XXL Nutrition

creatine

• Topic Starter Topic Starter
Even een paar serieuze vragen: Wat is je doel? Wat is je voedingsschema? Hoelang train je al? Heb je je uberhaupt verdiept in het gebruik van creatine?

mijn doel is meer kracht en spiermassa

Mijn voedingsschema ziet er zo uit:

08:00 75 gram havermout met water en whey + banaan gemixt

10:00 3 boterhammen met kipfilet

12:00 3 met kipfilet

15:00 1 tonijn blikje

18:00 avond eten.

20:00 Trainen(nog een whey shake voor t trainen gaan)

22:00/23:00 2 gekookte eieren + 1 whey

12:00 halve bakje kwark

en ik train nu 9 maanden

mijn doel is meer kracht en spiermassa

Mijn voedingsschema ziet er zo uit:

08:00 75 gram havermout met water en whey + banaan gemixt

10:00 3 boterhammen met kipfilet

12:00 3 met kipfilet

15:00 1 tonijn blikje

18:00 avond eten.

20:00 Trainen(nog een whey shake voor t trainen gaan)

22:00/23:00 2 gekookte eieren + 1 whey

12:00 halve bakje kwark

en ik train nu 9 maanden

Hm okee, ik weet verder niks over je onderhoud dus ik kan weinig zeggen over je voedingsschema.. wat ik wel zie is dat je geen noten eet.. toch wel belangrijk dus die zou ik er nog even inzetten.. verder kan ik er vrij weinig over zeggen

Je traint pas 9 maanden en je wilt aan de creatine? je bedoeling is vast om daarmee sneller een massa op te bouwen? ik was er persoonlijk nog niet aan begonnen als ik jou was.. maar ik zie in ieder geval dat je je er wel een beetje in verdiept hebt. Succes :)

Ik heb nog een vraagje ik hoop dat iemand dit kan beantwoorden ik heb een redeijk grote schepje bij die pot gekregen moet ik het nau vol met creatine doen? of alleen een thee lepel...

Theelepel is voldoende. 3 gram creatine kan al genoeg zijn om een optimaal resultaat te behalen, theelepel is 5 gram ongeveer.

Laatst bewerkt:
Je kan van creatine wel wat kilo's pakken ;)

Theelepel is voldoende. 3 gram creatine kan al genoeg zijn om een optimaal resultaat te behalen, theelepel is 5 gram ongeveer.

Dat weet ik maar volgens mij is die creatine die ik heb niet puur? omdat er suikers zijn bij gevoegd...

als je creatine (monohydrate) in gaat nemen, waarmee dan het beste?
Water? Melk? Sapje?

Ik had namelijk gelezen dat inderdaad iets met suikers en frisdrank wel oke zou zijn, dus 1+1 = cola dacht ik.
Echter zinkt het als een baksteen in cola en tank je eerst cola weg en daarna heb je je mond vol met creatine (wat trouwens geen smaak heeft bij mij).
Met water is het wat makkelijker weg te krijgen, maar het is echt een kwestie van in je glas gooien, roeren en kiepen anders is het al gezonken.
Vandaar dat ik me afvroeg, is het ergens makkelijker mee te mengen?

Ik had namelijk gelezen dat inderdaad iets met suikers en frisdrank wel oke zou zijn, dus 1+1 = cola dacht ik.
Echter zinkt het als een baksteen in cola en tank je eerst cola weg en daarna heb je je mond vol met creatine (wat trouwens geen smaak heeft bij mij).
Met water is het wat makkelijker weg te krijgen, maar het is echt een kwestie van in je glas gooien, roeren en kiepen anders is het al gezonken.
Vandaar dat ik me afvroeg, is het ergens makkelijker mee te mengen?

Creatine en caffeine moet je niet dagelijks tegelijk innemen sowieso. Dus cola is geen goed idee.

Ik doe altijd nog water met een beetje dextrose, even roeren (meer voor de dextrose) en dan inderdaad onmiddelijk downen.

In een proteineshake zinkt het minder snel. Maar ja, dan wordt mijn proteineshake nog vervelender om te drinken dan ik het nu al vind.

Mengen met honing kan; dan glijdt het naar binnen. Maar het is allemaal omslachtig en met nadelen als je het vol wilt houden. Ik denk dat water met koolhydraten of vruchtensap echt de makkelijkste manier is.

succes!

Super antwoord! Helemaal duidelijk! Vriendelijk bedankt!

Ik heb trouwens nu een goedje gevonden waarop het zelfs blijft drijven haha..
Hero fruit ontbijt, beetje in een glas doen, theelepel creatine erin, roeren en in 1 slok alles weg. Makkelijker kunnen we het niet maken, lekkerder ook niet volgens mij (aardbei banaan) :D

ander vraagje, hoe doen jullie dat eigenlijk, 5x per dag creatine nemen?
smorgens doe ik het thuis, dan nog als ik thuis kom, en savonds een keer. Das maar 3x dus.
hoe nemen jullie het mee naar werk? En hoe neem je het daar in?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven