Fitness Seller

Long road to fit // 152 -> ??

• Topic Starter Topic Starter
Ken je je maximale hartslag, want anders zegt 134/142 niet zoveel... Om vet te verbranden best je hartslag op 65-70% van het maximum houden met 75% als absolute max !
Nooit geweten, zal ik eens moeten uitzoeken!
Denk dat ik op dat punt niet echt op 70% van mijn max zit!

Wow heel tof om te lezen! Lekker bezig! Al tien dagen niks gepost, gaat ie nog goed? Je hebt al heel veel goede tips gekregen, maar dit helpt mij met mijn eten:

Echter, de link doet het niet, maar ik vond deze ook. Die is misschien nog beter. Succes!!
Bedankt!
Ja zag inderdaad dat het al ff geleden was dat ik een update geplaatst heb.
Ben ook echt blij met de tips en feedback die gekomen is, vooral omdat je gewoon even een juiste richting op geduwd wordt.

In navolging van de laatste update merkte ik dat het heel erg goed beviel om een uur per dag cardio te doen. Krachttraining mistte ik wel maar dit heb ik wel echt een week achterwege gelaten. Weightdrop deze week ging harder en waren geen pieken. Vermoeden was dat ik op deze manier wellicht best wat spiermassa verloren is gegaan.
Dit vermoeden werd wel een beetje bevestigd toen ik vorige week weer met kracht begon, pieken waren behoorlijk afgevlakt maar dat vind ik in principe niet zo'n ramp gezien ik nog steeds in deficit eet.

Heb het uurtje cardio wel in m'n schema gehouden. Dus kom nu steeds op een goed uur kracht en een uur cardio. Als ik wat minder tijd heb, dan laat ik dat voor nu even ten koste gaan van krachttraining in plaats van cardio.

Thanks voor de links. Heb inderdaad eerder wel eens aan de slag gegaan met macro calculatie, maar vanuit hier kreeg ik toch meer het advies om hier nog even mee te wachten en meer te focussen op lean eten/drinken en te letten op kcal in en uit.
Heb dit overigens voor deze week met 200 kcal verlaagd op eigen initiatief zodat ik een beetje dezelfde curve kan aanhouden met gewicht(verlies).
De macro's wil ik in later stadium wel echt gaan toepassen, vooral omdat ik er aan zit te denken om iets met powerlifting te gaan doen (just for fun).

Huidige stats is -15 kg.

Update:
Afgelopen week lange trainingen gehad en merkte dat de cardio-sessies van einde week na krachttraining een stuk zwaarder werden. Denk dat dit echt een gevolg is van het kcal tekort i.c.m. zware trainingen. Een uur cardio is dan misschien wat veel gevraagd. Tempo in cardio ging omlaag en dan wordt de beweging automatisch ook zwaarder lijkt het wel. Daarbij bleef het gewicht ook 3 dagen exact op hetzelfde steken ondanks kcal tekort en lange training.
Misschien nog wat vocht vastgehouden omdat ik pas vrij laat klaar was met trainen en meteen daarna ging slapen.

Weekend gebruikt om 2 dagen te rusten, was wel nodig ook :D donderdag en vrijdag na training voelde ik mezelf echt 'leeg'. Geen fut meer om wat uit te voeren.

Iemand hier een idee of dit gewoon onderdeel is van cutten en iets is waar ik gewoon ff doorheen moet of moet ik mijn krachttraining hier een beetje op aanpassen? Heb namelijk wel echt het idee dat dit de grootste oorzaak is hiervan. Merk wel dat ik in kracht in het algemeen nog steeds lichte stijging is.

Gemiddelde deze week staat op -16 kg

Update:
Afgelopen week lange trainingen gehad en merkte dat de cardio-sessies van einde week na krachttraining een stuk zwaarder werden. Denk dat dit echt een gevolg is van het kcal tekort i.c.m. zware trainingen. Een uur cardio is dan misschien wat veel gevraagd. Tempo in cardio ging omlaag en dan wordt de beweging automatisch ook zwaarder lijkt het wel.
Als u uw hartslag op 70% van max houdt mag dat geen probleem zijn.

Uiteindelijk wil je KT en cardio niet in dezelfde sessie hebben.

Op het moment dat je onder de 100kg komt zou ik 3-4x pw KT doen en dan aanvullen met cardio al is het gewoon wandelen.

Uiteindelijk wil je KT en cardio niet in dezelfde sessie hebben.

