michaelvs
Cool Novice
- Waardering
- 5
Beste mede sporters!
Ik fitness nu 17 maanden. Begonnen met 3x per week maar na 2 maanden al 4x pw en sinds 1 maand nu 5x pw.
Toen ik begon met fitness woog ik 63kg met 8% BF.
Tot op de dag van vandaag weeg ik 80kg met 13% BF.
17kg aangekomen dus
Nu ben ik van plan om te gaan droog trainen, proberen 8% te bereiken.
Deze zomer, 7 augustus, ga ik namelijk 17 dagen naar Spanje
Nu heb ik een CUT eetschema gemaakt en wou ik jullie vragen of deze goed genoeg is om mijn doel (8% of lager) te behalen.
Als ik het goed uitgerekend heb moet ik daarvoor 4kg afvallen ( in 2 maanden ),
Zie berekening:
80kg = 100%
0,8 = 1%
13-5= 8% (gewenste vet percentage)
0,8kg x 5 = 4kg vet verliezen.
Ik heb mijn eet schema als bijlage toegevoegd, ook heb ik een excel bestand van deze site gedownload om te kunnen uitrekenen hoeveel gram vet je per dag verbrand (gevonden in dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/ )
Ik snap alleen niet waarom Big T bij de rekensom 1000cal gebruikt voor de cardio, en 550cal gebruikt voor de kracht training?
Op de loopband geeft dat ding aan hoeveel calorien je verbrand (als dat nouwkeurig is, geen idee hoe dat ding dat uitrekent). Is hij er dan van uit gegaan dat ik net zo lang blijf rennen tot er '1000calorien verbrand' komt te staan. Dan ben je wel ff bezig want als ik 15 min ren, heb ik maar 160cal verbrand...
Hier zijn mijn stats:
Man
182cm
80kg
19 jaar
5x per week kracht training, ongeveer 1,5 uur per keer.
Daarvan wil ik 3x per week 15 min cardio doen op de sportschool (na de kracht training), en op zondag 40 min buiten hardlopen (6km).
(Cut schema wat ik gemaakt heb is 2397cal op 1 dag ZONDER het avond eten erbij omdat dat elke keer anders is, reken daar zo'n 300/400 bij en je komt uit op 2700-2800.)
Dit zal waarschijnlijk te veel zijn?
Alle tips over wat ik weg moet laten en/of er juist bij moet doen of moet omwisselen in mijn eetschema zijn welkom!
Ik denk dat in de ochtend en in de avond de bambix wel weg kan vallen??
Dat scheelt al zo 200cal en 40g Koolhydraten.
Is mijn dagelijkse hoeveelheid eiwit genoeg? 230g + het avond eten. Dat is ongeveer 3gr per 1kg lichaamsgewicht. Ik heb namelijke gehoord dat als je teveel eiwit eet, je lichaam dat ook weer omzet in vet en dat moet ik dus niet hebben
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en alvast hartstikke bedankt!!
Gr,
Michael.
EDIT: Nieuwe Cut schema toegevoegd!! Is deze nu wel goed?
Ik fitness nu 17 maanden. Begonnen met 3x per week maar na 2 maanden al 4x pw en sinds 1 maand nu 5x pw.
Toen ik begon met fitness woog ik 63kg met 8% BF.
Tot op de dag van vandaag weeg ik 80kg met 13% BF.
17kg aangekomen dus

Nu ben ik van plan om te gaan droog trainen, proberen 8% te bereiken.
Deze zomer, 7 augustus, ga ik namelijk 17 dagen naar Spanje

Nu heb ik een CUT eetschema gemaakt en wou ik jullie vragen of deze goed genoeg is om mijn doel (8% of lager) te behalen.
Als ik het goed uitgerekend heb moet ik daarvoor 4kg afvallen ( in 2 maanden ),
Zie berekening:
80kg = 100%
0,8 = 1%
13-5= 8% (gewenste vet percentage)
0,8kg x 5 = 4kg vet verliezen.
Ik heb mijn eet schema als bijlage toegevoegd, ook heb ik een excel bestand van deze site gedownload om te kunnen uitrekenen hoeveel gram vet je per dag verbrand (gevonden in dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/ )
Ik snap alleen niet waarom Big T bij de rekensom 1000cal gebruikt voor de cardio, en 550cal gebruikt voor de kracht training?
Op de loopband geeft dat ding aan hoeveel calorien je verbrand (als dat nouwkeurig is, geen idee hoe dat ding dat uitrekent). Is hij er dan van uit gegaan dat ik net zo lang blijf rennen tot er '1000calorien verbrand' komt te staan. Dan ben je wel ff bezig want als ik 15 min ren, heb ik maar 160cal verbrand...

Hier zijn mijn stats:
Man
182cm
80kg
19 jaar
5x per week kracht training, ongeveer 1,5 uur per keer.
Daarvan wil ik 3x per week 15 min cardio doen op de sportschool (na de kracht training), en op zondag 40 min buiten hardlopen (6km).
(Cut schema wat ik gemaakt heb is 2397cal op 1 dag ZONDER het avond eten erbij omdat dat elke keer anders is, reken daar zo'n 300/400 bij en je komt uit op 2700-2800.)
Dit zal waarschijnlijk te veel zijn?
Alle tips over wat ik weg moet laten en/of er juist bij moet doen of moet omwisselen in mijn eetschema zijn welkom!
Ik denk dat in de ochtend en in de avond de bambix wel weg kan vallen??
Dat scheelt al zo 200cal en 40g Koolhydraten.
Is mijn dagelijkse hoeveelheid eiwit genoeg? 230g + het avond eten. Dat is ongeveer 3gr per 1kg lichaamsgewicht. Ik heb namelijke gehoord dat als je teveel eiwit eet, je lichaam dat ook weer omzet in vet en dat moet ik dus niet hebben

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en alvast hartstikke bedankt!!
Gr,
Michael.
EDIT: Nieuwe Cut schema toegevoegd!! Is deze nu wel goed?

Bijlagen
Laatst bewerkt: