MuscleMeat

Cutten of bulken in mijn geval?

Bezoekers in dit topic

Daar was hij al 4j mee bezig. vet heb je niks aan, of je moet een buffel willen worden van 130kg met dikke pens.
Zal wel meevallen, 22jaar en een actieve baan gecombineerd met zwaar trainen. Denk dat hier nog best wat easy beginner gains te pakken zijn zonder dat hij vetter word. Zou zelfs nog wat vet kunnen wegsmelten als hij verstandig bulkt.
 
Ja, graag. Dan zien we ook het resultaat en of het - in jouw geval- goed werkt. Het blijft theorie, daarom is het belangrijk je Kcals van nu te tracken, en daarop een schema te maken.
Hey even een kleine update. Ik heb een tijdje geleden besloten om toch te gaan bulken. De reden hiervoor was omdat ik eigenlijk heel makkelijk aankom en hier een veel betere aanleg voor heb. Het leek me daarom niet verstandig om weer half te gaan cutten.

Ik eet dus nu al een tijdje consistent meer. Ik eet nog wel erg clean. Ik wil eerst lekker sterk worden en dan voor de zomer pas cutten.

Ik track m’n kcals niet perse, maar ik moet zeggen dat ik echt als een jekko ga. Ik brn een stuk sterker geworden en heb al wat extra spiermassa. Ik heb het idee dat ik weer wat beginnergains maak omdat het lijkt alsof ik tegelijkertijd ook wat afval. Ik ben nu iets groter maar iets minder vet. Kan ook aan mijzelf liggen maar ik ga nu zo wel lekker! Ik train nu echt consistent snoeihard en tot nu toe bevalt het me erg goed!
 
Zal wel meevallen, 22jaar en een actieve baan gecombineerd met zwaar trainen. Denk dat hier nog best wat easy beginner gains te pakken zijn zonder dat hij vetter word. Zou zelfs nog wat vet kunnen wegsmelten als hij verstandig bulkt.
Ik ben inderdaad gaan bulken en heb het idee dat ik idd nog wat beginnergains pak. Kracht gaat er snel vooruit en kom wat in spiermassa aan terwijl ik ook iets meer lean wordt
 
Hey even een kleine update. Ik heb een tijdje geleden besloten om toch te gaan bulken. De reden hiervoor was omdat ik eigenlijk heel makkelijk aankom en hier een veel betere aanleg voor heb. Het leek me daarom niet verstandig om weer half te gaan cutten.

Ik eet dus nu al een tijdje consistent meer. Ik eet nog wel erg clean. Ik wil eerst lekker sterk worden en dan voor de zomer pas cutten.

Ik track m’n kcals niet perse, maar ik moet zeggen dat ik echt als een jekko ga. Ik brn een stuk sterker geworden en heb al wat extra spiermassa. Ik heb het idee dat ik weer wat beginnergains maak omdat het lijkt alsof ik tegelijkertijd ook wat afval. Ik ben nu iets groter maar iets minder vet. Kan ook aan mijzelf liggen maar ik ga nu zo wel lekker! Ik train nu echt consistent snoeihard en tot nu toe bevalt het me erg goed!
Heb je wellicht een foto van je fysiek, ben wel nieuwsgierig naar je ontwikkeling
 
Hey even een kleine update. Ik heb een tijdje geleden besloten om toch te gaan bulken. De reden hiervoor was omdat ik eigenlijk heel makkelijk aankom en hier een veel betere aanleg voor heb. Het leek me daarom niet verstandig om weer half te gaan cutten.
Dom

Ik eet dus nu al een tijdje consistent meer. Ik eet nog wel erg clean. Ik wil eerst lekker sterk worden en dan voor de zomer pas cutten.
Voor de zomer? Kan je beter nu beginnen of je bent pas droog zomer 2024

Ik track m’n kcals niet perse
Nog dommer, meten = weten
, maar ik moet zeggen dat ik echt als een jekko ga. Ik brn een stuk sterker geworden en heb al wat extra spiermassa.
Waars vet, massa = kracht (ook vetmassa)
Ik heb het idee dat ik weer wat beginnergains maak omdat het lijkt alsof ik tegelijkertijd ook wat afval. Ik ben nu iets groter maar iets minder vet. Kan ook aan mijzelf liggen
waars wel.

