MuscleMeat

Cyclical Ketogenic Diet

Gennesis

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m77
Massa
90kg
Beste DBB'ers,

Mijn cut is zo goed als afgelopen, tijd om de bulk er weer in te slaan! Ik was origineel van plan een SKD bulk te doen, maar heb dit veranderd naar een CKD.

Nu wou ik mijn huidige schema en aanpak eens posten om te zien of dit een goede start is en ik alles op een rijtje heb.

Stap per stap:

1. Een volledige week in ketose trainen, elke groep 2x per week
2. 5u voor de laatste workout van die week 50g carbs en 25g eiwit consumeren om uit ketose te komen
3. 2-3u voor de laatste workout van die week ~50g carbs (fructose) consumeren om de lever klaar te maken voor de carb-up
4. Direct na de workout een post-workout shake consumeren met een 1:2 eiwit/carb ratio (in mijn geval 110g carbs, 55g eiwit)
5. Daarna over de komende 24u de resterende 700g carbs verspreiden
6. Repeat cycle

Macro-ratio op carb-up: 70 carbs, 15% eiwit, 15% vet
Kcals en macro's op carb-up: 4000kcals, 700g carbs, 150g eiwit en 66g vet.

Keto-gedeelte zit al snor van hiervoor, heb alleen wat advies nodig met het carb-up gedeelte, is dit een goede aanpak?

EDIT: Extra vraagje, op hoeveel Kcals moet ik dan zitten als ik mijn keto-cycle begin?

Laatst bewerkt:
Waarom wil je keto gaan doen

• Topic Starter Topic Starter
Waarom wil je keto gaan doen

Doe al lang keto, mede omdat ik me daar beter op voel alleen voel ik dat mijn trainingen er wat onder beginnen te lijden, dus wil ik mijn SKD naar CKD veranderen, gaat ten voordele liggen in de bulk.

Nog een reden waarom ik keto ga, vetpercentage controleren + ik heb nogal een carbverslaving, de carbup is perfect omdat ik dan carbs kan eten tot ik genoeg heb, de rest van de week ga ik terug op keto en geloof het of niet, ik kan af carbs blijven als ik keto ga, het is voor mij of all carbs of 0 carb, dus CKD past perfect in mijn persoonlijk plaatje.

Hoe weet je dat je in ketose zit dan? Heb je een apparaatje om je B-OHB te meten?

Hoe weet je dat je in ketose zit dan? Heb je een apparaatje om je B-OHB te meten?

--'.

Wat heeft dit met mijn vraag te maken? Ik vraag een antwoord op mijn eigen vraag, niet op jouw vers geformuleerde off-topic vragen, so just answer or leave please?

Omdat jij zegt dat je uiteindelijk toch koolhydraten nodig hebt om goed te kunnen blijven trainen,

en omdat als je lang genoeg in ketose zit en je daadwerkelijk fat-adapted raakt, je lichaam zich dusdanig aanpast dat het niet meer op koolhydraten (althans veel minder) werkt tijdens trainen, en je dus die carb-ups helemaal niet nodig hebt,

en omdat carb-ups het hele idee van keto weer teniet doen.

Daarom.

Omdat jij zegt dat je uiteindelijk toch koolhydraten nodig hebt om goed te kunnen blijven trainen,

en omdat als je lang genoeg in ketose zit en je daadwerkelijk fat-adapted raakt, je lichaam zich dusdanig aanpast dat het niet meer op koolhydraten (althans veel minder) werkt tijdens trainen, en je dus die carb-ups helemaal niet nodig hebt,

en omdat carb-ups het hele idee van keto weer teniet doen.

Daarom.

ja dat weet ik al langer, heb gewoon gemerkt dat met het huidige volume en intensiteit in mijn programma waar ik mooie resultaten mee boek) minder en minder snel herstel, dus wou ik een oplossing zoeken, kon ook misschien doordat ik aan het cutten was en even hard trainde..hmm..boeie.

Heb maanden op normale keto gezeten, maar het heeft zijn tol geëist eergisteren, overal kleine pijntjes, spieren blijven langer zuur, pezen en gewrichten doen lastig etc etc. Origineel wou ik gewoon een carbup doen om mijn lichaam een weekje te laten rusten/herstellen zonder enige training en daarna gewoon verder gaan op SKD, maar vond ik CKD en dat zag er veelbelovend uit.

Jij bent toch de eerste hier die voorstaander is en niets heeft tegen een SKD bulk, ben ik ook, misschien dat ik het gewoon laat en verder SKD doe na deze rustweek, wou gewoon mijn lichaam even alles geven om zo snel en goed mogelijk te herstellen, vandaar de carb-up.

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

Dit is wat jij bedoelde met keto-adapted zeker? :

When you're fully keto-adapted, the only carb your body needs is that minimum required by the bain (40-60g). But that amount doesn't have to come from dietary carbs, since yuor body can make carbs from protein. That's the reason why carbs arenot an essential macro-nutrient. In the keto-adapted organism, ketones will fuel the brain and carbs will fuel the brain, renul medulla, red blood cells and the eye lens. Resting muscle will use fatty acids and excercising muscle will use a mix of fatty acids and carbs, the mix ratio depending on the relativ intensity of the excercise. All other tissues run essentially on fatty acids. When you're weightlifting, the muscle will rely mainly on the glycolytic pathway for energy, even if you're keto-adapted. But the oxaditive share of the excercise will be supplied by fatty acid oxidation and not by glucose oxidation, as would happen if you were eating a high-carb diet. You don't need to replenish those carbs spent on the glycothyc pathwat, since they're not oxidized and hence their carbons aren't irreversibly lost. They reach the liver and are recycled back to muscle (via glucogeogenesis) as glucose.

^ hield ik me altijd aan, maar waarschijnlijk door mijn 3 weken zware overreaching heeft dat zijn tol geeist, zeker op een cut (al heeft het vruchten afgeworpen). Zal na deze rustweek wel beter zijn + dat op de bulk Kcals al een pak hoger liggen wat het herstel zal bevorderen!

Zoveel twijfels, just trying to do the best thing :)

Vertel eens waar de getallen op gebaseerd zijn.

Vet kan lager op carbup day.

Vertel eens waar de getallen op gebaseerd zijn.

Vet kan lager op carbup day.

Getallen zijn gebaseerd op meerdere forum-topics en artikels over CKD, over het algemeen raden ze allemaal dezelfde ratio's aan, blabla studies etc etc.

Nog minder vet? Had gelezen dat je vet zo laag mogelijk moest houden, maar vond al datk redelijk laag zat...
Ben toch aan het twijfelen dankzij michieln.

Ik weet momenteel niet zo goed wat te doen, heb geen zin om weer vet te worden, ben blij dat ik mijn original shape terug heb na die 2 weken carb-binge vakantie.

Maar wil ook niet dat mijn bulk eronder lijd end at ik waardevolle massa links laat liggen vanwege de schrik om wat vet aan te zetten, dus zoek ik de ebste manier.

Persoonlijk leef ik het liefste op keto, standaard keto, altijd geweest, altijd geliefd, makkelijk te berekenen, geen bloat etc. Mis dan wel de pomp enzo, maar dat maakt me niet veel uit.

Wat raad jij aan? Een normaal dieet heb ik geen zin in, heb al zo een slechte ervaring met carbs dus zou er zo ver mogelijk van weg willen blijven, CKD leek me dan goed, maar kan je weer de mist met ingaan indien het niet goed gebeurt.

Gewoon SKD doen dan? Decisions decisions.

Probeer anders eens alleen in je maaltijd direct na je training (lees: 1e maaltijd na je training, als je weer thuis bent) een grote dosis koolhydraten (100-200g) te eten, en verder alle maaltijden low-carb/keto. Dat doe ik zelf ook.

De enige carbs die ik binnenkrijg komen uit mijn post-WO maaltijd, muv wat melk pre-WO soms. Wellicht tollereer je die koolhydraten beter na je training ivm verhoogde insuline gevoeligheid.

Dan krijg je toch wat carbs binnen, en kun je de rest van je maaltijden meer keto achtig doen. Mijn voeding bestaat uit eieren, volle melk, rundvlees/kippenlevertjes, amandelen/walnoten, groentes, en aardappelen/havermout post-WO. Op mijn post-WO maaltijd na, behoorlijk low carb.

Probeer anders eens alleen in je maaltijd direct na je training (lees: 1e maaltijd na je training, als je weer thuis bent) een grote dosis koolhydraten (100-200g) te eten, en verder alle maaltijden low-carb/keto. Dat doe ik zelf ook.

De enige carbs die ik binnenkrijg komen uit mijn post-WO maaltijd, muv wat melk pre-WO soms. Wellicht tollereer je die koolhydraten beter na je training ivm verhoogde insuline gevoeligheid.

Dan krijg je toch wat carbs binnen, en kun je de rest van je maaltijden meer keto achtig doen. Mijn voeding bestaat uit eieren, volle melk, rundvlees/kippenlevertjes, amandelen/walnoten, groentes, en aardappelen/havermout post-WO. Op mijn post-WO maaltijd na, behoorlijk low carb.

Na de training? Vreemd, op keto hoor je SKD, CKD en TKD, targeted, dan eet je voor de training je carbs, niet na.

Welk voordeel bied carbs eten na je training? Dat haalt je toch ook weer uit keto? Of doe je dat om je glycogeen op te vullen? Maar dan is dat toch zo goed als hetzelfde als een weekelijkse carb-up?

Wat zijn jouw resultaten daarmee?

Ik ben ze na de training itt voor gaan eten omdat ik soms wat vermoeid raakte als ik carbs pre-WO at.

Ik ben ze na de training itt voor gaan eten omdat ik soms wat vermoeid raakte als ik carbs pre-WO at.

Hmm, en je resultaten? Hebben die carbs post workout enige invloed op je prestaties? En dat je uit ketose gaat? Is dat niet een beetje ja...tegenstrijdig met je dieet dan?

Ik weet momenteel niet zo goed wat te doen, heb geen zin om weer vet te worden, ben blij dat ik mijn original shape terug heb na die 2 weken carb-binge vakantie.

Maar wil ook niet dat mijn bulk eronder lijd end at ik waardevolle massa links laat liggen vanwege de schrik om wat vet aan te zetten, dus zoek ik de ebste manier.

Persoonlijk leef ik het liefste op keto, standaard keto, altijd geweest, altijd geliefd, makkelijk te berekenen, geen bloat etc. Mis dan wel de pomp enzo, maar dat maakt me niet veel uit.

Wat raad jij aan? Een normaal dieet heb ik geen zin in, heb al zo een slechte ervaring met carbs dus zou er zo ver mogelijk van weg willen blijven, CKD leek me dan goed, maar kan je weer de mist met ingaan indien het niet goed gebeurt.

Gewoon SKD doen dan? Decisions decisions.

Je wensen voor lean gains gaan om kcal of aas cycling niet om carbs.

Je doet graag low carb maar hebt wat nadelen ondervonden, los die op met refeeds of whatever..

Maar meng die issues niet door elkaar dan wordt je gek.

Je wensen voor lean gains gaan om kcal of aas cycling niet om carbs.

Je doet graag low carb maar hebt wat nadelen ondervonden, los die op met refeeds of whatever..

Maar meng die issues niet door elkaar dan wordt je gek.

Feitje daar, word soms wat teveel, het zoeken achter het beste dat werkt, die trial and error...
Heb hiervoor nogtands (vorige cut) een goede 3 maanden SKD gedaan, nooit problemen ondervonden, heb wel deze cut balls to the wall getraind voor 3 weken, zal eerder daaraan hebben gelegen denk ik, frequentie en volume liggen nogal hoog, zal wel beteren met de bulk, indien niet zoek ik wel een andere oplossing.

Thanks brahs, soms is een beslissing maken wat lastig, stel je een heel schema op, veel research en kom je uiteindelijk bij je roots uit, wat uiteindelijk het beste gaat blijven!

Hmm, en je resultaten? Hebben die carbs post workout enige invloed op je prestaties? En dat je uit ketose gaat? Is dat niet een beetje ja...tegenstrijdig met je dieet dan?
Ik zit niet in ketose, dat is ook niet mijn bedoeling.

Verder kan ik heerlijk trainen zonder carbs van te voren, en op langere termijn lijden mijn trainingen er ook niet onder. Paar dagen terug een high carb (~400-450g) dag gedaan, maar deed niets voor mijn gewicht (als het glycogeen zou aanvullen zou ik zwaarder moeten zijn geworden), en ook niets bijzonders voor mijn trainingen.

Ik eet ca 150-170g carbs per dag denk ik. 200-230g eiwit, en 190-220g vet.

Kwa lean gains is mijn ervaring dat alleen de hoogte van je kcal overschot (maw de snelheid waarmee je aankomt) er echt toe doet. Kwa bloated zijn, fluctuaties in zout inname. Heb niet de indruk dat carb inname/timing hiervoor er toe doet.

Ik zit niet in ketose, dat is ook niet mijn bedoeling.

Verder kan ik heerlijk trainen zonder carbs van te voren, en op langere termijn lijden mijn trainingen er ook niet onder. Paar dagen terug een high carb (~400-450g) dag gedaan, maar deed niets voor mijn gewicht (als het glycogeen zou aanvullen zou ik zwaarder moeten zijn geworden), en ook niets bijzonders voor mijn trainingen.

Ik eet ca 150-170g carbs per dag denk ik. 200-230g eiwit, en 190-220g vet.

Kwa lean gains is mijn ervaring dat alleen de hoogte van je kcal overschot (maw de snelheid waarmee je aankomt) er echt toe doet. Kwa bloated zijn, fluctuaties in zout inname. Heb niet de indruk dat carb inname/timing hiervoor er toe doet.

Hmm, oke, dan houd ik het gewoon bij SKD voor een paar weken, kijken hoe ik erop ga in een bulk.
Iemand die iets meer weet over carbs/eiwitten en insuline afgifte? Lees daar ook veel contradicterende topics en meningen over.

Moest ik het persoonlijk bekijken heeft SKD me alleen maar vooruit geholpen, minder watergewicht, droger (ook wel wat platter vanwege de carb restrictie, dus geen glycogeen in de spieren). Maar ik doe het om mass te gainen, niet om tijdelijk "swole" rond te lopen vanwege het glycogeen en de waterretentie in de spier zelf.

Al die onderwerpen over dat je persé carbs nodig hebt om massa aan te zetten, dan weer mensen die zeggen dat Kcal overschot het belangrijkste is, dat je carbs nodig hebt omdat er anders gee insuline word aangemaakt (niet mijn woorden) etc etc. Uit eigen ervaring weetk ondertussen wel dat dat niet waar is, ik heb aanzienlijke gains gemaakt EN vet verloren in mijn cut, say what you want, maar zo is het voor mij geweest.

Terug
Naar boven