MuscleMeat

Cutschema (Te hoog in eiwitten?)

DutchDave

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
85kg
Ben ik weer. Heb hier een aantal dagen geleden al een topic geopend wat ging over ochtendkrant/cardio in de ochtend: http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/carbs-eiwitten-voor-na-ochtendcardio-332626/

Ik ben 1,78 en 80kg schoon aan de haak :D
Mijn BMR is 1916 en heb hiervoor een activiteitsniveau gekozen van 3; 3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per weekx 1.55

Ik doe namelijk 6 dagen de ochtendkrant (ik ga hiervan uit dat ik 500kcal verbrand, 1 a 1,5uur werk) en train 4 dagen in de week. Ga ook vaak met de fiets naar de sportschool (7km heen en terug)

Nu ben ik bezig met het maken van een goed cutschema. Mijn bedoeling is dus om op net iets boven onderhoud (2970) te eten zodat ik niet teveel afval. Ik wil cutten op 3100 kcal. Ik gebruik hier voor de e/k/v verhouding 40/40/20. Als ik http://www.buildmybody.nl/cuttenvetverbranden/cutten-afvallen-met-behoud-van-spiermassa/ moet geloven is dus 1gram eiwit/koolhydraten 4kcal en 1gram vet 8kcal.

Snel rekensommetje geeft aan dat ik dan 310gram eiwit nodig heb. Dit lijkt mij wat teveel. Macros aanpassen?

Reken maar 1 gram vet = 9 Cal

200g eiwitten is voldoende voor jou gewicht

Je neemt 200g eiwitten en minstens 80g vet. Je rekent uit aan hoeveel kcal je hiermee zit en de rest vul je op met koolhydraten. ;)

Maareuh... 3100kcal voor een cutschema? Dat is meer een bescheiden bulkschema, maat.

• Topic Starter Topic Starter
Je neemt 200g eiwitten en minstens 80g vet. Je rekent uit aan hoeveel kcal je hiermee zit en de rest vul je op met koolhydraten. ;)

Maareuh... 3100kcal voor een cutschema? Dat is meer een bescheiden bulkschema, maat.

Haha de spiegel liegt echt niet :D
Ik doe 6 dagen in de week hardlopend de ochtendkrant (1 a ander halfuur per dag), dit is voor mij cardio.

Ik fiets ook naar de sportschool. Zal ongeveer wel kloppen

Terug
Naar boven