XXL Nutrition

Curls tot 90 graden

Kevinvincible

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m70
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Ik zag laatst een kerel bicep curls doen, een redelijk oude man met toch wel een pretty nice physique. Ik vraag me af wat dit voor extra's bied en of iemand er evt. ervaring mee heeft of kan zeggen wat het precies doet.

Is dat nu echt de voorkant van je biceps? Heeft dit iets met POF te maken? Dat zou ik er dan achter zoeken.

Om me even duidelijk te maken; staand met de EZ Bar hangend en dan curls tot horizontaal en terug. Meer het dode punt van de oefening.

Bvd,

Kevin

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wat betreft die voorkant biceps, lijkt me een beetje hetzelfde als binnenkant borst dus misschien dat maar als onbeschouwd laten..

Misschien begon hij ooit met full ROM en is hij naar mate hij zwaarder ging minder en minder ROM gaan gebruiken?

Daar heb ik niet over nagedacht.. Misschien kan ik het 'm beter eens vragen. Dacht zal hem er niet mee lastig vallen tijdens het trainen, vind ik zelf ook niet altijd even aangenaam.

Thx 4 replying

Is bullshit. Waarschijnlijk hangt hij een of ander bro science verhaal op als je vraagt waarom hij 't doet.

Heb je hem heel de oefening zien afmaken?
Want er zijn ook mensen die bijvoorbeeld 10 reps onderste beweging doen, 10 reps bovenste beweging en dan 10 reps volledige beweging.

Dat is omdat je in de beweging die hij maakt voornamelijk de biceps aanpakt. In de beweging van de curl vanuit strek naar 90 graden, worden meer de onderarmen aangepakt (bv brachioradialis). Dus hij wil meer de nadruk op de biceps leggen.

Heb je hem heel de oefening zien afmaken?
Want er zijn ook mensen die bijvoorbeeld 10 reps onderste beweging doen, 10 reps bovenste beweging en dan 10 reps volledige beweging.

Volgens mij heb ik 'm wel gewoon normale curls zien doen, staand met dumbbells.
Maar tijdens mijn fixatie op mezelf vallen die dingen niet echt op. Behalve het eerste dan. Weet ook niet of het z'n eerste, tweede of laatste oef. was.

---------- Post toegevoegd Sun 30 Oct 2011 om 23:49 ----------

Dat is omdat je in de beweging die hij maakt voornamelijk de biceps aanpakt. In de beweging van de curl vanuit strek naar 90 graden, worden meer de onderarmen aangepakt (bv brachioradialis). Dus hij wil meer de nadruk op de biceps leggen.

Misschien was ik onduidelijk in m'n bescrijving maar dat is juist de beweging die hij doet, vanuit hangend tot 90 graden.

en omdat in het bovenste deel van de ROM er amper gewicht is omdat het op je handen leunt?

Dan probeert hij meer de nadruk op zijn onderarmen te leggen

Ik zag laatst een kerel bicep curls doen, een redelijk oude man met toch wel een pretty nice physique. Ik vraag me af wat dit voor extra's bied en of iemand er evt. ervaring mee heeft of kan zeggen wat het precies doet.

Is dat nu echt de voorkant van je biceps? Heeft dit iets met POF te maken? Dat zou ik er dan achter zoeken.

Om me even duidelijk te maken; staand met de EZ Bar hangend en dan curls tot horizontaal en terug. Meer het dode punt van de oefening.

Bvd,

Kevin

Voorkant biceps?

Allen de onderste helft doen plaats het accent op de lange kop

Brown et al. (1993) using surface electromyograms (EMG) recorded from the long and short heads of biceps brachii, found that the long head produced more EMG activity at the beginning phase of the lift when the muscle was at it's longest.

Cool, thx:) Totally clear.

@voorkant biceps, zie tweede post:P Onhelder moment, ik voelde 'm meer aan de voorkant toen ik het zelf uitvoerde.

Terug
Naar boven