Bulken met je fotos begin pagina is gewoon dom, beginnergains onzin of niet 90% van wat je aankomt op de weegschaal is gewoon vet.
Bereid je maar voor op een lange cut 🫡
 
Dom


Voor de zomer? Kan je beter nu beginnen of je bent pas droog zomer 2024


Nog dommer, meten = weten

Waars vet, massa = kracht (ook vetmassa)

waars wel.

Bulken met je fotos begin pagina is gewoon dom, beginnergains onzin of niet 90% van wat je aankomt op de weegschaal is gewoon vet.
Bereid je maar voor op een lange cut 🫡
Ik zeg toch net dat ik juist leaner ben geworden terwijl ik sterker ben? Hoezo ben ik dan 90% vet aangekomen?

En wat het afvallen betreft, als ik daarin consistent ben gaat dat heel goed bij mij. 2 Jaar terug ook 10 kg afgevallen in 4 maand en veel spier en kracht behouden
 
Dom


Voor de zomer? Kan je beter nu beginnen of je bent pas droog zomer 2024


Nog dommer, meten = weten

Waars vet, massa = kracht (ook vetmassa)

waars wel.

Bulken met je fotos begin pagina is gewoon dom, beginnergains onzin of niet 90% van wat je aankomt op de weegschaal is gewoon vet.
Bereid je maar voor op een lange cut 🫡
Er leiden meer wegen naar Rome en iedereen reageert anders. Je laat het wel erg negatief overkomen zo. Puur vanuit bb standpunt heb je gewoon gelijk, maar wat ts doet is niet verkeerd.
 
Ik zeg toch net dat ik juist leaner ben geworden terwijl ik sterker ben? Hoezo ben ik dan 90% vet aangekomen?

En wat het afvallen betreft, als ik daarin consistent ben gaat dat heel goed bij mij. 2 Jaar terug ook 10 kg afgevallen in 4 maand en veel spier en kracht behouden
Daarnaast weet ik wel degelijk hoeveel kcal ik per dag binnenkrijg. Zo rond de 2800 momenteel. Ik eet elke dag vrijwel hetzelfde dus ik weet het aantal kcal wel. Wat ik bedoelde is dat ik niet elke gram pindakaas aan het wegen ben. Maarja, elke gram nauwkeurig tracken is altijd beter ja.
 
Ik zeg toch net dat ik juist leaner ben geworden terwijl ik sterker ben? Hoezo ben ik dan 90% vet aangekomen?

En wat het afvallen betreft, als ik daarin consistent ben gaat dat heel goed bij mij. 2 Jaar terug ook 10 kg afgevallen in 4 maand en veel spier en kracht behouden
ak heeft gelijk dat je straks waarschijnlijk flink moet cutten, er zit meer (onderhuids) vet dan je in eerste instantie zou denken. Maar dat is voor later en imo geen enkel probleem.
 
Daarnaast weet ik wel degelijk hoeveel kcal ik per dag binnenkrijg. Zo rond de 2800 momenteel. Ik eet elke dag vrijwel hetzelfde dus ik weet het aantal kcal wel. Wat ik bedoelde is dat ik niet elke gram pindakaas aan het wegen ben. Maarja, elke gram nauwkeurig tracken is altijd beter ja.
Je weet het dus niet. Gewoon de waarheid zeggen dat je niet kunt/wilt cutten, omdat je te graag eet. Percentage spiermassa wat je aanmaakt op jou vet% is zeer minimaal, dat je wekelijks aankomt op de weegschaal is vet/vocht/maaginhoud.
Dat jij denkt dat je leaner oogt is het belangrijkst, maar je taille was 2 maanden geleden minder dan nu.

