slotje
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m96
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 14%
Ik kijk al enige tijd mee op het forum, maar was nog niet actief schrijvende...
Train nu zo'n 8 maanden, waarvan de laatste maand echt met een serieus eet- en trainschema.
Ik woog 8 maanden geleden 118 kg. Tot voor een maand terug heb ik dit terug weten te brengen naar 97 kg. Bij mij huidige sportschool (Fit4free) hebben ze geen vetpercentage meter, maar ik schat...15-17 % wellicht dat jullie dat beter kunnen beoordelen. Zal morgen eens een paar foto's posten.
De laatste maand had ik na het lezen van diverse ''sticky's voor mezelf besloten om eerst tot een procent of 12 te cutten en daarna proberen te cleanbulken om extra massa te kweken.
Vanochtend woog ik op de weegschaal 89,5 kg. Ik merk in de sportschool nog geen negatief krachtverschil. Ik merk zelfs met sommige oefeningen een krachttoename (beginnersgeluk? )
Je leest zo veel informatie en iedereen zegt het net anders. Voor mijn gevoel ben ik goed bezig, maar is dat ook zo?
Ik train sinds 4 weken met een Splitprogramma.
1. borst en triceps
2. rug en biceps
3. schouder en buik
4. benen en kuiten ( deze vind ik veruit het meest intensief) Vooral bij het squaten merk ik dat mijn benen dit niet gewend zijn. De eerste keer met maar 40 kg heb ik bijna een week goed last van gehad. Kon geen trap afkomen :-)
Tevens doe ik na iedere training een 30 minuten cardio met hartslag tussen de 130-145
Mijn ''cut'' shema heb ik als bijlage toegevoegd. Wellicht hebben jullie een paar goede tips en adviezen voor me.
De enige variatie pas ik toe bij het avondeten afwisselend van Kip, kalkoen, biefstuk tot aardappelen en af en toe pasta.
Ik heb hier ook gelezen dat het verstandig is om de 2 weken een refeed dag toe te passen. Dmv verhoging van de koolhydraten. Is dit voor mij ook van belang? Bijvoorbeeld eens in de 2 weken op zaterdag?
Alvast bedankt allen!!
gr Brian uit het Eindhovense!
Bijlagen
Laatst bewerkt: