MuscleMeat

Cutten/ vetverbranding voedingsschema

Volc

Novice
Waardering
1
Ik ben al 2 jaar bezig met spiermassa te kweken. Natuurlijk ben ik wat bijgekomen tijdens de feestdagen(in vet van 17% naar 23% in een paar maand). Ik zou dit vet er graag afwillen. Dit schema heb ik gekregen van mn trainer. Ik ben al 4dagen met dit 'cutten' bezig en het valt goed mee. Maandag zal ik me weer wegen en vet% meten.
Het zal wrs wel een goed schema zijn.Ik wou weten wat jullie ervan denken.

Smorgens(7.30): (1 Kop havermout+ 1fruit(banaan :p) + 30gr eiwitpoeder+lepel honing)=> mixen tot shake

Tussendoor(10.00): Magere plattekaas(kwark) 250 gr + rozijnen

Smiddags(12.30): Kip/vis + zilvervliesrijst + groenten

Tussendoor(3.00): (1 Kop havermout/muesli + 30gr eiwitpoeder)=> mixen tot shake

Avondmaal(6.00): max 2 grote aardappelen groenten, kip/vis (en OF 3x per week steak)

Training(+- 7.30)
: Normaal 3 kwartier bovenlichaam en 30 min cardio(fietsen) EN 2 dagen per week 1 uur fietsen(zonder bovenlichaam te trainen)

Late avond(na training) : Halve meloen of kwart ananas

Voor slapengaan: Water met 30gr eiwitpoeder + lepel pindakaas

Laatst bewerkt:
-Ik zou 's morgens niet zoveel suikers eten.. omdat je cortisol dan hoog is zal je lichaam eerder vet aanzetten.
- De magere kwark voor het slapen gaan nemen.
- Ik weet niet wat je met max 2 grote patatten bedoeld.. maar bij ons is dat aardappel gefrituurd in vet. Dit is natuurlijk niks voor in de cut.
- Benen trainen
- Je voedsel na het trainen is bijna net zo belangrijk (volgens sommige belangrijker) als je ontbijt. Zorg direct nade training voor dextrose/malt of als je suikers wilt mijden wat begrijpelijk is in de cut BCAA voor je cortisol toch omlaag te brengen en 1,5-2 uur na de training een low-gi carb maaltijd.
- Kies andere fruit soorten dan meloen in de cut
- eiwitpoeder zijn snelle eiwitten voor het slapen gaan wil je langzame eiwitten. Eet magere kwark, vette vis of een caseine shake.

• Topic Starter Topic Starter
Ja mn benen ben ik er vergeten bij te zetten. Die train ik 1 a 2 keer in de week voor het uur fietsen.
Patatten, aardappelen bedoel ik :) en er zit nix van vet bij.

Smorgens geen suikers? kan je zeggen waar die juist in zitten? en ik voeg ook geen witte/bruine of fructose suiker toe.

Kzal die kwark voor het slapengaan nemen.

Thx

Fruit > fructose
honing > maltose, pentose, dextrine, melizitose, turanose oftewel allemaal erg simpele enkelvoudige koolhydraten *suiker dus*

Ok dus geen honing...
Maar fruit dan wel? tis toch meestal maar één banaan smorgen in de eiwitshake.

De trainer zei me da die meloen en of ananas een bepaald effect gaven aan het lichaam.. ik weet ni juist meer, maar ik d8 da hij zei dat die fruiten iets van sneller herstel gaven.

Kan die pindakaas savonds kwaad? iets van hormoonstimulant voor je lichaam.. zei hij :)

Als je geen suikerfobia hebt zoals mij in de cut kan je best fruit eten.. ik zou het alleen niet bij je eerste maaltijd doen (cortisol). Verder zorgen simpele suikers ervoor dat je snel weer een honger gevoel krijgt wat ook niet altijd even prettig is in de cut.

Aan de andere kan is het natuurlijk zo dat fructose je leverglycogeen aanvuld en dat een banaan wel uit 50% fructose bestaat.. zit je lever echter al vol heeft het een vergrote kans opgeslagen te worden als vet.

Ok en als ik nu is geen fruit eet, dus die banaan niet in mn shake mengen? Want ik wil goed en snel resultaat dus het kan me echt ni schele of die shakes of het eten vies smaakt zolang het maar lukt.

Geen fruit? is da wel gezond?
toch minimum 2 maanden cut, dus 2 maanden zonder fruit. kzie mijn moeder al freaken :p

Ikzelf ben een freak daarin maar je hoeft ze er niet uit te halen.. doe ze b.v. in je tweede maaltijd als je cortisol wat hersteld is. Verder kan je wat vitaminecaps nemen om te zorgen dat je voldoende vitaminen binnen krijgt.

Jamaar of je er freak in bent of niet, ik wil dat mijn vetverbranding goed en snel vordert. Dus ik doe er alles aan zodat het zou lukken.

Ah kga dan smorgens die supradine en biointelect vitaminen innemen.

Cheers for the info man!

Je schema valt of staat echt niet met 2 stuks fruit kerel! Gewoon lekker eten die dingen ;)

Terug
Naar boven