Fitness Seller

Creatine / protein gebruik na training

xentrii

Novice
Waardering
0
Vraagje, ik heb zuivere creatine pot voor na training, eerst eet ik mijn banaan direct na fitness, dan rij ik naar huis neem creatine schepje in met vruchtensap, maar mag je dan direct daarna je protein shake neme, of best wat tijd tusse late ?

daar schijn je het beste 10-20 minuutjes tussen te kunnen laten, omdat je creatine op een nuchtere maag moet nemen en je proteine met wat dextrose

Vraagje, ik heb zuivere creatine pot voor na training, eerst eet ik mijn banaan direct na fitness, dan rij ik naar huis neem creatine schepje in met vruchtensap, maar mag je dan direct daarna je protein shake neme, of best wat tijd tusse late ?

Banaan vlak na trainen? Banaan eet je best vlak voor trainen voor extra energie tijdens trainen. Creatine na trainen met vruchtensap is goed, maar beter pak je het met water gemengd met dextrose. Vruchtensap is ook suiker, maar grotendeels fructose. Die proteïnenshake mag zeker direct erna.

daar schijn je het beste 10-20 minuutjes tussen te kunnen laten, omdat je creatine op een nuchtere maag moet nemen en je proteine met wat dextrose

Volledig fout.

Zoveel maakt het allemaal niet uit zolang je, je proteine maar niet met melk neemt kun je de creatine er gewoon aan toevoegen. 10-20 min na inname van de proteine is je maag echt nog niet leeg zeker neit als je het met melk hebt genomen dus dat heeft weinig effect. Imo pak voor de training wat creatine en na de training samen met wat proteine en wat dextrose.

Volgens de eigenaar van XXLnutrition kon ik het best de dextrose + creatine tegelijk nemen met water direct na de training en dan eenmaal thuis (10-20 minuten later) de proteine nemen met water of melk. Daar ga ik me maar aan houden.

Volgens de eigenaar van XXLnutrition kon ik het best de dextrose + creatine tegelijk nemen met water direct na de training en dan eenmaal thuis (10-20 minuten later) de proteine nemen met water of melk. Daar ga ik me maar aan houden.

Dat is inderdaad het beste!

Terug
Naar boven