MuscleMeat

Cutschema, nog iets op aan te merken?

katlyn

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m76
Massa
61kg
Vetpercentage
25%
Ik heb een nieuw schema gemaakt, ik moet de rest van de dagen nog even uitwerken, maar ik heb iig het dagmenu voor een werk + trainingsdag al uitgewerkt. Graag opbouwende kritiek!

ps. ik neem nog een heleboel extra supps erbij (multi, vit c 1000 mg, cla, litro, visolie etc.)

Stats

1.76
62-63 kg
vet% tussen de 23-31%

MENU 1 (werkdag + training in de vroege avond)
Maaltijd 1 (07:00)
30 g brinta
300 ml melk (mager)
15 g whey

Maaltijd 2
1/2 eiwitreep (22 g eiwit, 10 g kh)
kleine banaan (60 g)

Maaltijd 3
100 g zalm (gegrild)
100 g blad spinazie

Maaltijd 4
Pistolet Meergranen
100 g kipfilet (grill)
50 g rauwkorst (komkommer/tomaat)

Trainen

Maaltijd 5
120 g soepvlees (rund)
120 g meergranen rijst (gekookt)
200 g sperziebonen
10 ml zonnebloemolie

Maaltijd 6
100 g magere kwark koning
15 g whey

calorieën 1562
eiwitten 149
koolhydraten 132
vetten 45

36%/35%/28% (verhouding)

Ik probeer elke dag een extra 200 kcal d.m.v cardio te verbranden (wel op een hoge intensiteit, fietsen & wandelen doe ik voldoende).

Volgende menu is een indicatie, ik moet hier nog het aantal calorieën van gaan uitrekenen.

MENU 2 (training in de ochtend)

Maaltijd 1 (08:15)
30 g brinta
300 ml melk (mager)
15 g whey

Trainen

Maaltijd 2
Bolletje (bruin) + 20 g pindakaas

Maaltijd 3
Pistolet (bruin) met 100 g mager vlees, rauwkorst

Maaltijd 4
150 g Zoete aardappelen (roerbak) met 200 g sperziebonen & 50 g tauge. mager rundvlees (100 g gekookt), 100 ml kokosmelk, 10 ml zonnebloemolie.

Maaltijd 5 (avond)
50 g rijst (bruin/meergranen), 150 g vis, 200 g groenten, 5 ml zonnebloemolie.

Maaltijd 6
100 g Kwark (koning, mager), 15 g whey

MENU 3 (rustdagen, laag kh)

Maaltijd 1
30 g brinta
300 ml melk (mager)
15 g whey

Maaltijd 2
100 g mager vlees (gril), salade + pijnboompitten & avocado

Maaltijd 3
150 g Zoete aardappelen, 200 g groenten, 100 g vlees/vis.

Maaltijd 4
Omelet (groenten), 1 ei, 2 eiwit, 20 g kaas 20+, 10 ml olie

Maaltijd 5
150 g vis/vlees, 200 g groenten

Maaltijd 6
100 g Kwark (koning, mager), 15 g whey

1 x per 9 dagen hou ik een refeed (2500 calorieën, vetten en eiwitten blijven dan gelijk).

Kt 4 dagen p. week (3 split)

Laatst bewerkt:
cut schema?? dude je bent 1.76 bij 63 kg??

tips:

1: Brintha aanmaken met water

2: geen pindakaas in de cut

3: geen kaas

4: minder de koolhydraten je eet erg veel brood, aardappelen, rijst.. (meeste cutschema's hebben verhoogde eiwitten en lage koolhydraten)

5: hoger gaan zitten in de eiwitten( geen 15 gram whey pakken maar gewoon een volle maatschep whey, geen 100 gram kwark pakken maar 200 of 250 gram.)

verder heel erg veel succes met cutten! ik hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen..

---------- Toegevoegd om 19:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:36 ----------

haha dude is just my way of speaking i'm sorry!
maare 1.76 bij 63 kg kan er nooit verkeerd uitzien dat wilde ik er mee zeggen =D

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht zegt niet alles he :) Ik heb nog een hoog vet% en verder ben ik erg smal (ecto).

