AndroidHealthClinic

Cutten?

Jens94

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
76kg
Goedenavond,

Ik ga sinds december naar een sportschool, en was toendertijd heel erg schraal, ik at vrijwel niets, en moest iedere dag zo'n 30 km fietsen, ik woog voor ik begon 58 kilo. Het was de eerste 5 maanden erg aanklooien in de sportschool, maar zag zelf wel verschil rond mijn borst, rug en schouders.

Een probleem had ik, mijn buik groeide ook enorm, en heb op dit moment een vetpercentage van 19,6% en dit bij een gewicht van 76 kilo, 1,89. Vetvrije massa is volgens de meting 61,1. Sinds Mei heb ik genoeg tijd om naar de sportschool te gaan, en pak iedere dag een grote spiergroep, en pak daarbij m'n onderarmen en buik ook bij.

Wat kunnen jullie mij aanraden, cutten, waarbij de kans bestaat dat ik ook veel spiermassa verlies, of nu ik de tijd ervoor heb eerst meer spiermassa aanzetten, en in een later stadium cutten?

Alvast bedankt,

gr

Ik zou cleanbulken als ik jou was, 19% is wel erg hoog man...

Pas je stats even aan want die komen niet overeen met je verhaal ;)

hoog percentage bij een lengte van 1,89.. weet je zeker dat dit klopt?
Ik zou me er niet blind op staren en toch een tijdje verder trainen met een cleanbulk idd (dus zonder te veel dirty food)
10kg zwaarder op jouw lengte kan makkelijk en als dat spier is dan zakt je vetpercentage vast ook wel een beetje

• Topic Starter Topic Starter
oke thx, het bulken toen was vooral op chocolademelk, en andere zooi, nu leef ik op noten, Brinta, halfvolle melk, bananen etc.

En ik heb zelf ook het idee dat het vrij hoog is, en het niet klopt. Eventueel toch een huidplooimeter aanschaffen.

oke thx, het bulken toen was vooral op chocolademelk, en andere zooi, nu leef ik op noten, Brinta, halfvolle melk, bananen etc.

En ik heb zelf ook het idee dat het vrij hoog is, en het niet klopt. Eventueel toch een huidplooimeter aanschaffen.

hoe kom je in eerste instantie dan aan dit getal?
belangrijker: vind je het storend als je in de spiegel kijkt, valt het wel mee, dan zeker nog ff bulken.

ja die chocomelk zie je meer, ik kom snel aan dus neem dit niet, liever wat vullerende voeding.

• Topic Starter Topic Starter
Gemeten via mijn gewicht, lengte, omtrek nek en omtrek buik (rondom navel). Eerder ook als eens gemeten met de Tanita lichaamsvetmeter, daar kwam ik toen op 14,2 uit bij 66,6 vetvrije massa. Volgens vele klopt deze lichaamsvetmeter niet omdat hij niet je gehele lichaam kan meten, en wanneer je veel gedronken hebt icm creatine heeft je lichaam ook weer extra vocht.

Zelf vind ik m'n buik nog wel redelijk meevallen, abs zijn in de verte bij aanspannen te zien ;)

Gemeten via mijn gewicht, lengte, omtrek nek en omtrek buik (rondom navel). Eerder ook als eens gemeten met de Tanita lichaamsvetmeter, daar kwam ik toen op 14,2 uit bij 66,6 vetvrije massa. Volgens vele klopt deze lichaamsvetmeter niet omdat hij niet je gehele lichaam kan meten, en wanneer je veel gedronken hebt icm creatine heeft je lichaam ook weer extra vocht.

Zelf vind ik m'n buik nog wel redelijk meevallen, abs zijn in de verte bij aanspannen te zien ;)

dan heb je no way 20%

die meting is waardeloos, maar dat hele getal is eigenlijk niet belangrijk.
Als jij je goed voelt, lekker doortrainen en eten.

Terug
Naar boven