XXL Nutrition

Creatine met water?

Lexb

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
64kg
Vetpercentage
10%
Ik heb gehoord dat het innemen van Creatine met water minder goed werkt? Is dit waar? En met wat kan ik het het beste innemen?

Bijvoorbaat dank,

Lex

met water werkt gwoon goed maar pak dan wel warm water dan lost alles sneller en beter op.

Hoe warm moet het dan zijn? Lauw of echt heet?

Kun je het bijv. ook in de thee doen?

Doe het in alles wat je wilt op gelijk welk moment, maakt allemaal niet uit.

ja lauw opdrinken, heet echt heet erin mengen en even laten afkoelen maar wel een paar keer flink roeren tijdens het afkoelen

Creatine wordt beter opgenomen als insuline meehelpt het de spieren in te loodsen. Dit bereik je door op een nuchtere maag en/of na de training het met druivensuiker en water in te nemen. Vruchtensap kan ook maar dat geeft een minder heftige insuline piek. Als je pure Leucine gebruikt als supp geeft leucine + druivesuiker een nog veel grotere insulinepiek.

Creatine wordt beter opgenomen als insuline meehelpt het de spieren in te loodsen. Dit bereik je door op een nuchtere maag en/of na de training het met druivensuiker en water in te nemen. Vruchtensap kan ook maar dat geeft een minder heftige insuline piek. Als je pure Leucine gebruikt als supp geeft leucine + druivesuiker een nog veel grotere insulinepiek.

Lijkt mij nonsens. Creatine wordt niet beter opgenomen door druivensuiker of leucine. Je neemt gewoon creatine in tot je 'creatinedepots' verzadigd zijn en dan kan je dat onderhouden door +- 3gr per dag te blijven nemen. Creatine hoeft helemaal niet beter of sneller opgenomen door gelijk welk voedingsmiddel.

Deze mythe blijft maar opduiken. er is al 100000000000000000000 keer gepost dat suiker slechts positief effect zal hebben op de inname als je het inneemt met honderden grammen suiker, wat het praktisch onmogelijk en zeer ongezond maakt.

Neem je creatine in met urine of what ever, het doet er niet toe.

Ik doe het altijd bij mijn thee. Door het warme water is het zo opgelost, en als je Creapure creatine hebt, proef je het niet.

Terug
Naar boven