XXL Nutrition

Cutschema

RedG92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Hey,

Na een 6 maanden bulk, zou ik nu eens met mijn cut willen beginnen. Er is aardig wat vetaanslag op mijn billen waardoor sommige broeken serieus beginnen te spannen ;)

Gegevens: 19j, 1m87, gewicht 81.1 kg, VVM 67.7185 kg, vetperc 17%.

Ik had volgende waarden berekend:
BMR = 1983 Kcal
Onderhoud = 3421 Kcal
Cut = (Onderhoud - 500) = 2921 Kcal

Eiwitten: 140 gr
Vetten: 65 gr
KH: 400 gr

In de bijlage vindt ge mijn opgesteld schema.

Graag had ik wat tips gehad hierover. Producten die ik beter niet gebruik, KH wat omhoog/omlaag ?, etc .

Na maanden op massa te trainen wil ik nu terug overschakelen op kracht. Het doel is 4 x krachttraining en 2/3x cardio (lopen) per week.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt !

Bijlagen

Ga je dit elke dag eten??? Met vis moet je oppassen dat je het niet te vaak eer ivm kwik wat erin zit....niet vaker dan 2x per week.Heb je ook nog een variatie op dit schema? want afwisseling is waarschijnlijk beter vol te houden en gezien de vis ook beter voor je.Goed dat je ook aan de goede vetten denkt, de noten dus....

• Topic Starter Topic Starter
Waarom geen whey ipv 1 liter melk? :eek:
Verder wel ok, persoonlijk beleg ikzelf brood dikker met 5 plakjes=50 gram kip.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van whey. Mits ik een jaar geleden een antibioticum kuur heb gevolgd voor mijn acne, neem ik zeker geen whey. De dermatologe vertelde me dat dit de acne enorm stimuleert en ongezond is voor de huid. Ze kreeg vele jonge patiënten over de vloer waarmee het onthouden van whey alle problemen oploste. Ik krijg die liter melk perfect binnen, dus liever zo ;)

Ik kan misschien beter een stukje brood minder eten, maar dikker beleggen. Ga ik zeker proberen !

Om op de vorige post terug te komen met de vis. Ik ken mensen die wel elke dag tonijn eten. Het kwikgehalte in blikjes tonijn is wel bijzonder laag. Slechte voedingswaren vind je evengoed ook in vlees.

Ga je dit elke dag eten??? Met vis moet je oppassen dat je het niet te vaak eer ivm kwik wat erin zit....niet vaker dan 2x per week.Heb je ook nog een variatie op dit schema? want afwisseling is waarschijnlijk beter vol te houden en gezien de vis ook beter voor je.Goed dat je ook aan de goede vetten denkt, de noten dus....
Men kan op verschillende manieren blootgesteld worden aan kwik:

• De consumptie van vis [4] is verreweg de belangrijkste bron van blootstelling aan kwik van mensen, hoewel planten en vee ook kwik kunnen bevatten door bioaccumulatie van kwik uit de bodem, water of atmosfeer en door biomagnificatie: het eten van andere kwik bevattende organismen.[5]
  • Door het inademen van vervuilde lucht.[6]
  • Door het eten van voedsel dat residuen van een kwikproces bevat zoals maisstroop die veel fructose bevat.[7]
  • Door het vrijkomen van kwikdamp uit kwikamalgaam in tandvullingen.[8]
  • Door onoordeelkundig gebruik van kwik of door het verwijderen van kwik of kwik bevattende objecten als afval, zoals bijvoorbeeld gebroken barometers, of oude TL- en spaarlampen.
ik eet al jaren vis en geen problemen mee

klopt, zoals je kan lezen staat die vis bovenaan...maargoed ieder zn ding.Bedoelde het goed.Goed wat je zegt van die whey.Ik vroeg me al af waar mijn acné zo plots vandaan kwam...zal de eiwitten dus puur uit voeding moeten gaan halen.

Ik vroeg me trouwens af....dat broodje tonijn van 500 cal.Wat voor broodje is dat en wat zit er precies in, lijkt me nogal veel voor 1 broodje met tonijn?

• Topic Starter Topic Starter
klopt, zoals je kan lezen staat die vis bovenaan...maargoed ieder zn ding.Bedoelde het goed.Goed wat je zegt van die whey.Ik vroeg me al af waar mijn acné zo plots vandaan kwam...zal de eiwitten dus puur uit voeding moeten gaan halen.

Ik vroeg me trouwens af....dat broodje tonijn van 500 cal.Wat voor broodje is dat en wat zit er precies in, lijkt me nogal veel voor 1 broodje met tonijn?

Dat zou inderdaad wel overschat kunnen zijn. Wel ik koop van die bruine broodjes (per 2) in de colruyt. Ik smeer doe dik met tonijnsla (gekocht of zelfgemaakt). Die broodjes bevatten vrij veel cal.

Terug
Naar boven