AndroidHealthClinic

cutten, bulken, voeding advies zeer welkom!

slotje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
96kg
Vetpercentage
14%

Ik kijk al enige tijd mee op het forum, maar was nog niet actief schrijvende...

Train nu zo'n 8 maanden, waarvan de laatste maand echt met een serieus eet- en trainschema.

Ik woog 8 maanden geleden 118 kg. Tot voor een maand terug heb ik dit terug weten te brengen naar 97 kg. Bij mij huidige sportschool (Fit4free) hebben ze geen vetpercentage meter, maar ik schat...15-17 % wellicht dat jullie dat beter kunnen beoordelen. Zal morgen eens een paar foto's posten.

De laatste maand had ik na het lezen van diverse ''sticky's voor mezelf besloten om eerst tot een procent of 12 te cutten en daarna proberen te cleanbulken om extra massa te kweken.
Vanochtend woog ik op de weegschaal 89,5 kg. Ik merk in de sportschool nog geen negatief krachtverschil. Ik merk zelfs met sommige oefeningen een krachttoename (beginnersgeluk? )

Je leest zo veel informatie en iedereen zegt het net anders. Voor mijn gevoel ben ik goed bezig, maar is dat ook zo?

Ik train sinds 4 weken met een Splitprogramma.
1. borst en triceps
2. rug en biceps
3. schouder en buik
4. benen en kuiten ( deze vind ik veruit het meest intensief) Vooral bij het squaten merk ik dat mijn benen dit niet gewend zijn. De eerste keer met maar 40 kg heb ik bijna een week goed last van gehad. Kon geen trap afkomen :-)

Tevens doe ik na iedere training een 30 minuten cardio met hartslag tussen de 130-145

Mijn ''cut''
shema heb ik als bijlage toegevoegd. Wellicht hebben jullie een paar goede tips en adviezen voor me.

De enige variatie pas ik toe bij het avondeten afwisselend van Kip, kalkoen, biefstuk tot aardappelen en af en toe pasta.

Ik heb hier ook gelezen dat het verstandig is om de 2 weken een refeed dag toe te passen. Dmv verhoging van de koolhydraten. Is dit voor mij ook van belang? Bijvoorbeeld eens in de 2 weken op zaterdag?

Alvast bedankt allen!!

gr Brian uit het Eindhovense!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nice weight loss!! Goed gedaan!

Vond nog een leuke topic voor je, kan je je training nog optimaler maken. =)

De kenmerken van cardio training:

- Tijdens je training verbrandt je een hoop calorieën
- Direct na je training verbrandt je vrijwel geen calorieën meer
- Je ontwikkelt zeer weinig tot geen spierweefsel

De kenmerken van krachttraining:

- Je verbrandt minder calorieën dan met cardio
- Je verbrandt tot vele uren na je krachttraining calorieën (Dit kan 24 tot 48 uur later na een training zijn!)
- De ontwikkeling van spierweefsel (1 kilo spierweefsel verbruikt dagelijks 100 calorieën zonder inspanning)

Neem het beste van twee werelden
Wat je eigenlijk wilt, is zowel tijdens je training als na je training veel calorieën verbranden. Combineer daarom cardio met krachttraining. Begin met 20 tot 30 minuten vetverbrandende cardio en volg daarna nog een 30-40 minuten durend krachttraining programma. Op deze manier ben je verzekerd van een optimale ververbranding. Daarnaast zal je door de krachttraining meer spierweefsel opbouwen, waardoor je ook in rust steeds meer calorieën zal verbranden zonder enige moeite!

Wat ik hier uit opmaak is dat jij het positieve effect stopt door te eindigen met cardio.

Ik zou 2 x per week benendag gaan doen(als je de tijd hebt tenminste), dit om het squaten goed te leren en er meer routine in te krijgen. Ook zou ik een rugriem van leer aanschaffen voor het squaten. Na mate je het gewicht opvoerd van het squaten is zo'n ding wel raadzaam. Heb dr zelf ook 1 en bevalt mij prima.

Suc6 !! =)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie! Interessant stuk!

Ik lees echter hier vaak dat Cardio na je krachttraining het best zo zijn omdat krachttraining veel inspanning vraagt. Had ook iets met glycogeen te maken dacht ik....

Het gaat ook om de energie die je verbruikt bij de cardio, Als ik 100kilo wil gaan bankdrukken dan kan dat na een korte warming up sessie van 5minuten, maar als ik eerst 30-45minuten intensief ga cardio'en dan zal me dat niet lukken want me lichaam heeft zn energie al verbruikt tijdens de cardio en bovendien is me shirt dan nat van het zweet en stink ik een uur in de wind.
Dus lijkt mij beter om gewoon een goede opwarm sessie te doen,dan krachttraining en daarna een hiit op de fiets/loopband.

Tbh ik zelf doe nooit cardio voor of na mn krachtraining. Wat ik dan wel eens doe is een extra trainingsdag voor cardio inlassen(als ik zin heb haha)

Terug
Naar boven