Bulk tot 15% bf
Cut tot 10% bf
Openingspost was je 20% + 🫡
 
ak heeft gelijk dat je straks waarschijnlijk flink moet cutten, er zit meer (onderhuids) vet dan je in eerste instantie zou denken. Maar dat is voor later en imo geen enkel probleem.
Ja dat is wel waar.
Je weet het dus niet. Gewoon de waarheid zeggen dat je niet kunt/wilt cutten, omdat je te graag eet. Percentage spiermassa wat je aanmaakt op jou vet% is zeer minimaal, dat je wekelijks aankomt op de weegschaal is vet/vocht/maaginhoud.
Dat jij denkt dat je leaner oogt is het belangrijkst, maar je taille was 2 maanden geleden minder dan nu.

Bulk tot 15% bf
Cut tot 10% bf
Openingspost was je 20% + 🫡
Haha je zet me nu neer als iemand die eet verslaafd is en obesitas heeft. Wel gek hoe jij kan zien dat mijn taille 2 maanden minder was dan nu zonder dat ik een foto heb geplaatst. Erg knap!
 
Bill Hader Reaction GIF
 
Ja dat is wel waar.

Haha je zet me nu neer als iemand die eet verslaafd is en obesitas heeft. Wel gek hoe jij kan zien dat mijn taille 2 maanden minder was dan nu zonder dat ik een foto heb geplaatst. Erg knap!
Je hebt gelijk, ga zo door 🫡
 
Dom


Voor de zomer? Kan je beter nu beginnen of je bent pas droog zomer 2024


Nog dommer, meten = weten

Waars vet, massa = kracht (ook vetmassa)

waars wel.

Bulken met je fotos begin pagina is gewoon dom, beginnergains onzin of niet 90% van wat je aankomt op de weegschaal is gewoon vet.
Bereid je maar voor op een lange cut 🫡
Jij weet ook wel hoe je beginners moet motiveren hé, tfoe 🫡
 
Hoe dan ook, ik geloof dat je niet durfte/wilde cutten. Je geeft aan dat je heel makkelijk aankomt en een betere aanleg hiervoor hebt, maar dit is gewoon een smoesje om meer te kunnen eten. Ik denk dat je dit zelf ook weet. Zolang je traint en gains maakt op een gezonde manier zal niks ‘fout’ zijn. Maar ik geloof wel dat je veel efficiënter gains kan maken en meer uit je trainingen zal halen als je cut naar 10% en vanaf daar bouwt waarbij je 15% niet overtreft.

Volgens onderzoek is 8-12% ideale vetpercentage voor mannen om spiermassa te winnen. Een mooie artikel hierover is: https://bodylogiq.org/en/the-ideal-body-fat-percentage-to-bulk/. De onderzoeken worden ook aangegeven, dus je kan ook deze lezen als je dieper in het bewijs wenst te gaan.

De manier waarop ak zijn punt duidelijk maakt kan hard zijn, maar hij spreekt geen sprookjes. Bulken op 20% is verre van optimaal trainen.
 
Jij weet ook wel hoe je beginners moet motiveren hé, tfoe 🫡
“Ik ben 22 jr en train en al ongeveer 4 jaar”

Beginner 🫡

Mensen moeten niet zo zacht zijn, na 4 jaar trainen moet je de basis wel weten en in ieder geval al wat massa hebben. Ts begin fotos waren voor iemand die 4 jaar traint waardeloos, maar zijn manier van aanpak is de reden hiervoor. Dit kaart ik aan en dan is ts boos of reageert men weer dat ik fout zit.

Ts gewoon zo doorgaan, wellicht heb je nu nog geen obesitas maar je komt elke week stap dichterbij.
 
Back
Naar boven