START FROM ZERO
Cool Novice
- Waardering
- 4
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 16%
Hallo beste mensen,
Nadat ik eigenlijk nu ongeveer een jaar aan het ''bulken'' ben (als je het bulken kunt noemen, eigenlijk héél weinig echt op mijn voeding gelet) wil ik voor de zomer toch afgetraind zijn. Een sixpack en wat meer definitie op mijn lichaam ben ik heel tevreden mee. Heb tot nu toe 2 weken niet echt goed kunnen fitnessen door een schouderblessure (fysio geweest maar gaat nu weer beter) - dus vanaf morgen ben ik dedicated als nooit tevoren om dit keer toch te slagen en er goed droog bij te staan deze zomer. Vandaar dat ik ook een eetschema bij ga houden, om mijzelf in het gareel te houden. Want ik weet hoe graag ik van ongezonde dingen houd, en het is ook vooral de extra moeite die het kost wat goeds te koken. Toch ga ik mij er voor de volle 100% geven en ik denk dat het zeker moet lukken. Op dit moment gok ik rond de 18-19% bodyfat te staan, ben overigens 16 jaar (bijna 17). Heb een onderhoud van rond de 3300 als die formule werkt.
Ben van plan om dit voedingsschema te gaan gebruiken:
1. Vóór school (rond 08:00):
- Tussen de 80 en 100 gram havermout
- 400 ml melk
2. Eerste pauze (11:00):
- 4 eierkoeken
- halve liter water
- appel
3. Tweede pauze (13:00):
- 6 boterhammen met gebakken 200 gram kip erop
- halve liter water
4. Na school (rond 15/16:00):
- yoghurt met muesli
- glas melk
Dan trainen, ervoor een banaan.
5. POST WORKOUT
- whey shake
- avond eten (wat de pot schaft, ongeveer 500-600 kcal, altijd redelijk gezond)
6. Tussendoortje
- yoghurt met muesli of iets anders gezonds dat er in huis is
7. Voor het slapen
- 500 gram kwark
N.B. Tijdens het trainen drink ik ongeveer 1.5 liter water en voor de rest over de dag verdeeld nog een halve liter tot een liter melk en een halve liter water.
De cijfers komen ongeveer uit op:
Iets minder dan mijn onderhoud, rond de 3100-3200 kcal
Eiwit: circa 160-170 gram
KH / VET goede verhouding.
Eiwit is een 2g per lichaamsgewicht dus dat is mooi.
T/C?
Mvg,
moi
Nadat ik eigenlijk nu ongeveer een jaar aan het ''bulken'' ben (als je het bulken kunt noemen, eigenlijk héél weinig echt op mijn voeding gelet) wil ik voor de zomer toch afgetraind zijn. Een sixpack en wat meer definitie op mijn lichaam ben ik heel tevreden mee. Heb tot nu toe 2 weken niet echt goed kunnen fitnessen door een schouderblessure (fysio geweest maar gaat nu weer beter) - dus vanaf morgen ben ik dedicated als nooit tevoren om dit keer toch te slagen en er goed droog bij te staan deze zomer. Vandaar dat ik ook een eetschema bij ga houden, om mijzelf in het gareel te houden. Want ik weet hoe graag ik van ongezonde dingen houd, en het is ook vooral de extra moeite die het kost wat goeds te koken. Toch ga ik mij er voor de volle 100% geven en ik denk dat het zeker moet lukken. Op dit moment gok ik rond de 18-19% bodyfat te staan, ben overigens 16 jaar (bijna 17). Heb een onderhoud van rond de 3300 als die formule werkt.
Ben van plan om dit voedingsschema te gaan gebruiken:
1. Vóór school (rond 08:00):
- Tussen de 80 en 100 gram havermout
- 400 ml melk
2. Eerste pauze (11:00):
- 4 eierkoeken
- halve liter water
- appel
3. Tweede pauze (13:00):
- 6 boterhammen met gebakken 200 gram kip erop
- halve liter water
4. Na school (rond 15/16:00):
- yoghurt met muesli
- glas melk
Dan trainen, ervoor een banaan.
5. POST WORKOUT
- whey shake
- avond eten (wat de pot schaft, ongeveer 500-600 kcal, altijd redelijk gezond)
6. Tussendoortje
- yoghurt met muesli of iets anders gezonds dat er in huis is
7. Voor het slapen
- 500 gram kwark
N.B. Tijdens het trainen drink ik ongeveer 1.5 liter water en voor de rest over de dag verdeeld nog een halve liter tot een liter melk en een halve liter water.
De cijfers komen ongeveer uit op:
Iets minder dan mijn onderhoud, rond de 3100-3200 kcal
Eiwit: circa 160-170 gram
KH / VET goede verhouding.
Eiwit is een 2g per lichaamsgewicht dus dat is mooi.
T/C?
Mvg,
moi