AndroidHealthClinic

Cutten of bulken in mijn geval?

Bezoekers in dit topic

“Ik ben 22 jr en train en al ongeveer 4 jaar”

Beginner 🫡
Als jij 4 jaar inefficiënt traint ben je nog steeds een beginner, de duur verandert daar niets aan.
Mensen moeten niet zo zacht zijn, na 4 jaar trainen moet je de basis wel weten en in ieder geval al wat massa hebben. Ts begin fotos waren voor iemand die 4 jaar traint waardeloos, maar zijn manier van aanpak is de reden hiervoor. Dit kaart ik aan en dan is ts boos of reageert men weer dat ik fout zit.

Ts gewoon zo doorgaan, wellicht heb je nu nog geen obesitas maar je komt elke week stap dichterbij.
"Moet", genoeg mensen die 2-3 jaar trainen en nog steeds niet helemaal begrijpen waarmee ze bezig zijn. Ze kunnen ook niets bijleren uit reacties als "dom, nog dommer" en kort door de bocht getrokken conclusies.
 
“Ik ben 22 jr en train en al ongeveer 4 jaar”

Beginner 🫡

Mensen moeten niet zo zacht zijn, na 4 jaar trainen moet je de basis wel weten en in ieder geval al wat massa hebben. Ts begin fotos waren voor iemand die 4 jaar traint waardeloos, maar zijn manier van aanpak is de reden hiervoor. Dit kaart ik aan en dan is ts boos of reageert men weer dat ik fout zit.

Ts gewoon zo doorgaan, wellicht heb je nu nog geen obesitas maar je komt elkbasenbaukje Traint voor sterkste man kwalificatie

Ik vind het wel grappig aangezien ik aankaart dat ik juist leaner ben geworden en op het zelfde moment sterker ben geworden. Ik ben 3KG lichter geworden sinds dit topic en tegelijkertijd sterker geworden. Maar blijkbaar ben ik slecht opweg en ga ik op deze manier richting obesitas.
 
2e topic in een week waar ik gebruikers zo negatief zie doen, onder het mom 'harde waarheid'. Leuk hoor, maar godsamme, jullie weten nieuwe gebruikers zo wel te verwelkomen!

Overigens 10+ topic waar ak Ano_110723 het weer zo super eens met elkaar zijn, dat je ze eigenlijk in een losse chatroom moet zetten. Komt best irritant over als eerst de een iets zegt en vervolgens de ander bij springt met 'jaaa dat is zo!'. Zal vast niet de bedoeling zijn, maar he....interpretatie ;)

Moet steeds hier aan denken

1668605356099.png
 
Als jij 4 jaar inefficiënt traint ben je nog steeds een beginner, de duur verandert daar niets aan.

"Moet", genoeg mensen die 2-3 jaar trainen en nog steeds niet helemaal begrijpen waarmee ze bezig zijn. Ze kunnen ook niets bijleren uit reacties als "dom, nog dommer" en kort door de bocht getrokken conclusies.
Lezen kan ie ook niet als iedereen adviseert ga cutten en vervolgens ga je bulken aangezien dat “makkelijker” is.

Geef alleen de waarheid/feiten, voor schouderklopjes moet je maar naar je moeder gaan.
 
Lezen kan ie ook niet als iedereen adviseert ga cutten en vervolgens ga je bulken aangezien dat “makkelijker” is.

Geef alleen de waarheid/feiten, voor schouderklopjes moet je maar naar je moeder gaan.
Niet iedereen adviseert cutten als je het topic goed leest. De andere helft geeft aan dat het goed zou zijn als ik ging bulken. Vandaar dat het some verwarrend kan zijn om een goede keuze te maken.
 
2e topic in een week waar ik gebruikers zo negatief zie doen, onder het mom 'harde waarheid'. Leuk hoor, maar godsamme, jullie weten nieuwe gebruikers zo wel te verwelkomen!

Overigens 10+ topic waar ak Ano_110723 het weer zo super eens met elkaar zijn, dat je ze eigenlijk in een losse chatroom moet zetten. Komt best irritant over als eerst de een iets zegt en vervolgens de ander bij springt met 'jaaa dat is zo!'. Zal vast niet de bedoeling zijn, maar he....interpretatie ;)

Moet steeds hier aan denken

Bekijk bijlage 572014
Gast jij bent 40 en woont nog op zolder bij jullie mam.
 
2e topic in een week waar ik gebruikers zo negatief zie doen, onder het mom 'harde waarheid'. Leuk hoor, maar godsamme, jullie weten nieuwe gebruikers zo wel te verwelkomen!

Overigens 10+ topic waar ak Ano_110723 het weer zo super eens met elkaar zijn, dat je ze eigenlijk in een losse chatroom moet zetten. Komt best irritant over als eerst de een iets zegt en vervolgens de ander bij springt met 'jaaa dat is zo!'. Zal vast niet de bedoeling zijn, maar he....interpretatie ;)

Moet steeds hier aan denken

Bekijk bijlage 572014
Voor de duidelijkheid ik ben het eens met ak zijn punt. Want er is bewijs achter wat hij zegt. Ik zeg niet dat ik het eens ben met zijn manier van duidelijk maken van zijn punt. Daarom gaf ik ook aan dat hij hard kan zijn. Voor mij was het juist goed, maar ik merk dat het voor vele andere niet zo is.
 
Lezen kan ie ook niet als iedereen adviseert ga cutten en vervolgens ga je bulken aangezien dat “makkelijker” is.

Geef alleen de waarheid/feiten, voor schouderklopjes moet je maar naar je moeder gaan.
Hij heeft ergens vermeld dat hij 3 kilo is afgevallen dus bulken is hij ook niet aan het doen, waarschijnlijk is er ergens een miscommunicatie qua termen (want beginner) of weet ik veel maar zo reageren is niet nodig.
Gast jij bent 40 en woont nog op zolder bij jullie mam.
Als je van 1989 bent ben je 33 en je bedoelt Chrisk.
 
Gast jij bent 40 en woont nog op zolder bij jullie mam.
Zo zo nog helderziend ook. Not the sharpest tool in the shed though.

Ano_110723 ja ik weet dat je het zo bedoeld, maar je krijgt daardoor wel een soort jafar vibe als je hem steeds beaamd, ak heeft je hulp niet nodig haha.
 
Hey even een kleine update. Ik heb een tijdje geleden besloten om toch te gaan bulken. De reden hiervoor was omdat ik eigenlijk heel makkelijk aankom en hier een veel betere aanleg voor heb. Het leek me daarom niet verstandig om weer half te gaan cutten.

Ik eet dus nu al een tijdje consistent meer. Ik eet nog wel erg clean. Ik wil eerst lekker sterk worden en dan voor de zomer pas cutten.

Ik track m’n kcals niet perse, maar ik moet zeggen dat ik echt als een jekko ga. Ik brn een stuk sterker geworden en heb al wat extra spiermassa. Ik heb het idee dat ik weer wat beginnergains maak omdat het lijkt alsof ik tegelijkertijd ook wat afval. Ik ben nu iets groter maar iets minder vet. Kan ook aan mijzelf liggen maar ik ga nu zo wel lekker! Ik train nu echt consistent snoeihard en tot nu toe bevalt het me erg goed!
Ik denk dat dit het belangrijkste is. Je ziet zelf je vorderingen in de spiegel zeg ik altijd
 
Zo zo nog helderziend ook. Not the sharpest tool in the shed though.

Ano_110723 ja ik weet dat je het zo bedoeld, maar je krijgt daardoor wel een soort jafar vibe als je hem steeds beaamd, ak heeft je hulp niet nodig haha.
Ik vind het zonde. Hij maakt een goede punt maar legt het op een manier uit waar niet veel mensen iets mee zal doen. Daarom probeer ik zijn punt op een manier uit te leggen waarmee ik geloof dat ts er wel iets mee zal doen. Op zijn minste er meer bij stil zal staan en nadenken
 
Zo zo nog helderziend ook. Not the sharpest tool in the shed though.

Ano_110723 ja ik weet dat je het zo bedoeld, maar je krijgt daardoor wel een soort jafar vibe als je hem steeds beaamd, ak heeft je hulp niet nodig haha.
Drop ff je fysiek foto kunnen we meteen zien of jou aanpak wel werkt
 
Drop ff je fysiek foto kunnen we meteen zien of jou aanpak wel werkt
Hoe iemand eruit ziet staat los van de kennis die iemand kan hebben, wat een nonargument weer. De volgende keer zal ik eerst aan de gynaecoloog vragen om zijn benen open te doen om te checken of hij wel weet waar hij het over heeft.
 
Volgens onderzoek is 8-12% ideale vetpercentage voor mannen om spiermassa te winnen. Een mooie artikel hierover is: https://bodylogiq.org/en/the-ideal-body-fat-percentage-to-bulk/. De onderzoeken worden ook aangegeven, dus je kan ook deze lezen als je dieper in het bewijs wenst te gaan.
Deze baseert de lbm gains ahv test-levels wel op een studie met exogene toediening, wat veel sterker is dan dezelfde levels natty. Omdat natty je levels de hele dag afnemen, en bij toediening meer constant blijven. Ik weet niet of je dezelfde gunstige p-ratio kunt verwachten als natty. Dacht dat er niet echt goed bewijs voor was dat dit erg significant zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel grappig aangezien ik aankaart dat ik juist leaner ben geworden en op het zelfde moment sterker ben geworden. Ik ben 3KG lichter geworden sinds dit topic en tegelijkertijd sterker geworden. Maar blijkbaar ben ik slecht opweg en ga ik op deze manier richting obesitas.
Goed bezig trouwens :thumbup:
 
Back
Naar boven