XXL Nutrition

Creatine innemen met melk?

de vraag is of je creatine met melk kunt innemen, en niet of er betere alternatieven zijn :) ik zou het wel eens onderbouwd willen zien.. dat je creatine niet met melk kan innemen, of dat er dan een hoop creatine verloren gaat (iig meer dan gewoon met water)

Ik zie dat de laatste post uit 2005 dateert haha, maar ik heb toch een vraag hierover.
In principe neem ik mijn creatine altijd in met water, maar een 30 min tot 45 min ervoor heb ik ( meestal altijd ) muesli met melk gegeten...
Die melk die ik dus 30 min. tot 45 min. ervoor heb gedronken ; heb ik daardoor ook
een 'trage' creatine opname? of is de melk in mijn lichaam dan al voldoende verwerkt, en neemt mijn lichaam de creatine gewoon op zoals die dat normaal doet?
Nogmaals, ik neem mijn creatine altijd in met water.

Alvast bedankt!

Bij somigge creatine's staat op de verpakking dat je het absoluut niet met melk mag mixen, dus ik zou zeggen houd het bij water en als je toch iets anders wilt proberen met vruchtensap mengen. Creatine blijft dan behouden, maar word minder goed opgenomen in je spieren.

Maar is het ook van invloed als je de melk 30 tot 45 minuten ervoor hebt gedronken? en dus 30 tot 45 min. nadat je melk hebt gedronken, creatine met water inneemt?
M.a.w. : kan er voor alsnog een trage creatine opname optreden als je 30 tot 45 minuten ervoor melk hebt gedronken maar de creatine dus gewoon met water inneemt?
Ik ontbijt namelijk altijd met melk...en kort daarna ga ik trainen...en daartussen neem ik
mijn creatine in :)

En wat misschien ook handig is om te vermelden, is dat het hier om capsules gaat "green bulge" van 'controlled labs' .. dus geen creatine die in water of dergelijke moet oplossen..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven