AndroidHealthClinic

Cutten

Bezoekers in dit topic

Ik blijf het bizar vinden met jou activiteitengraad, trainingen en lengte dat je met die kcal niet afvalt maar goed, iedereen is anders. Track je alles goed? Als in letterlijk alles, niet random een snoepje dat je eet of x-aantal koeken zonder te tellen? Tel je eventueel gesuikerde dranken etc?

Als je niet genoeg afvalt naar jou wens moet je nog lager gaan in KCAL of meer bewegen, kiezen welke je prefereert. Ik ga je wel zeggen dat 2kg/maand afvallen vrij veel is, ga je niet doen zonder ook spieren te verliezen dus zie zeker goed dat je even hard traint als anders en goed veel eiwitten eet om dit je spierverlies te minimaliseren.

Je kan alles eten wat je wilt uiteindelijk, natuurlijk in een cut kan je beter zo clean mogelijk gaan, maar nogmaals je moet het volhouden dus ga nu geen 2kg broccoli per dag eten.
kan het trouwens wel zijn dat mijn buikomvang afneemt maar mijn gewicht niet? ik weeg en meet elke dag, buikomvang gaat wel wat omlaag (kan het in de spiegel overgens niet zien). van 92cm naar 88cm nu.
 
kan het trouwens wel zijn dat mijn buikomvang afneemt maar mijn gewicht niet? ik weeg en meet elke dag, buikomvang gaat wel wat omlaag (kan het in de spiegel overgens niet zien). van 92cm naar 88cm nu.
Kan perfect - bodyrecomp noemt het - je lichaam verandert constant naargelang welke activiteiten je doet - gewicht is maar 1 zaak van het proces omtrent hoe je eruit ziet.
 
kan het trouwens wel zijn dat mijn buikomvang afneemt maar mijn gewicht niet? ik weeg en meet elke dag, buikomvang gaat wel wat omlaag (kan het in de spiegel overgens niet zien). van 92cm naar 88cm nu.
Dan gaat het toch goed, het is niet altijd je gewicht wat omlaag gaat. als de spiegel je wat anders laat zien of je meetlint om je middel
 
Kan perfect - bodyrecomp noemt het - je lichaam verandert constant naargelang welke activiteiten je doet - gewicht is maar 1 zaak van het proces omtrent hoe je eruit ziet.
Dat is mooi, hoef ik me dus al wat minder zorgen te maken.
 
Dan gaat het toch goed, het is niet altijd je gewicht wat omlaag gaat. als de spiegel je wat anders laat zien of je meetlint om je middel
ik laat mijn kcal nu de komende tijd nog hetzelfde en ik zal alles strak bijhouden. Ik houd jullie op de hoogte. bedankt maar weer!
 
Goedemorgen allemaal,
Ik ga voor het eerst starten met cutten. Train nu 1,5 jaar en ben in die tijd van 76kg naar 86kg gegaan. Ik ben 1.90m. Nu zit er aardig wat vet aan (16%) en die wil ik vanaf. Het liefst wil ik naar de 80kg gaan in 12 weken. 0,5kg per week dus. Ik ga elke dag na de gym. Ook voetbal ik er 3x in de week bij dus wat mijn vraag aan jullie is is op hoeveel kcal ik moet gaan zitten? Ik zat zelf in volgende gedachte:

Maandag: 2800kcal (voetbaltraining)

Dinsdag: 2600kcal

Woensdag: 2500kcal

Donderdag: 2800kcal (voetbaltraining)

Vrijdag: 2500kcal

Zaterdag: 3000kcal (voetbalwedstrijd)

Zondag: 2600kcal

Macro’s:
Eiwitten 180g
Koolhydraten 300g
Vetten 80g
Heren, ondertussen gaat het lekker. Nu -2,5kg en qua kracht zit ik nog ongeveer even goed. Aders zie ik langzaam komen, de buik duurt alleen wat langer. Daar zie ik wat minder verschil.
Nu zit ik met de volgende kwestie: koningsnacht en koningsdag. Vanavond ga ik al uit met de vriendengroep en ook morgen is het een dag aan de zuip. Hoe ga ik dit in mijn cut doen? Compenseren met andere dagen of cardio bijvoorbeeld?
 
Heren, ondertussen gaat het lekker. Nu -2,5kg en qua kracht zit ik nog ongeveer even goed. Aders zie ik langzaam komen, de buik duurt alleen wat langer. Daar zie ik wat minder verschil.
Nu zit ik met de volgende kwestie: koningsnacht en koningsdag. Vanavond ga ik al uit met de vriendengroep en ook morgen is het een dag aan de zuip. Hoe ga ik dit in mijn cut doen? Compenseren met andere dagen of cardio bijvoorbeeld?
Even kiezen om te genieten en vervolgens weer verder te gaan?
Danst men tegenwoordig nog op feesten? Gratis compensatie ;)
 
Heren, ondertussen gaat het lekker. Nu -2,5kg en qua kracht zit ik nog ongeveer even goed. Aders zie ik langzaam komen, de buik duurt alleen wat langer. Daar zie ik wat minder verschil.
Nu zit ik met de volgende kwestie: koningsnacht en koningsdag. Vanavond ga ik al uit met de vriendengroep en ook morgen is het een dag aan de zuip. Hoe ga ik dit in mijn cut doen? Compenseren met andere dagen of cardio bijvoorbeeld?
Probeer idd wat minder te eten, maar zorg wel dat je eiwitten voldoende zijn.
 
Je bent 18, geniet ervan en doe alles wat je normaal niet kan doen door de cut. De “schade” die je oploopt voor je cut is minimaal.

Pas over enkele jaren moet je feestdagen wat serieuzer nemen.
 
Heren, ondertussen gaat het lekker. Nu -2,5kg en qua kracht zit ik nog ongeveer even goed. Aders zie ik langzaam komen, de buik duurt alleen wat langer. Daar zie ik wat minder verschil.
Nu zit ik met de volgende kwestie: koningsnacht en koningsdag. Vanavond ga ik al uit met de vriendengroep en ook morgen is het een dag aan de zuip. Hoe ga ik dit in mijn cut doen? Compenseren met andere dagen of cardio bijvoorbeeld?
Gewoon even schijt aan hebben. Ik vind het juist ideaal om in de cut soms even naar de tering te gaan.
Leef op proteine shakes met zo'n dag maar ik neem er ook meer bij dan alleen een biertje
 
Goedemorgen allemaal,
Ik ga voor het eerst starten met cutten. Train nu 1,5 jaar en ben in die tijd van 76kg naar 86kg gegaan. Ik ben 1.90m. Nu zit er aardig wat vet aan (16%) en die wil ik vanaf. Het liefst wil ik naar de 80kg gaan in 12 weken. 0,5kg per week dus. Ik ga elke dag na de gym. Ook voetbal ik er 3x in de week bij dus wat mijn vraag aan jullie is is op hoeveel kcal ik moet gaan zitten? Ik zat zelf in volgende gedachte:

Maandag: 2800kcal (voetbaltraining)

Dinsdag: 2600kcal

Woensdag: 2500kcal

Donderdag: 2800kcal (voetbaltraining)

Vrijdag: 2500kcal

Zaterdag: 3000kcal (voetbalwedstrijd)

Zondag: 2600kcal

Macro’s:
Eiwitten 180g
Koolhydraten 300g
Vetten 80g
Heren, ik hoor de afgelopen tijd van iedereen wat anders over het aantal werksets per spiergroep. Hoeveel werksets per spiergroep per training raden jullie aan? Ik doe het nu zo:

Per training:
Legs: 10/12 werksets
Chest: 8 werksets
Schouders: 6 werksets
Triceps: 6 werksets
Back: 8 werksets
Biceps: 6 werksets
 
Dat komt omdat iedereen eigen voorkeuren ontwikkeld over de jaren, doe hetzelfde voor jezelf en je merkt vanzelf wat je fijn vind en wat werkt. Van links naar rechts geslagen worden qua info werkt vaak averechts voor je progressie. Ik denk dat je dat prima zelf kunt onderzoeken, want naast wat basis kennis die je zo kunt googlen en geen gekke extremen ga je vanzelf merken wat werkt voor jou.

Durf ook een aantal keer 'waarom?' te vragen als iemand gewoon iets tegen je zegt als beste aantal werksets. Dan kom je er pas achter waarop het gebaseerd is en als je doorvraagt is dat vaak persoonlijke ervaring of rephrasen ze het al snel naar een set-range ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven