Fitness Seller

Cutlog, Dioel:zien waar het schip strandt

SandorCRX

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Lengte
1m78
Massa
92kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

In dit topic zal ik bijhouden hoe mijn cut periode verloopt. Ik kan het voor mezelf houden maar op deze manier komen er misschien goede tips en is het wellicht hulpzaam voor anderen.

Achtergrond:

In juli 2010 begonnen met KT, stats op dat moment:

76kg
+-12.5-13% vet

Vervolgens een bulk periode van 6-7 maanden. De bedoeling was om nog een maand door te gaan, maar omdat ik mijn BF teveel vond(18% ongeveer) en omdat ik stria kreeg bij mijn oksel, besloten om nu maar te gaan cutten.

Stats op dit moment:

90kg
+-18% vet
SQ: 190kg
BP: 110kgx6

De cut periode is gestart op 28 februari 2011. Tijdsduur onbekend.

Doel:

Als doel zou ik richting de 10% willen komen. Hoe lang dat gaat duren zou ik niet weten. Er zal een hoop trial en error zijn, aangezien dit de eerste keer is voor mij en tevens ken ik mijn lichaam niet.

Trainingsschema:

Cardio workout duurt 30min. Ik begin met 4x per week, zodat er nog ruimte is indien ik niet meer vooruit ga
Krachttraining workout duurt 1 tot 1.5uur

Ma. ochtend: Touwtje springen, Bokszak, Hardlopen
Di. ochtend: Roeien, Crosstrainer (bij de gym)
Do. ochtend: Roeien, Crosstrainer (bij de gym)
Vr. ochtend: Touwtje springen, Bokszak, Hardlopen

Ma. avond: Borst+Biceps
Di. avond: Benen voor
Wo. avond: Rug+Triceps
Vr. avond: Schouders+Benen achter

Voedingsschema:

Mijn schema is gebaseerd op de "zig-zag methode" van BFFM.
Waarom? Omdat ik mij er goed in kon vinden("starvation of the body") en tevens denk ik dat het helpt om mijn honger tegen te gaan aangezien ik vanuit de bulk kom met 1200 calorieen meer.

Ik begin met drie dagen low calorie en dan 1 dag high calorie. De verhoudingen zijn EKV=35/40/25. Hier begin ik mee en de tijd zal het leren of dit een juiste verhouding is of niet.

Op de low calorie day zit ik 20% beneden onderhoud en op de high calorie day op onderhoud. Ook hier zal ik wellicht het een en ander moeten bijstellen. Misschien zelfs 10% boven onderhoud op de high calorie day.

Verder houd ik ongeveer 200kcal per dag over. Dit zal door avond eten en de avond snack opgevuld moeten worden.
In onderstaand plaatje zijn de berekeningen te zien:
9kuzpf.jpg

In onderstaand plaatje is de low calorie dag te zien:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
In onderstaand plaatje is de high calorie dag te zien. Deze zal nog aangepast worden-> meer verschillende producten. Het is nu alleen meer van hetzelfde:
v76sna.jpg

Tevens ben ik meteen begonnen met Hydroxycut Hardcore (fatburner). Ik hoorde hier goede dingen over en wil het gewoon proberen (pssstt: cardio sucks).

• Topic Starter Topic Starter
Status na 1e week cardio:

Ik ga weer bulken!! wat een rotweek zeg.
Maandag ochtend was ik erg fanatiek. Om half 6 opgestaan, naar werk gereden en om 7 uur stond ik al klaar om te gaan hardlopen....Start,klaar af!

....Na ongeveer 5minuten stond ik alweer stil. Pijn aan mijn enkels met elke stap die ik zette. Ik heb al zeker 1.5 jaar niet meer hardgelopen en tevens ben ik +-16 kilo aangekomen..Tja ergens ook logisch.
Ik baalde als een stekker en heb mijn 20minuten volgemaakt o.a. met jumping jacks en wat warming up oefeningen op de plaats: het handen op de grond-opdrukken-in de lucht springen- ritueel.

Op dinsdag en woensdag is de gym open om 7 uur. Yes! Dinsdag was een goede dag. Ik heb 15 minuten geroeid en daarna 15 minuten op de cross trainer. Het doel is 30minuten cardio per dag.
Woensdag voorzichtig begonnen met hardlopen, ik heb genoeg rust genomen-lees wandelen.
Donderdag kon ik helaas niet vanwege het werk en vrijdag heb ik een dag rust genomen.
Zaterdag was ik ook weer om 7 uur aan het rennen. Ik merk dat er langzaam verbetering in zit en zit nu op maximaal 6-7minuten hardlopen aan een stuk.
Zondag rust.

De krachttraining in de avond gaat nog steeds goed. Tot op heden heb ik geen krachtverlies en lijkt alsof ik iets meer energie heb dan normaal. Misschien omdat ik kantoorwerk doe en mijn lichaam nu ineens meer moet werken?

Volgens de vetmeting, ben ik 2% gezakt. Echter, deze is niet nauwkeurig. Ik wil wel graag in de gaten houden of ik niet spiermassa verlies dus huidplooimeting moet deze week maar eens gebeuren.

Verder heb ik wel moeite gehad met het voedingsschema..Ik had vaak een hongergevoel.
Wel heb ik gezorgd dat ik om de drie uur eiwitten inneem om ten alle tijde eiwitten in mijn lijf te hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven