AndroidHealthClinic

David Henry Xtreme measures

Mensen moet zich eerst verdiepen in DC ipv zomaar dingen te roepen over DC en/of David Henry's manier van trainen.

jij kan het onderscheid bodybuilding/powerlifting niet goed maken, ik ben zelf een tijdje begeleid geweest door Bill Richardson, een oersterke mens die zelf aan sterkste mannen deelneemt en ook traint, en hij is net diegene die me destijds heeft verplicht PAKKEN minder gewicht te nemen omdat bij bodybuilding vooral tensie en contractie van belang is, kracht is BS bij bbing, enkel ego, en hij heeft beiden beoefend op heel hoog niveau dus hij kan het vergelijk wel maken.
kijk bv naar branch warren, oersterk maar separatie enzo is niets .... net omdat hij ook niet in staat is zijn ego thuis te laten.

Dat lijkt misschien zo uit mn statements te zijn. Ik snap wel degelijk het verschil.
Met zwaar bedoel ik dan ook in intensiteit. Uiteraard niet topjes of drietjes.
Ook snap ik dat het volume in de training gevarieerder is.
Maar kracht is zeer zeker geen bijzaak bij BB-ing. Het is niet het uiteindelijke doel, maar ook voor een BB-er moet zijn training progressief zijn. Dus winst in kracht, al is dit submaximaal.
Kom bij mij aub niet met van die new-age trainingsshit aan, van je moet een spier voelen en vervolgens zie je een beer van een bodybuilder met 60kg banken alsof ie een stoomlocomotief aan het wegdrukken is.

Concentreer op de spier...bla...bla...contractie en tensie..bla.. Ja doppie, dat doe je potverdomme ook wel als je met 300kg staat buigen, kan ik je vertellen!
Ego trainen? Kom nu echt niet met zo'n argument. Dus als ik het goed begrijp trainen powerlifters hun ego en BB-ers niet? Laat me niet lachen.

Maargoed, dit is heel simpel te bewijzen. Neem een naturel atleet en laat hem trainen met jou methode en dan die van mij. Ik denk dat je de uitkomst wel weet.

Dat lijkt misschien zo uit mn statements te zijn. Ik snap wel degelijk het verschil.
Maar kracht is zeer zeker geen bijzaak bij BB-ing. Het is niet het uiteindelijke doel, maar ook voor een BB-er moet zijn training progressief zijn. Dus winst in kracht, al is dit submaximaal.
Kom bij mij aub niet met van die new-age trainingsshit aan, van je moet een spier voelen en vervolgens zie je een beer van een bodybuilder met 60kg banken alsof ie een stoomlocomotief aan het wegdrukken is.

Concentreer op de spier...bla...bla...contractie en tensie..bla.. Ja doppie, dat doe je potverdomme ook wel als je met 300kg staat buigen, kan ik je vertellen!
Ego trainen? Kom nu echt niet met zo'n argument. Dus als ik het goed begrijp trainen powerlifters hun ego en BB-ers niet? Laat me niet lachen.

Maargoed, dit is heel simpel te bewijzen. Neem een naturel atleet en laat hem trainen met jou methode en dan die van mij. Ik denk dat je de uitkomst wel weet.
kijk, voor Bill: ikke banken 150kg en ik had GEEN borst, NA Bill amper 80kg en wel borst, weliswaar zal het steeds een mindere groep blijven maar toch ... oke nu bank ik ook weer 150kg maar ik ben wel een heel pak moeten zakken wil ik gewoon zwaar trainen pak ik nu mss wel 200kg, maar who ****ing cares, daar win je geen BBing wedstrijd mee!
en bijvoorbeeld voor benen, als ik boven de 150kg squat groeit wel men middel sneller maar men benen groeien niet sneller dan wanneer ik onder de 150 squat, in tegendeel mijn benen groeien véél sneller bij high reps met een relatief licht gewicht.
misschien moet je het ook eens proberen die new age trainingsshit en zie hoe je zal groeien, als je het niet probeert kan je het niet bekritiseren imo

niet zo gek toch, als blijkt dat dat de combinatie is die kennerlijk nog meer resultaat opleverd:D?

dus heren Aron en co, ik ken er niks van? :mad:
Nee, ik weet dat er nu beter en groter BBers rond lopen dan vroeger. dat is mijn punt NIET!
Wat ik zeg is dat IK de mentaliteit van vroeger meer genegen ben.. hard beulen als sport, voeding als hulpmiddel, spuiten als noodzakelijk kwaad..
en niet de volledig omgekeerde lijst. In die tijd was AAS moeilijk vast te krijgen omdat het met ontzag werd behandelt (althans in alle fitnesscentra waar ik kwam). Nu is dat heel anders.. Trouwens wat niet wil zeggen dat ik zelf radicaal tegen gebruiken ben! Ook voor mezelf heb ik voorgenomen om de natuur nu te gaan 'helpen'.. :o

ps: Aron, ik hoor veel goei dingen van je, waarvoor chapeau! Spijtig dat je mensen die je van geen kloten kent snel effe voor idioot uitmaakt! BTW in mijn tijd was er niemand in vlaanderen die er zo massief bij stond als junior BB EN dit dan nog eens 100% TRUE NATURAL! Dit kon ik niet bereiken door er als een kalf bij te staan.. maar door iedere dag te leven voor BB. Je kent mijn neef, vraag het hem of anderen 80-begin90'er BBers, je kent mijn naam en toenaam! :cool:

Bravo! Kan mij hier volledig in vinden.

Overigens verwoord je hier ook de essentie van de Dogcrapp trainingsmethode die David Henry gebruikt: "...ook voor een BB-er moet zijn training progressief zijn. Dus winst in kracht, al is dit submaximaal." Dus: poog elke training sterker te worden en spiergroei kan niet uitblijven.

Dat lijkt misschien zo uit mn statements te zijn. niet lachen.

Nou hier het simpele bewijs..

Zwaar trainen heeft mij flink wat massa opgeleverd maar ook enorm veel blessures. Ik train nu stukken lichter, veel stricter, hogere reps en maar wel zo zwaar mogelijk (zonder dat mijn goede vorm afzwakt!)! Ook bestaat mijn basis uit compounds, maar isolatiewerk zit er zeker in. En daar zitten ook machines bij. Maar ik zie er wel steeds beter uit. In plaats van dat ik een fullsquat topset draai met 190, pak ik nu bijv. 5x20x100 met uitmuntende vorm. En die intensiteit is mega! Mijn poten blazen hierdoor gewoon op.
Geen lichaam is hetzelfde!
En vaak zie je bodybuilders in filmpjes in voorbereiding naar een wedstrijd. Het is dan dom om puur alleen zware compounds te doen, omdat de blessuregevoeligheid dat vele malen hoger ligt dan in offseason.

Nou hier het simpele bewijs..

Zwaar trainen heeft mij flink wat massa opgeleverd maar ook enorm veel blessures. Ik train nu stukken lichter, veel stricter, hogere reps en maar wel zo zwaar mogelijk (zonder dat mijn goede vorm afzwakt!)! Ook bestaat mijn basis uit compounds, maar isolatiewerk zit er zeker in. En daar zitten ook machines bij. Maar ik zie er wel steeds beter uit. In plaats van dat ik een fullsquat topset draai met 190, pak ik nu bijv. 5x20x100 met uitmuntende vorm. En die intensiteit is mega! Mijn poten blazen hierdoor gewoon op.
Geen lichaam is hetzelfde!
En vaak zie je bodybuilders in filmpjes in voorbereiding naar een wedstrijd. Het is dan dom om puur alleen zware compounds te doen, omdat de blessuregevoeligheid dat vele malen hoger ligt dan in offseason.

ik ben op 21jaar moeten stoppen omdat ik verlamd ben geraak na een fullsquat van 225KG kon dit zuiver tot die keer dat.. ruggenwervel verschoven.. blabla bla.. OK je hebt gelijk.