Op het moment dat je onder de 100kg komt zou ik 3-4x pw KT doen en dan aanvullen met cardio al is het gewoon wandelen.
Bedankt, die houd ik wel in het achterhoofd.
KT doe ik nu met het doel om wat spier opbouw of -behoud te doen en gewoon omdat ik het leuk vind om op krachtvlak mezelf uit te dagen, zo blijft het ook leuker om naar de sportschool te gaan.
Cardio zie ik meer als must, dus blijf dat er voorlopig nog bij doen gezien de 100kg nog lang niet in zicht is :D

KT doe ik nu met het doel om wat spier opbouw of -behoud te doen en gewoon omdat ik het leuk vind om op krachtvlak mezelf uit te dagen, zo blijft het ook leuker om naar de sportschool te gaan.
Cardio zie ik meer als must, dus blijf dat er voorlopig nog bij doen gezien de 100kg nog lang niet in zicht is :D
Ik denk dat je dat verkeerd ziet, maar dat wil niet zeggen dat het kwaad kan.

Laatst bewerkt:
Denk dat ik wel snap wat je wil zeggen. Iets met afvallen doe je in de keuken maarja, liever iets te veel moeite ervoor doen dan iets te weinig

Gewoon kleine stukjes uit dat blok marmer blíjven hakken. Ik train nu 18 jaar serieus en ben er nog lang niet. Embrace the suck.

Update:
Over het algemeen alles goed en naar wens. Eten en drinken gaat door de weeks makkelijk volgens een vast stramien, omdat ik dat altijd al gewend was en na het avond eten geen snacks gaat ook perfect.
Alleen de weekenden (zo ook paas weekend) en met een zonnetje, loopt het allemaal wat losser. Gelukkig heb ik hier op mijn weekgemiddelde de ruimte voor en kan ik in het weekend gewoon zonder al te veel nadenken, doen en laten wat ik wil, maar wel met mate.

Laatste 2 weken gemiddeld 'maar' een halve kg afgevallen per week. Kleding etc gaat wel echt beter zitten etc. Leuk als de resultaten ook echt merkbaar/voelbaar zijn.

Merk tijdens cardio en een nat shirt wel dat mijn tepels een of andere manier erg gevoelig zijn. Als je zulke dingen gaat google'n kun je niet anders dan concluderen dat je waarschijnlijk binnen een jaar dood gaat, dus wellicht dat iemand hier wel bekend is.

Zelf had ik het idee dat het wellicht van voeding of supplementen kan zijn. Gebruik alleen eiwitshake en af en toe een pre-workout bij laag energielevel.
Kan natuurlijk ook zijn dat mn manboobs wat 'gelift' worden doordat ik aan het afvallen ben.

Gemiddelde resultaat -18

Merk tijdens cardio en een nat shirt wel dat mijn tepels een of andere manier erg gevoelig zijn. Als je zulke dingen gaat google'n kun je niet anders dan concluderen dat je waarschijnlijk binnen een jaar dood gaat, dus wellicht dat iemand hier wel bekend is.
Soms hebben marathonlopes zelfs bloedende tepels, het kan gewoon schuren zijn.

Wat voor materiaal en/of soort shirt draag je?

Gewoon simpele katoenen shirtjes eigelijk. Denk indd dat het gewoon schuren is, want heb alleen last tijdens zweten en cardio!

• Like
Waarderingen: horn
Update:

Vandaag -20.5 aangetikt.
Geen opmerkingen buiten dat ik blij ben met de vooruitgang tot nu toe.

Update:
Het gaat ineens wat langzamer.
Er zitten 3 weken vakantie tussen waarbij nergens op gelet is. Enkele weken gehad om de schade in te halen.

Nog steeds de goede kant wel op, maar kcal inname moet denk ik wel wat naar beneden geschroefd worden. Kan natuurlijk ook zijn doordat de consistentie een pauze heeft gehad.

-21 kg

Vakantieperiode achter de rug.
Blijven hangen tussen -21 en -15.
Vorige week leek ik 8 kg te zijn aangekomen, maar na 3 dagen cardio waren er meteen 4 kilo's af.

Einde deze week even de balans opmaken na een goede anderhalve week normaal eten en drinken volgens
'schema' en dan eens zien wat de schaal aangeeft.
Verder geen vakanties meer op de planning, dus vanaf hier weer een nieuw startpunt richting de donkere dagen van December.

Update:

Zelf had ik het idee dat het wellicht van voeding of supplementen kan zijn. Gebruik alleen eiwitshake en af en toe een pre-workout bij laag energielevel.
Kan natuurlijk ook zijn dat mn manboobs wat 'gelift' worden doordat ik aan het afvallen ben.
Misschien wat laat antwoord, maar dat is gewoon normaal als je dit niet gewend bent. Zelf plak ik die af als ik langere afstand dan halve marathon doe.

Misschien wat laat antwoord, maar dat is gewoon normaal als je dit niet gewend bent. Zelf plak ik die af als ik langere afstand dan halve marathon doe.
Ja denk dat het inderdaad was dat dit niet gewend was. Had het inmiddels opgelost door mijn sportshirts een maatje kleiner te kopen waardoor het iets strakker (en dus minder schuurt) zit!

Vakantieperiode achter de rug.
Blijven hangen tussen -21 en -15.
Vorige week leek ik 8 kg te zijn aangekomen, maar na 3 dagen cardio waren er meteen 4 kilo's af.

Einde deze week even de balans opmaken na een goede anderhalve week normaal eten en drinken volgens
'schema' en dan eens zien wat de schaal aangeeft.
Verder geen vakanties meer op de planning, dus vanaf hier weer een nieuw startpunt richting de donkere dagen van December.
Na de vakantieperiode weer terug weten af te zakken naar 132-133 (-20 / -19) en erachter gekomen dat en toen een aantal weken bleef steken. Onder aan de streep toch moeten concluderen dat het sporten en lage calorie inname tenietgedaan werd in het weekend.
Eind augustus helaas een ingreep aan beide oksels moeten onder gaan met als resultaat 2 diepe open wonden (niet gehecht) die vanuit binnen moeten genezen. Ik zag de bui wel weer helemaal hangen dat het niet kunnen sporten en min of meer aan huis (lees: de bank) gekluisterd zijn, niet echt positief zou bijdragen aan de resultaten. Besloten om maar ff niet op de weegschaal te gaan staan om verdere demotivatie te voorkomen.

4 weken geleden toch maar eens besloten om weer eens te wegen om te kijken hoe snel dat de KG's er weer aan gekomen zouden zijn nu beweging minimaal is. Viel me alles mee. Eerste weging viel uit op 133.5...
Niet verwacht omdat ik erg vast hield aan het idee dat veel sporten de grootste bijdrage levert aan gewichtsverlies. Denk dat dit meer zo was omdat dit meer genoegdoening geeft na een training maarja, je moet ergens aan vast houden om ergens mee bezig te blijven.
Anyway, als ik zonder sporten nagenoeg op gelijk gewicht kon blijven, door alleen af en toe na te denken / compenseren met eten (dus calorie inname), moest het ook niet zo moeilijk te zijn om door te gaan met afvallen. Zo gezegd zo gedaan... Myfitnesspal er weer eens bijgepakt en alles weer eens ingevuld wat ik 'gemiddeld' at en dronk overdag. Dit calorie aantal wat opgehoogd met 200-300 kcal als marge inbouw omdat de kans groot is dat je dingen verkeerd meet/weegt/interpreteert of gewoon simpelweg vergeet en dezelfde dag gewoon aangehouden met e.e.a. strepen zodat ik nog een goede 700 a 800 kcal per dag daaronder zou uitkomen.

Veel water drinken en (lekkere) trek wegcijferen door 2 glazen water weg te tikken zodra het gevoel opspeelt.

Nu in 4 weken tijd van 133.5 gezakt naar 128. Dit is meer dan 1 kg per week, maar ik reken hier ook ff mee dat met de eerste weging wellicht wat extra vocht aanwezig was en dat ik nu waarschijnlijk versneld afval omdat ik geen spieren opbouw of zelfs op niveau kan houden. Probeer dit enigszins wat te 'remmen' door eiwitten wat op te hogen maar goed... niet trainen zorgt er m.i. per definitie voor dat spiermassa weer afneemt.
Nu is dat voor mijn BW niet zo heel erg spannend als collateral damage, voor mij is afvallen toch een hardere taak dan spieren opbouwen, simpelweg omdat er meer druk ligt op het afvallen.
In ieder geval wel motiverend om de schaal te zien blijven zakken.

Mijn doel is nu om voor de kerst onder de 125 te zakken en zo dicht mogelijk bij de 120 te geraken.
Ultiem zou natuurlijk 120 aan te tikken met de feestdagen, maar gezien dat nog maar een paar weekjes weg is (zou betekenen dat ik een gemiddelde van > -1 per week moet aanhouden), is dat niet helemaal realistisch.
Desalniettemin gaan we proberen zo dicht mogelijk bij de 120 te gaan zitten!

Huidige tussenstand -24 kg

Terug
Naar boven