SandorCRX
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 9
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 17%
Hallo,
In dit topic zal ik bijhouden hoe mijn cut periode verloopt. Ik kan het voor mezelf houden maar op deze manier komen er misschien goede tips en is het wellicht hulpzaam voor anderen.
Achtergrond:
In juli 2010 begonnen met KT, stats op dat moment:
76kg
+-12.5-13% vet
Vervolgens een bulk periode van 6-7 maanden. De bedoeling was om nog een maand door te gaan, maar omdat ik mijn BF teveel vond(18% ongeveer) en omdat ik stria kreeg bij mijn oksel, besloten om nu maar te gaan cutten.
Stats op dit moment:
90kg
+-18% vet
SQ: 190kg
BP: 110kgx6
De cut periode is gestart op 28 februari 2011. Tijdsduur onbekend.
Doel:
Als doel zou ik richting de 10% willen komen. Hoe lang dat gaat duren zou ik niet weten. Er zal een hoop trial en error zijn, aangezien dit de eerste keer is voor mij en tevens ken ik mijn lichaam niet.
Trainingsschema:
Cardio workout duurt 30min. Ik begin met 4x per week, zodat er nog ruimte is indien ik niet meer vooruit ga
Krachttraining workout duurt 1 tot 1.5uur
Ma. ochtend: Touwtje springen, Bokszak, Hardlopen
Di. ochtend: Roeien, Crosstrainer (bij de gym)
Do. ochtend: Roeien, Crosstrainer (bij de gym)
Vr. ochtend: Touwtje springen, Bokszak, Hardlopen
Ma. avond: Borst+Biceps
Di. avond: Benen voor
Wo. avond: Rug+Triceps
Vr. avond: Schouders+Benen achter
Voedingsschema:
Mijn schema is gebaseerd op de "zig-zag methode" van BFFM.
Waarom? Omdat ik mij er goed in kon vinden("starvation of the body") en tevens denk ik dat het helpt om mijn honger tegen te gaan aangezien ik vanuit de bulk kom met 1200 calorieen meer.
Ik begin met drie dagen low calorie en dan 1 dag high calorie. De verhoudingen zijn EKV=35/40/25. Hier begin ik mee en de tijd zal het leren of dit een juiste verhouding is of niet.
Op de low calorie day zit ik 20% beneden onderhoud en op de high calorie day op onderhoud. Ook hier zal ik wellicht het een en ander moeten bijstellen. Misschien zelfs 10% boven onderhoud op de high calorie day.
Verder houd ik ongeveer 200kcal per dag over. Dit zal door avond eten en de avond snack opgevuld moeten worden.
In onderstaand plaatje zijn de berekeningen te zien:
In onderstaand plaatje is de low calorie dag te zien:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
In onderstaand plaatje is de high calorie dag te zien. Deze zal nog aangepast worden-> meer verschillende producten. Het is nu alleen meer van hetzelfde:
Tevens ben ik meteen begonnen met Hydroxycut Hardcore (fatburner). Ik hoorde hier goede dingen over en wil het gewoon proberen (pssstt: cardio sucks).
In dit topic zal ik bijhouden hoe mijn cut periode verloopt. Ik kan het voor mezelf houden maar op deze manier komen er misschien goede tips en is het wellicht hulpzaam voor anderen.
Achtergrond:
In juli 2010 begonnen met KT, stats op dat moment:
76kg
+-12.5-13% vet
Vervolgens een bulk periode van 6-7 maanden. De bedoeling was om nog een maand door te gaan, maar omdat ik mijn BF teveel vond(18% ongeveer) en omdat ik stria kreeg bij mijn oksel, besloten om nu maar te gaan cutten.
Stats op dit moment:
90kg
+-18% vet
SQ: 190kg
BP: 110kgx6
De cut periode is gestart op 28 februari 2011. Tijdsduur onbekend.
Doel:
Als doel zou ik richting de 10% willen komen. Hoe lang dat gaat duren zou ik niet weten. Er zal een hoop trial en error zijn, aangezien dit de eerste keer is voor mij en tevens ken ik mijn lichaam niet.
Trainingsschema:
Cardio workout duurt 30min. Ik begin met 4x per week, zodat er nog ruimte is indien ik niet meer vooruit ga
Krachttraining workout duurt 1 tot 1.5uur
Ma. ochtend: Touwtje springen, Bokszak, Hardlopen
Di. ochtend: Roeien, Crosstrainer (bij de gym)
Do. ochtend: Roeien, Crosstrainer (bij de gym)
Vr. ochtend: Touwtje springen, Bokszak, Hardlopen
Ma. avond: Borst+Biceps
Di. avond: Benen voor
Wo. avond: Rug+Triceps
Vr. avond: Schouders+Benen achter
Voedingsschema:
Mijn schema is gebaseerd op de "zig-zag methode" van BFFM.
Waarom? Omdat ik mij er goed in kon vinden("starvation of the body") en tevens denk ik dat het helpt om mijn honger tegen te gaan aangezien ik vanuit de bulk kom met 1200 calorieen meer.
Ik begin met drie dagen low calorie en dan 1 dag high calorie. De verhoudingen zijn EKV=35/40/25. Hier begin ik mee en de tijd zal het leren of dit een juiste verhouding is of niet.
Op de low calorie day zit ik 20% beneden onderhoud en op de high calorie day op onderhoud. Ook hier zal ik wellicht het een en ander moeten bijstellen. Misschien zelfs 10% boven onderhoud op de high calorie day.
Verder houd ik ongeveer 200kcal per dag over. Dit zal door avond eten en de avond snack opgevuld moeten worden.
In onderstaand plaatje zijn de berekeningen te zien:
In onderstaand plaatje is de low calorie dag te zien:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
In onderstaand plaatje is de high calorie dag te zien. Deze zal nog aangepast worden-> meer verschillende producten. Het is nu alleen meer van hetzelfde:
Tevens ben ik meteen begonnen met Hydroxycut Hardcore (fatburner). Ik hoorde hier goede dingen over en wil het gewoon proberen (pssstt: cardio sucks).