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Het werkt zelfs slechter dan creatinemonohydraat, omdat het zeer onstabiel is bij fysiologische pH-waarde.

Er is tot op heden geen enkele creatinevariant die beter is dan de monohydraatvariant. Er valt ook niets te verbeteren aan creatinemonohydraat: het wordt vrijwel volledig opgenomen door het maagdarmstelsel en wordt ook prima opgenomen door het spierweefsel. Ook zijn de productiekosten zeer laag, dus daar valt ook geen winst te behalen door andere varianten.

Conwa

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
17 sep 2007
Lengte
1m87
Massa
95kg
Vetpercentage
13%
Ik vroeg mij af welke van de 2 beter zou werken? Van monohydraat is het effect al lang bewezen alleen zou je hiervan wat meer "opgeblazen" worden doordat je meer vocht vast houdt. Bij Creatine ethyl ester daarentegen zou dit niet gebeuren. Op studies die ik heb gevonden wordt zowel gezegd zonde van je geld als het is veel beter.

Is creatine ethyl ester het extra geld waard? Of is het gewoon troep die duurder is?

Maakt geen moer uit.. gewoon eentje kiezen met beste prijs/puurheids verhouding.

Naar boven