AndroidHealthClinic

Cutten/bulken na operatie?

Bezoekers in dit topic

sytrusze

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
70
Waardering
15
Lengte
1m75
Massa
86kg
Vetpercentage
23%
Hallo allemaal,

Ik weeg 86kg, 175cm met inmiddels een vetpercentage van 22-24% en ik heb de afgelopen tijd niet kunnen trainen wegens een operatie. Eten ging moeizaam, ik eet gemiddeld 1500kcal per dag. Gek genoeg heb ik nog relatief veel massa behouden.

Omdat mijn metabolisme nu gewend is aan 1500kcal, heeft cutten weinig nut want dan zou ik nog lager moeten gaan zitten in kcal. Ik wil dus een korte "bulk" doen van ongeveer 3000kcal om mijn metabolisme eraan te laten wennen, en dan beginnen met cutten. Rustig afbouwen vanaf 3000kcal en dan met 100-200 kcal per week dalen (afhankelijk van de progressie).

Vraag 1: is dit verstandig om te doen, wat zouden jullie doen?
Vraag 2: hoelang moet ik die "bulk" aanhouden voordat mijn metabolisme gewend is aan 3000kcal ongeveer?

Bedankt!
 
Als je ook niets kan doen vanwege je operatie verbrand je ook veel minder. In ene naar 3000 kcal gaan lijkt me wel wat teveel van het goede.
Ga je ook trainen?
Ik zou dan eerst ophogen naar zo een 2000-2500 kcal en kijken wat dat doet voor een week of 2. Dan kijken naar een volgende stap. Of omhoog of even zo laten afhankelijk van hoe je lichaam erop reageert.
 
Vanaf volgende week weer volop trainen.

Oke ga ik doen, bedankt. Dus stel dat ik 2500 kcal ga eten en ik kom aan na 2 weken, moet ik dan beginnen met langzaam beginnen te cutten en zakken naar 2300-2400 voor de week erop?
 
Goed dat je weer gaat trainen.

Ik zou t wat afwachten. In her begin wordt je ook zwaarder door meer maag darm vulling en vocht. Dus kijk vooral ook in de spiegel, maak fotos om de paar weken en meet cm.
Kan best zijn dus dat je gewicht stijgt en je er beter uit gaat zien.
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt!

Wat ik zelf meestal doe is (om de week noteren): gewicht opmeten op de weegschaal, nekomtrek opmeten, bicep omtrek opmeten, buikomtrek opmeten.
Daarnaast meet ik ook met de huidplooimeter mn buik, bicep, borst en dijbeen (omdat ik hier zelf makkelijk bij kan).

Ik denk dat dit wel een goede indicatie geeft in combinatie met de spiegel, of vergeet ik iets? Zo ja, hoor ik dat graag :)
 
Maak foto's!!

Als je jezelf in de spiegel ziet zie je weinig verschil vaak omdat je jezelf vaak ziet. Met een foto van om de paar weken zie je beter verschillen.
 
Ohja uiteraard, good tip thanks!
 
Back
Naar boven