Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewoon hrt doen. Heb je uiteindelijk alleen maar baat bij of je nou wel of niet aan bodybuilding doet.

Hoe bevalt het jou? Ik meende dat je HMG erbij neemt vanwege FSG/spermakwaliteit right? Laat je regelmatig bloed testen etc.? Thx voor het delen van je ervaringen![]()
Gewoon hrt doen. Heb je uiteindelijk alleen maar baat bij of je nou wel of niet aan bodybuilding doet.

Naja je moet wel je hele leven blijven prikken of smeren.... Maar net waar je zin in hebt.
Ik vind sowieso dat je na je 30ste (en na genoeg trainings jaren) pas echt goed kan bepalen of je voorgoed aan de TRT gaat.
Als je 24 bent denk je misschien, ja ik doe het voor me gains, maar vaak pas na je 30ste is je leven zo op de rit dat je weet of je blijft trainen en bodybuilden of niet.
Als je gewoon goed en slim kuurt heb je geen trt nodig en heb je aan cycles genoeg.
Ik doe ook gewoon 6 maanden me rust per jaar. En groei nog steeds.
Het geheim ligt gewoon in pharma grade HGH en insuline. Als je HGH blijft gebruiken en op en af insuline in je off periode, dan kan hou je sowieso al je massa wel vast.
Ik cut altijd in me off periode, en val echt amper massa af. Daar naast moet je er gewoon voor zorgen dat je tijdens je kuur VEEEL kg's aan komt (lees HGH en insuline). Dan hou je altijd genoeg over![]()

Je moet idd wel zeker weten dat je blijft trainen, maar dat wist ik eigenlijk 8 jaar geleden al
Ben nu trouwens 29 en kan me niet voorstellen ooit te stoppen met trainen.

De grootste rede voor TRT is het vasthouden van de massa.hey testofles, off topic hoor je bent bruingeworde XD zonnetje gepakt?
on topic
ben het eens met sniezel. zolang je geen vaste ritme hebt in je leven is eigenlijk naar mijn mening over wegen om als amateur AAS te gebruiken onnodig.. en zolang je niet zeker weet of je blijft trainen (vaak genoeg gasten gezien die aan het begin keihard pro BB iedere dag in de gym zaten en opeens verdwenen) moet je ook niet TRT of HRT doen.. verder een best leuke topic.
vraag me alleen af hoe erg het nou is in de PCT dat mensen toch een TRT of HRT over wegen. maw, is die dip na bijv. een test kuur zo erg dan?
Naja je moet wel je hele leven blijven prikken of smeren.... Maar net waar je zin in hebt.
Ik vind sowieso dat je na je 30ste (en na genoeg trainings jaren) pas echt goed kan bepalen of je voorgoed aan de TRT gaat.
Als je 24 bent denk je misschien, ja ik doe het voor me gains, maar vaak pas na je 30ste is je leven zo op de rit dat je weet of je blijft trainen en bodybuilden of niet.
hey testofles, off topic hoor je bent bruingeworde XD zonnetje gepakt?![]()

