Fitness Seller

cutten met 3 maaltijden per dag goed?

mysthaar

Novice
Waardering
0
ik ben nu al een week bezig met cutten, veel cardio enzo maar nu het volgende
ik lees hier overal dat je 500 kcal onder je onderhoud moet zitten..
Wat is het nadeel dan van bvb maar 3 maal per dag te eten je vermagert er toch veel rapper van ik ben nu een week bezig

sochtends musli smiddags gewoon middageten met zo weinig mogelijk vet en savonds een bakje kwark en veel cardio.
Ben nu al 2 kg kwijt en niks van men massa of spieren verloren

mysthaar zei:
Wat is het nadeel dan van bvb maar 3 maal per dag te eten je vermagert er toch veel rapper van ik ben nu een week bezig

sochtends musli smiddags gewoon middageten met zo weinig mogelijk vet en savonds een bakje kwark en veel cardio.

Met wat je nu binnenkrijgt ga je zeker spiermassa verliezen, plus dat je een jojo-effect creeert. Met een beetje pech kom je zelfs vet aan, omdat je lichaam in buffermode omschakelt. Alles wat je binnenkrijgt slaat zich op als vet, om te "overleven".

lees eens wat over cutten. Wat betreft het vaker eten per dag... het versnelt je stofwisseling, zorgt dat je minder honger krijgt en het zorgt ervoor dat je op tijd je benodigde macro's binnenkrijgt.

Tevens hangt het af van de hoeveelheid spiermassa, als je al over je grens waarde zit zal je het eerder verliezen. Bij minimale spiermassa zal je het minder snel verliezen.

kort antwoord, neen dat is niet goed:)

mysthaar zei:

Vermageren??? droogtrainen of cutten maar je wilt toch niet vermageren.
Dan kun je beter op een anorexia forum kijken:D

Hoeft niet per sé dat het beter of slechter gaat met 3 maaltijden.
Voordeel van meer maaltijden = stabielere bloedsuikerspiegel en regelmatiger toevoer van eiwitten en daardoor minder kans dat je je bij de volgende maatlijd overeet.
Nadeel van meer maaltijden = opletten opletten en nog eens opletten. Keukenweegschaal is echt een must. Vooraf plannen ook.

'k Eet in de cut op rustdagen 4 maaltijden en 1 calorie-arm nixpuddinkje : groot ontbijt
nixpudding als lunch en appeltje erbij
4-uurtje
avondeten
nachtmaaltijd

Dat 4-uurtje is heel cruciaal. Ook belangrijk om flink veel eiwit in je ontbijt te stoppen (neem zelf altijd ei & vis)

Terug
Naar boven