Fitness Seller

Long road to fit // 152 -> ??

Bezoekers in dit topic

Voor bij de kwark google “flavour drops” elke smaak die je kan bedenken is er tegenwoordig met 0 kcal, zelfs de meest zure kwark word dan gewoon erg smaakvol. Kunt ook kruiden toevoegen oa kaneel en koek&speculaas doen het allebei erg goed in de kwark.

Alternatief op noten kan je pindakaas pakken uit de pot of smeer x aantal gram op een rijstwafel.
Hij hoeft alleen maar niet zoveel te eten...
 
Voor bij de kwark google “flavour drops” elke smaak die je kan bedenken is er tegenwoordig met 0 kcal, zelfs de meest zure kwark word dan gewoon erg smaakvol. Kunt ook kruiden toevoegen oa kaneel en koek&speculaas doen het allebei erg goed in de kwark.

Alternatief op noten kan je pindakaas pakken uit de pot of smeer x aantal gram op een rijstwafel.
Bedankt voor de tips! Die flavour drops ga ik vandaag eens bestellen. Smaak is soms inderdaad wel een issue!
 
  • Like
Waarderingen: AK
Bedankt voor de tips! Die flavour drops ga ik vandaag eens bestellen. Smaak is soms inderdaad wel een issue!
Ik koop zelf de goedkoopste kwark die er is 1.59€/1000ml, smaak is niet te vreten. Gooi er paar druppels in en viola je hebt kwark die normaal 2.50€/500ml kost.
Of je nu de “high protein” dure kwark koopt of de budget variant vd appie zit geen verschil in. Allemaal hebben ze 10/9 eiwitten en 55 kcal per 100ml.
 
Zie net dat ik vergeten ben te reageren op jouw reactie.

Het is niet dat ik fitness/cardio doe omdat dit echt het best zou helpen, maar meer omdat ik wel echt plezier uit (met name krachttraining) haal. Cardio doe ik echter meer om mijn conditie op te krikken d.m.v. een soort HIIT training waarbij ik nu nog grensverleggend bezig ben en onderzoek wat ik als startpunt en standaard wil kan en daarna wil kunnen.

Mag het dus nog geen HIIT noemen, maar gezien ik met mijn gewicht beter nog niet kan/moet willen hardlopen, doe ik het nu op de cardio apparaten die gewrichtsproblemen zo veel mogelijk beperken.
Het cardio gedeelte is dus wel echt gericht op het verbeteren van conditie en dat het kcal verbrandt is natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk.

Wandelen is wel een goede om aan te vullen, maar zou het niet perse willen vervangen voor wat ik nu doe.
Ik bedoelde dan ook wandelen als aanzet naar joggen en tenslotte hardlopen.
 
Laatst bewerkt:
Voor nieuwe mensen is dat vaak moeilijker gedaan dan gezegd 😜
Minder eten op zichzelf kan ook als beloning en daardoor motivatie om verder af te vallen werken. En beloning door lekkere smaakjes en cheatmeals kan makkelijk verval in de oude gewoontes geven. Het goede gevoel na sporten is ook zo´n beloning. Bij hardlopen is dat gevoel het sterkst en hardlopen onderdrukt als 1 van de weinige sporten de eetlust.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: AK
Ik koop zelf de goedkoopste kwark die er is 1.59€/1000ml, smaak is niet te vreten. Gooi er paar druppels in en viola je hebt kwark die normaal 2.50€/500ml kost.
Of je nu de “high protein” dure kwark koopt of de budget variant vd appie zit geen verschil in. Allemaal hebben ze 10/9 eiwitten en 55 kcal per 100ml.
Benieuwd hoe het smaakt, feedback volgt zodra ik het binnen heb!

Je kunt ook suikervrije ranja nemen. oa van Raak. voor oa in de yoghurt of kwark
Thx voor de tip


Hij hoeft alleen maar niet zoveel te eten...

Voor nieuwe mensen is dat vaak moeilijker gedaan dan gezegd 😜
Rustig aan joh, ik kan er ook niks aan doen dat mijn zware botten graag eten
 
Heb je zo´n drang naar zoet dat je zoetstoffen wil gaan toevoegen om bepaalde voedingsmiddelen te eten?
De eerste vraag die in mij opkomt is waarom je in godsnaam zou kiezen voor kwark als je dat niet lekker vindt. Alles is vervangbaar.
Ten tweede wil je streven naar een duurzame gedragsverandering toch? De drang naar zoet is psychologisch. Met zoetstoffen houdt je dat in stand. Je kunt ook wennen aan suiker EN zoetstofvrij eten en drinken.
Als je daaraan went heb je ook geen last meer van zoete cravings, waardoor je ook in sociale gelegenheden en bij verleidingen niet tegen jezelf hoeft te vechten.

Just some food for thought. Doe ermee wat je wil. :)
 
Heb je zo´n drang naar zoet dat je zoetstoffen wil gaan toevoegen om bepaalde voedingsmiddelen te eten?
De eerste vraag die in mij opkomt is waarom je in godsnaam zou kiezen voor kwark als je dat niet lekker vindt. Alles is vervangbaar.
Ten tweede wil je streven naar een duurzame gedragsverandering toch? De drang naar zoet is psychologisch. Met zoetstoffen houdt je dat in stand. Je kunt ook wennen aan suiker EN zoetstofvrij eten en drinken.
Als je daaraan went heb je ook geen last meer van zoete cravings, waardoor je ook in sociale gelegenheden en bij verleidingen niet tegen jezelf hoeft te vechten.

Just some food for thought. Doe ermee wat je wil. :)
het was slechts een antwoord op de vraag die gesteld werd m.b.t. feedback of zaken die niet lekker zijn.
Ik heb afgelopen weken absoluut geen drang o.i.d. gehad naar bepaalde voedingsmiddelen. Het was louter een optie die aangedragen werd om kwark wat aangenamer te kunnen maken.
Kwark zit nu ook in de het schema, gewoon voor de waarden en het is voor 's avonds een prima tussendoortje in de avond. Maar om nu te zeggen; lekker? Absoluut niet.

Suggesties voor soortgelijke dingen die kunnen dienen als avond tussendoortje met soortgelijke waarden?
 
Eet je die kwark nu elke dag met tegenzin? Dat is in ieder geval geen duurzame oplossing.
Ik gebruik zelf cacao en/of kaneelpoeder in de kwark. Ik hou persoonlijk ook niet van kunstmatig zoet, dus voor mij is het misschien makkelijk praten.
Je kunt ook kiezen voor vis, vlees of eieren 's avonds. Maar je kunt ook je avondmaaltijd veel eiwit laten bevatten zodat je later op de avond niet nog een snack nodig hebt om je eiwitinname te halen. Je hoeft niet perse vlak voor het slapen gaan veel eiwitten te eten. Wat de meerwaarde daarvan is is geheel afhankelijk van je totale eiwitinname, en hoe die over de dag verdeeld is.

Nogmaals, het was geen aanval hé. Gewoon even een redenatie vanuit een andere invalshoek. Ik vind (mijn mening) het geen strak plan om iets met tegenzin te gaan eten. Misschien zijn flavor drops voor jou dé oplossing. Ook prima hé! Maar welke optie bij jou past is heel persoonlijk. Het punt wat ik wil maken is dat je jezelf niet in zo'n stereotype bodybuildersdieet hoeft te wringen.
 
Eet je die kwark nu elke dag met tegenzin? Dat is in ieder geval geen duurzame oplossing.
Ik gebruik zelf cacao en/of kaneelpoeder in de kwark. Ik hou persoonlijk ook niet van kunstmatig zoet, dus voor mij is het misschien makkelijk praten.
Je kunt ook kiezen voor vis, vlees of eieren 's avonds. Maar je kunt ook je avondmaaltijd veel eiwit laten bevatten zodat je later op de avond niet nog een snack nodig hebt om je eiwitinname te halen. Je hoeft niet perse vlak voor het slapen gaan veel eiwitten te eten. Wat de meerwaarde daarvan is is geheel afhankelijk van je totale eiwitinname, en hoe die over de dag verdeeld is.

Nogmaals, het was geen aanval hé. Gewoon even een redenatie vanuit een andere invalshoek. Ik vind (mijn mening) het geen strak plan om iets met tegenzin te gaan eten. Misschien zijn flavor drops voor jou dé oplossing. Ook prima hé! Maar welke optie bij jou past is heel persoonlijk. Het punt wat ik wil maken is dat je jezelf niet in zo'n stereotype bodybuildersdieet hoeft te wringen.
Ik eet het inderdaad wel, maar enkel voor de voedingswaarde. Nu komt waarschijnlijk de volgende dooddoener;
Volgens de diëtiste moesten de eiwitten steeds per 30 gram verdeeld worden over de dag i.v.m. max. eiwitten opname per 1-2 uur. Dit forum er ook nog eens op nageslagen en daar kwam ik ook niet echt aan een eenduidig antwoord; dus heb het maar even zodanig gedaan just-in-case.. Resultaat is dus dat ik aan een eiwitbron moest komen wat later op de avond. De kwark is dus momenteel nog niet een hele duurzame optie, maar nog een warme maaltijd, die ook nog gebakken moet worden 's avonds is ook niet echt een duurzame oplossing voor mij persoonlijk. Weet ook verder niet welke mogelijkheden er zijn met flavor drops, maar wellicht zitten er smaken tussen die het wel een stuk aantrekkelijker maken.
Het is niet dat ik het nu als enorme straf zie ofzo, maar goed.

Ik zie het ook absoluut niet als aanval, vind het alleen maar leuk dat er vanaf meerdere kanten vragen/tips/suggesties afgevuurd worden. Leer ik alleen maar van.
 
Mocht je het leuk vinden heb ik wat wetenschappelijke onderbouwing over de opname van bepaalde hoeveelheden eiwitten.




Ik begin een beetje te twijfelen aan de diëtist waar je geweest bent. :P
 
Laatst bewerkt:
Mocht je het leuk vinden heb ik wat wetenschappelijke onderbouwing over de opname van bepaalde hoeveelheden eiwitten.




Ik begin een beetje te twijfelen aan de diëtist waar je geweest bent. :P

Leuk om te lezen :)
Jij bent niet de enige... Heb het idee dat het weinig extra inbreng gaat hebben.
 
Update:
Vorige week een week op 2800-2850 kcal gegeten.
Hoewel het vreemd was om meer te eten dan de weken ervoor (psychologisch), is alles wel naar wens verlopen.
Daarbij elke dag een weegmoment ingelast om zo met gemiddeldes te werken.

Laatst gemeten was op 28-1 met 143.7, nieuwe weekgemiddelde (aftrap meting gemiddeldes) is 142.9.

Hoop dat ik de komende weken op een gemiddelde minus kan gaan zitten van 0.5 - 1 kg per week.
 
Update:
Weer een hele week op hetzelfde gemiddelde gegeten, op een uitschieter van zaterdag met de hier en daar wat alcohol na. Ondanks de verhoging op zondag toch een gemiddelde van -1.5 kg.

Merk wel door MFP dat ik meer bewust word en dus ook makkelijker switch tussen producten. Maakt het gevoelsmatig minder een schema, maar meer gewoon een rode draad die gevolgd kan worden.

Cardio nog steeds zelfde frequentie. Krachttraining blijft aardig op peil. Nog steeds wel wat last van slappe grip vergeleken met wat ik normaal gezien wil/kan verzetten. Met zware dumbells / rugtraining met halter moet ik dus wel echt letten op stevige grip
2 weken geleden Captain Crush lvl 2 en 3 besteld; hoop dat dit verbetering gaat geven met de tijd
 
Slechte week gehad met minder train momenten en veel carnaval. Iets meer rust is wel goed geweest voor de handen, grip is minder sore geworden.
Ondanks alles toch -1 kg gered.

Gisteren weer alles voor de hele week in huis gehaald om de draad weer terug op te pakken. Slechte week met kilo gewichtsverlies geeft toch minder trots gevoel dan er met de volle 100% tegenaan gaan
 
Laatst bewerkt:
Update:
Vorige week een of andere manier wat hoger begonnen in gewicht, gemiddelde dus maar 0.5 gedropt. Merkte ook dat spierpijn lang bleef en kracht afnam.
Afgelopen weekend hele weekend een leeg, slap en futloos gevoel gehad. Dit heb ik nog niet eerder gehad want merkte dat ik juist veel actiever was en fitter voelde.
Besloten om heel deze week enkel cardio te doen om de belasting wat te minimaliseren.

Zin in krachttraining is wel opgebouwd, maar begin er pas maandag weer mee.
Planning is om deze week 6x een uurtje cardio te pakken in plaats van 30 a 40min na afloop krachttraining.

Eten gaat nog steeds goed, vooral door de weeks volledig lean. In het weekend speel ik nog wel eens door te compenseren en na een drankje neem ik het voor lief dat het weekend dan zorgt voor een kleine piek op maandag/dinsdag. Had niet gedacht dat ik er 'handigheid' in ging vinden en gewoon vrij makkelijk kan vertrouwen op het hele concept kcal in < kcal out.
 
Uiteraard ook 6 keer per week sporten. Intensief kracht training en na elke krachttraining 40 min. cardio op crosstrainer met hartslag 134/142.

Ken je je maximale hartslag, want anders zegt 134/142 niet zoveel... Om vet te verbranden best je hartslag op 65-70% van het maximum houden met 75% als absolute max !
 
Wow heel tof om te lezen! Lekker bezig! Al tien dagen niks gepost, gaat ie nog goed? Je hebt al heel veel goede tips gekregen, maar dit helpt mij met mijn eten:


Echter, de link doet het niet, maar ik vond deze ook. Die is misschien nog beter. Succes!!
 
Back
Naar boven