hey testofles, off topic hoor je bent bruingeworde XD zonnetje gepakt?
on topic
ben het eens met sniezel. zolang je geen vaste ritme hebt in je leven is eigenlijk naar mijn mening over wegen om als amateur AAS te gebruiken onnodig.. en zolang je niet zeker weet of je blijft trainen (vaak genoeg gasten gezien die aan het begin keihard pro BB iedere dag in de gym zaten en opeens verdwenen) moet je ook niet TRT of HRT doen.. verder een best leuke topic.
vraag me alleen af hoe erg het nou is in de PCT dat mensen toch een TRT of HRT over wegen. maw, is die dip na bijv. een test kuur zo erg dan?
Als je gewoon goed en slim kuurt heb je geen trt nodig en heb je aan cycles genoeg.
Ik doe ook gewoon 6 maanden me rust per jaar. En groei nog steeds.
Het geheim ligt gewoon in pharma grade HGH en insuline. Als je HGH blijft gebruiken en op en af insuline in je off periode, dan kan hou je sowieso al je massa wel vast.
Ik cut altijd in me off periode, en val echt amper massa af. Daar naast moet je er gewoon voor zorgen dat je tijdens je kuur VEEEL kg's aan komt (lees HGH en insuline). Dan hou je altijd genoeg over![]()
Als je gedurende lange periode de geïnjecteerde test langzaam afbouwt brengt je lichaam je natty test ook weer op gang.
Je ballen worden namelijk niet vernietigd maar gaan gewoon terug naar een pre-puberale status dus je gaat eerst weer de pubertijd door voordat je weer op relatief normaal test zit.
Althans dit is wat ik begrepen heb van wat artikels die ik gelezen heb, kan ze zo 123 niet meer terug vinden.
Maar conclusie was dat je gewoon kan herstellen maar dat dit gedurende enkele jaren gaat wanneer je voor lange tijd on gegaan bent
Receptoren verzadigen niet. Al helemaal niet na je kuur.Kun je trouwens spiermassa aanzetten na de kuur? Dat ivm je receptoren die verzadigd zijn?
Zit je dan lekker op je 50ste te prikken elke week. Al ruim 10 jaar gestopt met trainen, en maar moeten prikken. Littekenweefsel in je glutes, komt geen naald meer in... Top mind set.Ben ondertussen al een jaar ON en ben niet van plan om in de nabije toekomst OFF te gaan. BB'ing is zowat het enige wat ik heb in mijn leven en dan kun je het zowel goed doen, vind ik.
Ben trouwens ook niet helemaal overtuigd van dat "niet meer herstellen" en "blijven prikken voor de rest van je leven"; heb veel vertrouwen in de wetenschap van vandaag en morgen.
In mijn gym zijn er bvb. gasten die niet blasten & cruisen, maar werkelijk blasten & blasten: gewoon de ene kuur en de week erna al de andere kuur en dat jaren aan een stuk. Zijn nu gestopt met trainen en hebben daar geen problemen mee gehad (wel, of toch geen permanente).
En in het slechtste geval moet ik in TRT gaan en zal ik me daardoor verplicht voelen om toch aan BB'ing te blijven doen voor de rest van mijn dagen. Niet slecht, toch?
En kinderen? Meh, koop liever elke maand een kitje hyges.![]()
Als je gedurende lange periode de geïnjecteerde test langzaam afbouwt brengt je lichaam je natty test ook weer op gang.
Je ballen worden namelijk niet vernietigd maar gaan gewoon terug naar een pre-puberale status dus je gaat eerst weer de pubertijd door voordat je weer op relatief normaal test zit.
Althans dit is wat ik begrepen heb van wat artikels die ik gelezen heb, kan ze zo 123 niet meer terug vinden.
Maar conclusie was dat je gewoon kan herstellen maar dat dit gedurende enkele jaren gaat wanneer je voor lange tijd on gegaan bent
Dit is absoluut niet waar. Zolang je test injecteert onderdrukt je eigen aanmaak.
Jammer alleen dat de AAS sectie vol staat met jongens waarvan hun testosteron aanmaak onder de norm is.
Sommige herstellen inderdaad hoe dan ook, wat dan ook. Maar helaas geld dat niet voor iedereen.
Je moet het langzaam afbouwen, je lichaam wilt een bepaalde waarde hebben, wanneer het onder die waarde komt zal het test willen gaan aanmaken.
Je onderdrukt alleen (volledig) wanneer je boven je natty test gaat spuiten, dan denkt je lichaam er is genoeg test er hoeft niks meer aangemaakt te worden en de onderdrukking begint.
---------- Post toegevoegd 25 July 2013 om 23:00 ----------
Dat zijn gevallen van enkele maanden na een kuur, wilt niet zeggen dat ze over 10 jaar geen normale waarde hebben.
Herstellen kost nou eenmaal tijd, bij de een meer als bij de ander maar over het algemeen zal iedereen herstellen.
Daarom ook de afbouw periode over hele lange tijd (denk in honderdsten van milliliters) zodat je lichaam steeds wat meer test zelf moet maken om op het niveau te zitten waar het op wilt zitten. Zo ben je voorzien van test gedurende de hele periode en zal je lichaam de eigen aanmaak weer herstellen.
Is meerdere malen uitgevoerd bij mensen die geen natty test meer hadden en het bleek prima te werken.
Is ook vrij logisch, als je bedenkt hoe het in zijn werk gaat (homeostase). De reden dat je lichaam geen testosteron meer aanmaakt, is niet omdat je lichaam ziet dat er ergens anders testosteron vandaan komt, maar vanwege het feit dat er al genoeg testosteron in het lichaam zit. Het gaat dus om de hoeveelheid aanwezige testosteron. Dit werkt d.m.v. negatieve feedback: is er (te)veel testosteron aanwezig, dan onderdrukt dit de aanmaak van GnRH, wat op zijn plaats zorgt voor het onderdrukken van LH. Je kunt negatieve feedback vergelijken met de werking van een thermostaat. Wordt het te warm, stopt het systeem met warmte produceren, totdat de temperatuur weer onder een bepaalde waarde komt. Logischerwijs zou het dan zo moeten zijn dat wanneer er testosteron aanwezig is, maar niet genoeg, het hormoon GnRH niet volledig onderdrukt wordt. Daardoor komt er weer LH vrij, wat er vervolgens voor zorgt dat er weer testosteron wordt geproduceerd. Dus ik kan me goed voorstellen dat zo'n aanpak werkt.Je moet het langzaam afbouwen, je lichaam wilt een bepaalde waarde hebben, wanneer het onder die waarde komt zal het test willen gaan aanmaken.
Je onderdrukt alleen (volledig) wanneer je boven je natty test gaat spuiten, dan denkt je lichaam er is genoeg test er hoeft niks meer aangemaakt te worden en de onderdrukking begint.
---------- Post toegevoegd 25 July 2013 om 23:00 ----------
Dat zijn gevallen van enkele maanden na een kuur, wilt niet zeggen dat ze over 10 jaar geen normale waarde hebben.
Herstellen kost nou eenmaal tijd, bij de een meer als bij de ander maar over het algemeen zal iedereen herstellen.
Daarom ook de afbouw periode over hele lange tijd (denk in honderdsten van milliliters) zodat je lichaam steeds wat meer test zelf moet maken om op het niveau te zitten waar het op wilt zitten. Zo ben je voorzien van test gedurende de hele periode en zal je lichaam de eigen aanmaak weer herstellen.
Is meerdere malen uitgevoerd bij mensen die geen natty test meer hadden en het bleek prima te werken.