XXL Nutrition

Creatine pillen, hoe te gebruiken?

Bezoekers in dit topic

Th87

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
7%
Hallo,
Ik was bij " de Tuinen " en daar hebben ze momenteel allerlei voedingssupplementen in de aanbieding. Nu heb ik dus twee potjes creatine pillen gekocht. ( Precision Engineered, Hardcore Forumula, Creatine Caps 700 MG ).

Nu staat op de verpakking dat je 3 pillen voor en 3 pillen na het trainen moest nemen. Maar de vrouw bij de kassa vertelde me dat je het beter kon opbouwen. Eerst 2 pillen per dag, de week erna 4 pillen per dag en de 3e week de volle 6 pillen.

Nu vroeg ik mij af wat het beste is en wanneer ik een rustpauze moet inlassen? Het is mijn eerste keer dat ik creatine wil gebruiken dus ben hier nog niet mee bekend.

Ik train nu 5 keer per week. Gebruik wel vaker eiwitshakes en sinds een tijdje ook weightgainer (ook van " de Tuinen" ).

Alvast bedankt!

Grt, Th.
 
Hallo,
Ik was bij " de Tuinen " en daar hebben ze momenteel allerlei voedingssupplementen in de aanbieding. Nu heb ik dus twee potjes creatine pillen gekocht. ( Precision Engineered, Hardcore Forumula, Creatine Caps 700 MG ).

Nu staat op de verpakking dat je 3 pillen voor en 3 pillen na het trainen moest nemen. Maar de vrouw bij de kassa vertelde me dat je het beter kon opbouwen. Eerst 2 pillen per dag, de week erna 4 pillen per dag en de 3e week de volle 6 pillen.

Nu vroeg ik mij af wat het beste is en wanneer ik een rustpauze moet inlassen? Het is mijn eerste keer dat ik creatine wil gebruiken dus ben hier nog niet mee bekend.

Ik train nu 5 keer per week. Gebruik wel vaker eiwitshakes en sinds een tijdje ook weightgainer (ook van " de Tuinen" ).

Alvast bedankt!

Grt, Th.

Klopt, en op niet trainingsdagen 6 caps bij het opstaan met iets van druivensap ofzo.
 
Vrouw van de kassa is een n00b :o
ik hou altijd 2weken rust na een kuur (pot)....
 
Vrouw van de kassa is een n00b :o
ik hou altijd 2weken rust na een kuur (pot)....

Ja maar hoe moet ik nu starten? meteen de 6 pillen zoals op de pot vermeld staat? en hoelang moet ik dit doen voordat ik weer een rustpauze inlas? En ze zei dat je op die dagen van gebruik ook 4 tot 4,5 liter water moet drinken?..
 
Ja maar hoe moet ik nu starten? meteen de 6 pillen zoals op de pot vermeld staat? en hoelang moet ik dit doen voordat ik weer een rustpauze inlas? En ze zei dat je op die dagen van gebruik ook 4 tot 4,5 liter water moet drinken?..
Je hoeft geen rustpauze in te lassen, je kan creatine gewoon het hele jaar door gebruiken. En gewoon 5 gram elke dag will do the trick.
 
Je hoeft geen rustpauze in te lassen, je kan creatine gewoon het hele jaar door gebruiken. En gewoon 5 gram elke dag will do the trick.

Klopt dit? Ik heb op veel internet sites gelezen dat een pauze wel nodig is?

" Er zijn zeer veel verschillende innameschema"s onderzocht door wetenschappers. Waar men het over eens is, is dat de creatine in een cyclus genomen dient te worden omdat het lichaam went aan het verhoogde creatine aanbod en daardoor steeds minder creatine gaat opnemen.

In het algemeen wordt er een fase van 2-4 weken gekozen waarin een hoge dosering van 10-12 gram verdeeld over de dag wordt ingenomen. In deze fase wordt de spier volledig verzadigd met creatine. Zou men langer dan 4 weken hoge doseringen blijven nemen dan wordt het grootste deel van de creatine niet meer opgenomen, maar afgebroken en uitgescheiden via de urine.

Na de oplaadfase moet er een periode van 2 weken geen creatine gebruikt worden want doordat het lichaam nu een langere periode een verhoogd aanbod van creatine in de voeding heeft gehad, is het "lui" geworden. Dit betekent dat het lichaam steeds minder enzymsystemen aanmaakt om de creatine op te nemen. Om dit te vermijden dient er dus na de suppletiefase de onthoudingsfase te volgen waarin geen creatine wordt genomen. Tijdens de periode van onthouding wil het lichaam wel graag veel creatine opnemen maar er is weinig. Het lichaam gaat dan extra enzymsystemen aanmaken om de creatine op te nemen. Nadat dit heeft plaats gevonden zal een suppletie van creatine extra goed opgenomen worden: het is tijd voor een nieuwe oplaadfase (en de cyclus begint opnieuw).

Belangijk is dat creatine op trainingsdagen na de training 6 gram met koolhydraten moet worden ingenomen. De overige 4 gram 's ochtends bij het ontbijt. Op niet trainingsdagen moet creatine de helft bij het ontbijt (5-6 gram) en de andere helft bij het avondeten worden ingenomen.
Onderstaand kunt u nogmaals het optimale innamaschema bekijken "


bron:http://www.creatineshop.nl/creatineshop.nl/informatie/creatine-gebruik-innameschema/creatine-gebruik-innameschema.html
 
Achterhaalt.
Enigste reden waarom je een pauze zou willen inlassen is omdat je pot op is. Of omdat je weer dat psychologische effect wilt dat je opeens weer een stukje meer gewicht drukt.
 
Maar hoeveel pillen moet ik nu nemen per dag? Moet je deze ook nemen op niet trainingsdagen? Moet je het gebruik opbouwen of kun je meteen met 6 pillen per dag beginnen?
Sorry voor al deze vragen maar ik lees veel verschillende manieren van gebruik bij creatine. Dus het is allemaal beetje verwarrend??
 
gewoon beginnen met 6, het zal wel geen monohydraat zijn en die moet je opbouwen creatine esther word sneller opgenomen schijnt en hoef je niet op te bouwen.. mik naar binnen die handel en ga trainen

---------- Toegevoegd om 10:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:49 ----------

Achterhaalt.
Enigste reden waarom je een pauze zou willen inlassen is omdat je pot op is. Of omdat je weer dat psychologische effect wilt dat je opeens weer een stukje meer gewicht drukt.

als je met creatine sterker bent geworden en je stopt met crea dan zul je een kleine terugval voelen waar je overheen moet trainen als je daarvoorbij bent. moet je weer een pot kopen en zul je weer een plateau doorbreken.
Je lichaam gaat ook wennen aan de creatine dus op den duur zul je gewoon niet sterker meer worden als je een tijdje off gaat er weer begint heb je er meer aan.. en het scheelt een paar tientjes
 
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga ermee aan de slag ;)
 
Back
Naar boven