AndroidHealthClinic

Cutschema komende 12 weken

START FROM ZERO

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Hallo beste mensen,

Nadat ik eigenlijk nu ongeveer een jaar aan het ''bulken'' ben (als je het bulken kunt noemen, eigenlijk héél weinig echt op mijn voeding gelet) wil ik voor de zomer toch afgetraind zijn. Een sixpack en wat meer definitie op mijn lichaam ben ik heel tevreden mee. Heb tot nu toe 2 weken niet echt goed kunnen fitnessen door een schouderblessure (fysio geweest maar gaat nu weer beter) - dus vanaf morgen ben ik dedicated als nooit tevoren om dit keer toch te slagen en er goed droog bij te staan deze zomer. Vandaar dat ik ook een eetschema bij ga houden, om mijzelf in het gareel te houden. Want ik weet hoe graag ik van ongezonde dingen houd, en het is ook vooral de extra moeite die het kost wat goeds te koken. Toch ga ik mij er voor de volle 100% geven en ik denk dat het zeker moet lukken. Op dit moment gok ik rond de 18-19% bodyfat te staan, ben overigens 16 jaar (bijna 17). Heb een onderhoud van rond de 3300 als die formule werkt.

Ben van plan om dit voedingsschema te gaan gebruiken:

1. Vóór school (rond 08:00):
- Tussen de 80 en 100 gram havermout
- 400 ml melk

2. Eerste pauze (11:00):
- 4 eierkoeken
- halve liter water
- appel

3. Tweede pauze (13:00):
- 6 boterhammen met gebakken 200 gram kip erop
- halve liter water

4. Na school (rond 15/16:00):
- yoghurt met muesli
- glas melk

Dan trainen, ervoor een banaan.

5. POST WORKOUT
- whey shake
- avond eten (wat de pot schaft, ongeveer 500-600 kcal, altijd redelijk gezond)

6. Tussendoortje
- yoghurt met muesli of iets anders gezonds dat er in huis is

7. Voor het slapen
- 500 gram kwark

N.B. Tijdens het trainen drink ik ongeveer 1.5 liter water en voor de rest over de dag verdeeld nog een halve liter tot een liter melk en een halve liter water.

De cijfers komen ongeveer uit op:

Iets minder dan mijn onderhoud, rond de 3100-3200 kcal
Eiwit: circa 160-170 gram
KH / VET goede verhouding.

Eiwit is een 2g per lichaamsgewicht dus dat is mooi.

T/C?

Mvg,
moi

3300 onderhoud en 3200 voeding? Train je elke dag?

Schrijf eens de macro's per maaltijd erbij. Dat lijkt me handiger.
Muesli zitten vaak suikers in, pas daarmee op. Weet ook niet hoe je erbij komt om eierkoeken te gaan eten? Ook hier zitten onnodige suikers in. Kun je beter eieren eten, of een blik tonijn voor de eiwitten. Is ook makkelijk om mee te nemen naar school. Let ook op met brood in je cut, er zijn betere koolhydraatbronnen zoals zilvervliesrijst.
Ik moet ook altijd lachen met mensen die niks schrijven bij avondeten. Als je serieus bezig wilt zijn met bodybuilding kun je het beste zelf koken tenzij de pot thuis dagelijks rijst, kip en groente of zoiets dergelijks schaft. Dat is echter meestal niet zo.

Je zit wel hoog in je calorieën vind ik persoonlijk. Je onderhoud vind ik ook wel hoog, ik ben zelf 90 bij 1.84 en kom rond de 3200 uit. Ik cut nu sinds 4 weken op 2700 en val tot nu toe netjes een ruime halve kilo per week af. Ging in het begin wat sneller maar nu redelijk stabiel dus.

Maar goed, probeer het een paar weken zou ik zeggen en hou gewoon je gewicht en je spiegelbeeld bij, ik denk zelf dat je al snel wat lager gaat zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Schrijf eens de macro's per maaltijd erbij. Dat lijkt me handiger.
Muesli zitten vaak suikers in, pas daarmee op. Weet ook niet hoe je erbij komt om eierkoeken te gaan eten? Ook hier zitten onnodige suikers in. Kun je beter eieren eten, of een blik tonijn voor de eiwitten. Is ook makkelijk om mee te nemen naar school. Let ook op met brood in je cut, er zijn betere koolhydraatbronnen zoals zilvervliesrijst.
Ik moet ook altijd lachen met mensen die niks schrijven bij avondeten. Als je serieus bezig wilt zijn met bodybuilding kun je het beste zelf koken tenzij de pot thuis dagelijks rijst, kip en groente of zoiets dergelijks schaft. Dat is echter meestal niet zo.

Ik weet ongeveer wel goed wat ik eet, omdat ik de macro's vrijwel uit m'n hoofd ken. Vandaar dat ik ze er niet bij schreef, maar dat is wel oké. Ik had het meer over de voeding die ik at, want de getallen dat begrijp ik wel hoe het moet.

Om even inhoudelijk te reageren; muesli zit veel suikers in, evenals eierkoeken. Inderdaad.... maar wat kan ik dan beter eten? Eierkoeken heb ik puur omdat het makkelijk mee naar school is te nemen, wat moet ik dan eten? Rijst en kip ga ik niet meenemen, neem al kip mee op de boterham. Daarbij eet ik één keer per dag brood.... is dit echt al teveel? Maar zoals ik al zei ik wil graag weten WAT ik dan beter kan eten dan eierkoeken, of WAT ik dan beter kan eten dan muesli. Daarbij maakt een beetje suiker toch ook niet zoveel verschil of zit ik verkeerd?

En om dan op je laatste te reageren; moet je daarom lachen? Nou ik ben 16, en ik heb een schijthekel aan koken. Aangezien ik mijn kip al op school eet hoef ik dus niet per se 2x kip te eten anders zou ik 4 ons op een dag eten wat me een beetje veel lijkt. Net alsof het een **** boeit of ik daar wat mager vlees, groenten en iets anders eet of rijst. Big deal?

Nogmaals: zeg me dan maar wat ik beter kan doen, dat zou ik erg appreciëren. Bedankt voor je feedback iig! En @de laatste reply: ik zit vooral hoog in onderhoud omdat ik van plan ben 3 tot 4 keer in de week HIIT te doen waar ik ongeveer 400 kcal mee verbrand per keer.

SFZ

Ik snap ook niet wat iedereen tegen brood heeft tegenwoordig als het gewoon volkoren is is dat echt geen probleem voor die eierkoeken en muesli zou ik zo snel ook geen vervanger weten, en als je avond eten binnen je macro's past is dat idd ook geen probleem ben zelf ook student en woon thuis.

Ik ben ook student en woon thuis. Ik kook gewoon steeds voor 3 dagen, dat is nauwelijks investering. En brood kan prima zijn, vooral als je ectomorph bent maar er zijn gewoon betere koolhydraatbronnen. Heel leuk die macro's maar niet alle koolhydraten zijn dezelfde koolhydraten.
Het ligt er maar net aan hoe serieus jij zelf wilt omgaan met bodybuilding.

Terug
Naar boven