MuscleMeat

cutten vraagje

kyle84

Competitive Bodybuilder
Waardering
50
Lengte
1m85
Heb een vraagje ivm cutten.

Ik kan alleen savonds warm eten, maar zou willen beginnen met cutten. Ik sta nu op een 16 % en zou naar 10 % of iets minder willen gaan. Ik eet veel brood en heb gelezen dat dit niet goed is in de cut. Kan ik het brood vervangen door meerdere keren per dag brinta te eten of is dit hetzelfde als brood.

Als ik brood en brinta niet kan eten om te cutten, wat raden jullie dan aan om te eten om toch tot de 10 % te gaan?

Brinta kun je vervangen voor brood, is zelfs beter wegens meer mineralen etcetera, en je kan het heus wel nemen om tot 10% te komen, gewoon 500 kcal onder onderhoud gaan zitten, deze 500 kcal komen van koolhydraten (of vetten, als je hierin hoog zit..)

Eet gewoon brood, wat een flauwekul. gewoon 500 kcal minder eten dan je verbruikt. Simpel

• Topic Starter Topic Starter
Zal eens eerst proberen met brinta, kan ik heel de dag van eten en neem er elke keer ook nog 300-400 ml melk bij, zijn nog eens extra eiwitten.

Minder eten of meer bewegen, en misschien refeeds toepassen. Lange periodes van weinig eten trekken je metabolisme de grond in, daar moet je ook rekening mee houden.

Dus met brood gaat het perfect? Goed om te horen, dan ga ik ervoor. Heb nog nooit onder de 10% gestaan dus wil wel eens zien hoe ik er dan uit zie. Ook al vind ik een buffere look mooier.

Geen koolhydraten meer na 16.00 uur. Brood, aardappelen, rijst, pasta vervangen door extra groentes of vlees (kip, beef) en veel cardio!!

waaaaaaaaaaat!! Geen kh na 16 uur? Dat overleef ik niet haha. Dan denk ik dat ik mijn KT moet verschuiven naar kort na de middag. Als ik savonds geen kh eet dan heb ik amper kracht voor mijn KT

geen kh na 16.00 is wel overdreven vooral als je pas begin en je staat op 16%.

als je het goed wilt doen zijn de eerste 3 maaltijden met khoolydraden met hooguit 50 gr kh per maaltijd en de laatste 3 a 4 maaltijden geen kh als alleen eiwitten en in mate vet.

op 16% is het niet nodig om brood te laten staan. het is natuurlijk beter om dit te vervangen door rijst en de eiwitten te halen uit vlees zoals kipfilet.

de brinta zou ik dan ook alleen maar bij het ontbijt nemen en de rest van de dag niet.

geen kh na 16.00 is wel overdreven vooral als je pas begin en je staat op 16%.

als je het goed wilt doen zijn de eerste 3 maaltijden met khoolydraden met hooguit 50 gr kh per maaltijd en de laatste 3 a 4 maaltijden geen kh als alleen eiwitten en in mate vet.

op 16% is het niet nodig om brood te laten staan. het is natuurlijk beter om dit te vervangen door rijst en de eiwitten te halen uit vlees zoals kipfilet.

de brinta zou ik dan ook alleen maar bij het ontbijt nemen en de rest van de dag niet.

Heb er niet veel ervaring mee, maar ik denk dat het idd wel mogelijk is om tot de 10% te komen met brood. Lager mss niet meer maar tis ook ni echt mijn doel om heel laag te komen staan.

Mijn eerste 3 maaltijden zijn 7.30, 10.00 en 13.00 uur, dan zal ik na deze laatste maaltijd mijn KT moeten doen want voel me echt slap als ik geen kh heb gegeten.

Als jij cut heb je dan minder maaltijden of blijf je nog altijd je 6-8 maaltijden eten?

Heb er niet veel ervaring mee, maar ik denk dat het idd wel mogelijk is om tot de 10% te komen met brood. Lager mss niet meer maar tis ook ni echt mijn doel om heel laag te komen staan.

Mijn eerste 3 maaltijden zijn 7.30, 10.00 en 13.00 uur, dan zal ik na deze laatste maaltijd mijn KT moeten doen want voel me echt slap als ik geen kh heb gegeten.

Als jij cut heb je dan minder maaltijden of blijf je nog altijd je 6-8 maaltijden eten?

dan zou ik om 14.00 gaan trainen en na de training nog wat kh nemen. naarmate je cut gaat zou ik de maaltijd na 14.00 de kh ook schrappen.

op dit moment ziet mijn cut ong zo eruit:

m1 brinta whey en fruit
m2 koolvis met rijst met citroen en rauwkorst
m3 idem
net voor training whey
net na training 20gr dextrose en whey
m4 uur na de training blik tonijn met raukorst
m5 waar ik trek in heb zoals kipfilet of iets in die richting
m6 ei-eiwitten voor het slapen gaan.

dit is wel een extreme cutschema maar ik hanteer na de training geen kh.

Moeilijk veel bro science hier, kijk eens op leangains.com en de mythen over cutten.

nee. :D Die eerste posts zijn best advies, maar wat daarna komt..

Bedoel die posts over geen kh na 1600/1400, geen kh in de laatste 3/4 maaltijden.

kijk als het voor jou werkt om al die maaltijden kh te nemen dan werkt het voor jou maar voor mij duidelijk niet en vooral niet als ik onder de 10% ben gekomen dan

kijk als het voor jou werkt om al die maaltijden kh te nemen dan werkt het voor jou maar voor mij duidelijk niet en vooral niet als ik onder de 10% ben gekomen dan
Dan heeft dat gewoon met je totale daginname te maken (dat die lager wordt door geen KH in de avond) en niet met het feit dat je een bepaald macronutrient niet tot je neemt op een bepaald tijdstip.

Geen KH in de avond is gewoon achterhaalde informatie.

Terug
Naar boven