1. Op een ander forum bleek dat de meningen hierover zeer verdeeld waren en ik heb daaruit mijn conclusie getrokken om wel melk te gebruiken.

2. Zelfde voor pindakaas, heb je hier ook een verklaring voor? Ik hou mijn vetinname onder de 60 g (onverzadigd). Voldoende vetten zorgen ervoor dat de T-spiegels hoog blijven + de gezondheids effecten van vetten. Als je meld dat ik beter de koolhydraten gescheiden kan houden van de vetten dan ben ik het met je eens. Bij menu 2 zal daarom het 1 en ander nog aangepast worden.

3. Geen kaas. Tsja, niet het gezondste voedsel wat er is (zout!).. maar dat kleine beetje 1 x in de week.. het zou niet veel uitmaken, maar goed.. dat kan beter inderdaad..

4. Koolhydraten had ik lager bij mijn vorige dieet, maar ik merkte dat mijn spieren te snel leeg waren tijdens het trainen. Ik eet alleen koolhydraten in de ochtend (directe suikers om naar de hongerige spieren te transporteren) en voor en na de training. Ik hou mijn inname na de 4e maaltijd zeer laag (behalve als ik 's avond train).

Verder eet ik alleen zoete aardappelen (niet te vergelijken met de "hollandse" witte aardappel).

Op de rustdagen hou ik mijn kh inname relatief laag (3 dagen in de week).

5. Ik zit op 3+ g per kg vvm en dat vind je weinig? Let er wel even op dat ik een vrouw ben, mannen eten in de cut veel meer eiwitten. Ik zit nu op 20 g eiwitten voor het slapen gaan, ik denk persoonlijk dat dat voldoende is. Als iemand anders hier zegt van "nou om deze reden moet je echt meer eiwitten gaan eten voor het slapen gaan" dan wil ik dat wel ophogen.

Whey voor het slapen gaan is ook niet echt nodig (snelle eiwitten), maar ik maak mijn kwark ermee op smaak. Anders had ik wel gewoon 200 g kwark kunnen eten.

Behalve de kaas en de pindakaas in combi met koolhydraten zou ik graag meer meningen hierover willen horen.

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:24 ----------

Het lijkt nu alsof ik niets doe met jou goed bedoelde adviezen, maar ik heb ze liever meer onderbouwend :D Ik lees veel :)

2: omdat pindakaas ook vrij veel koolhydraten bevatten,, dan kan je misschien beter ergens een eetlepel olijfolie gebruiken voor de goede vetten denk ik persoonlijk,, of omega caps kopen? of een keertje ergens extra vis in je dieet erbij stoppen,,

4: misschien is het een optie om een pre-workout te halen dan heb je daar niet zo'n last van,, en het ligt er natuurlijk ook aan hoelang je traint tijdens je trainingen,,

en 3 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht is toch 189 gram of heb ik nu een rekenfout gemaakt?

eiwitten 149
koolhydraten 132
vetten 45

overigens is het uit studies gebleken dat Carb Cycelen (schommelen met koolhydraten) een effectiever effect heeft als het gaat om vetpercentage verlagen dan om een dieet te hebben waarin je constant dezelfde hoeveelheden eet,,
Dit omdat je lichaam na een high carb dag nog minimaal 2 dagen erna in een hoge verbrandingsstaat is en je hierdoor op je low carb en mid carb dagen meer verbrand dan bij een constante koolhydraat inname,,
Bijv:
Maandag: low carb
Dinsdag: mid carb
Woensdag: low carb
Donderdag:high carb
Vrijdag:mid carb
Zaterdag:high carb
Zondag: mid carb

het is maar een voorbeeldje maar dan heb je wel een idee van wat ik bedoel,,
dit gebruik ik momenteel om droog te trainen,, een tip is om de high carb dagen te doen op de dagen dat je een grote spiergroep traint met krachttraining en de low carb dagen op je cardio dagen voor extra vetverbranding,,

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven