MuscleMeat

Datum van eiwittenshake

Pleister

Monstrous Giant
15 jaar lid
Stimjunk
10 topantwoorden 10.000 berichten
Waardering
4.424
Heb laatst een eiwittenshake (performance) gekocht en hij is op dit moment 10 dagen over datum. Dat werd me er ook bij gezegt en omdat die over de datum is kreeg ik ook korting.
Hij zei dat eiwittenshakes 4 tot 5 maanden na datum goedblijven.

Klopt dit?

heb ook zo iets gehoord ja.
sowiso 10 dagen erna ga je er niet dood aan.
misschien ff een shake proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja heb hem al geprobeerd en smaakte nog goed hoor. Maar wil alleen ff bevestiging van andere mensen

Ik zou het opeten (maar goed, ik eet ook yoghurt die een week over datum is, of karnemelk (troep is toch al zuur))

als de pot maar dicht is geweest dan kan dat. eiwit bederft voornamelijk als er vocht bijkomt.

ik zou me geen zorgen maken. de kans dat hij nog enkele weken goed zal blijven is redelijk groot.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dan ga ik hem gewoon opmaken, is toch maar een shake van 900 gram.
Ik moest die wel kopen aangezien de eiwittenshake die ik had besteld nog niet binnen was en ik anders zonder eiwittenshake zou zitten

Hoe snel bederft whey icm met vocht? praten we dan over uren, dagen, weken?

maak is een shake en laat hem 3 uur buiten staan;) de geur gaat al erg zijn, alhoewel hij dan nog drinkbaar zal zijn. maak daar 6-7 uur van en geloof me je wilt niet weten hoe het smaakt en riekt. de volgende dag daar begin ik niet over. en laat het 2 weken staan en je kan je skaker int geheel weggooien. die geur gaat nietmeer weg:p ook voor je darmstelsel is het erg slecht, heb ooit is shake gedroken die enkele uren in de shaker had gestaan, man wat heb ik toen moeten schijten:p

ikzelf heb het voorgehad was 2 weken gestopt had shaker laten staan met halve shake erin. Als ik hem nu na meer dan een mand gebruik riek ik nog steeds de zelfde geur:p, ik heb er alles al ingedaan om het eruit te krijgen maar lukt niet:( javel, dethon, gewone zeep, azijn, kokend water. alle combinatiesmet alle producten die ik opnoem...

dus als je vocht in je pot hebt dan zou ik het gewoon weggooien.

Kijk, voor een product met een houdbaarheid van een week, zeg melk, is het een flink probleem als-ie 10 dagen over tijd is. Bij die producten spreken ze over 'te gebruiken tot...'

Maar voor een product als whey, met een houdbaarheid van een jaar of zo, maakt die 10 dagen echt niet uit. Er zit altijd een veiligheidsmarge op, dus zelfs een paar maanden over tijd moet nog geen probleem zijn. Voor die producten spreken ze over 'tenminste houdbaar tot...'

Ondanks die flinke marge vind ik niet dat een supplementenwinkel die zichzelf respecteert spullen moet verkopen die over de datum zijn, zelfs als het met korting is. Dat komt wel erg wanhopig over! Van mij hoef je geen naam te noemen hoor, dat is lullig, maar ik zou volgende keer eens ergens anders kijken.

Terug
Naar boven