Fitness Seller

Cut schema aanpassingen/tips gevraagd

Alex123

Cool Novice
Waardering
1
Dag allemaal, bij deze mijn eerste cut schema. In een andere topic ben ik tot de conclusie gekomen dat 2000kcal goed zou zijn voor de cut.

4-5 x per week trainen + erna cardio doen, zit aan 71-72kg en ben 20 jaar

Die pasta kan vervangen worden door rijst voor afwisseling of aardappelen.

Die zalm door kip of een andere vis.

Eerste maaltijd en laatste maaltijd zitten wel goed denk ik.

Helemaal onder de schema zie je alles in totaal %, 30% vet is redelijk veel in de cut? Enige tips/aanpassingen?

Dank u.

P.S. Die tonijn in olijfolie bevat veel vet maar ik vind het een zo'n makkelijk/lekker gerecht dat ik het elke dag (wil) eten.

Bijlagen

Ziet er wel goed uit, alleen waarom rozijnen voor je slapen gaat ? Deze zitten vol me suikers, die kan je beter gebruiken voor of na de training. Je neemt ook tonijn na de training wat vol zit met vet, als ik jou was zou ik de tonijn later nemen en de rozijnen eerder. Ik neem ook aan dat ontbijt 1 je pre-workout is? Dan vind ik dat je hier wel erg weinig eet, probeer wat meer te eten in je pre-wo en post-wo.

Neem bijv de pasta in ontbijt 1 en voeg de maaltijd 2 en maaltijd 3 samen. Alleen je moet er nog voor zorgen dat je wat meer maaltijden eet dan op een dag, je hebt er nu 5. Ideaal zou 6 zijn.

Ohja, Voor dagen dat je niet traint, wat voor schema hanteer je dan ?

ik zou de whey met water pakken in de cut.
Tonijn op waterbasis pakken (oeps sorry ik had je laatste regel niet gelezen)

En ik vind dat er tussen maaltijd 1 en 3 wel ERGGGG veel kcal verschil zit

Laatst bewerkt:
waarom whey met water? In melk zitten carbs die kan je weer mooi gebruiken voor in je pre en post workout.

Omdat je in de cut zit
Melk = zuivel = vocht vasthouden

Je kan eventueel wel melk vervangen voor extra eiwitten, Ik wil alleen maar zeggen dat het op trainingsdagen niet zo verstandig is om erg weinig carbs te nemen ivbm spierherstel en spiergroei.

Verklaar jenader melk = zuivel = vocht vasthouden. Na mijn weten is water ook vocht.

• Topic Starter Topic Starter
Ja die verschillen in kcal tussen 1 en 3 zijn eenmaal zo geworden door men limiet op 2000kcal :( Enige idee om het op te lossen? Kheb namelijk veel honger na de training...

Is die 2000kcal genoeg om tegoei vet te verbranden? Hoelang duurt een cut ongeveer? bv. gemiddeld x dagen/weken/maanden om x % vet verlies

Zou die melk zoveel doen? Het is mager melk?

Alle tips zijn welkom!

Uitrekenen via de harris benedict methode, maar ik denk dat je nog wel wat meer kan eten hoor!.

vetverbranding, maar spiervelies

--------------------------------------------------------------------------------

ik wil ook mijn vetprecentage om laagfkrijgen, maar ik ben bang dat ik dan teveel kracht en spieren verlies... ik heb alleen last van mijn buik. De rest van mijn lichaam zit er wel goed gespierd uit, maar ik doe al 6 maanden mijn best om een strakke buik te krijgen (lukt NIET)
Ik wil beginnen met hardlopen, maar dan verlies ik weer mijn spieren denk ik.
WEET IEMAND A.U.B. HOE IK DIT NU MOET AANPAKKEN.
alvast bedankt.

Terug
Naar boven