Iedere bb-er en generatie traint weer een beetje anders en verschuift weer het e.a. in voeding en supplementie;). Overal pikken we weer wat van op maar het kijken naar die bb-films vind ik altijd wel ok:cool:, heb er hier een stuk of 15 a 16 in de kast staan en staan regelmatig ff op voor de motivatie of om details op te pikken die ff uit het geheugen zijn geglipt.

idd +1 , zo'n bb-dvdtje kijken is toch heerlijk

Hehe, ik ben niet ruig hoor.
Heb het alleen niet zo op van die machine-helden.
Een enkele oefening daargelaten, kun je de meesten uit een sportschool fl*kkeren. Duur en onnodig en puur commercieel.
Al you need is a barbell and a shit load of weights, old school hardcore body's were the best!!!

Ik zal er es een aantal noemen die altijd met vrije gewichten trainden en met hoge uitz. aan de machines.
- Lou Ferrigno
- Mike Mentzer
- Arnold Schwarzenegger
- Ronnie Coleman (ok, vrij recent nog, maar een beest)
- Franco Columbo
- Larry Scott
- Reg Park
- Mike Katz

Dit waren beesten van bodybuilders die ver over de 200 konden banken en 300+ deadliften. Bij een latspread leek het bij die gasten alsof er een gordijn aan spieren tevoorschijn kwam.
Een dubbele biceps voorzijde waar de gemiddelde semi-prof vandaag de dag nog "u" tegen zegt.

De meesten hadden geen peppie apparaatjes tot hun beschikking. Ze trainden met oa zandzakken, bierfusten en barbels. 3x id week fullbody zowieso. Ze waren sterk en freak huge en hadden zeker al die farmaceutische middelen niet tot hun beschikking als vandaag de dag.

Dan zie ik zo'n filmpje van zo'n gastje, zo een die de hele dag in de spiegel loopt te staren, bezig is met crempjes en een beetje de blitz uithangt met mooie auto's en motor. In glitternd tenue traint en bij zn warming up al een bek trekt alsof ie moet schijten.....bah..bah...bah.

Nee doe mij maar die anderen. :D

Gast wat boeit het nou waarmee en hoe ze trainen. Ze trainen om groter te worden. Om resultaat dus. Wat boeit hun die vrije gewichten. Daarnaast nemen ze zo min mogelijk risico's op blessures, want dan komt hun salaris in gevaar.

Ik zou persoonlijk ook in slaap vallen met machines. Ik train vrijwel alleen met compounds en basis oefeningen. Maar zij hebben toch hele andere doelen? Je moet hen niet vergelijken met de gemiddelde gymganger (jezelf).

• Topic Starter Topic Starter
Mensen moet zich eerst verdiepen in DC ipv zomaar dingen te roepen over DC en/of David Henry's manier van trainen.

klopt:D!

wat mij alleen opvalt aan de trailer....Meneer Henry is nu wel vrij ruig met gewichten, en drukt ook niet echt gecontroleerd zo te zien...hij heeft ook niet echt een gecontroleerde negatieve fase...

maar daarover kan ik niks zeggen, heb de film nog niet helemaal gezien!

Dus winst in kracht, al is dit submaximaal.

Dit is precies het idee van doggcrapp training, alleen moet je wel met strickte bewegingen werken. En langzame gecontroleerde negatieve fasen!

kijk, voor Bill: ikke banken 150kg en ik had GEEN borst, NA Bill amper 80kg en wel borst, weliswaar zal het steeds een mindere groep blijven maar toch ... oke nu bank ik ook weer 150kg maar ik ben wel een heel pak moeten zakken wil ik gewoon zwaar trainen pak ik nu mss wel 200kg, maar who ****ing cares, daar win je geen BBing wedstrijd mee!
en bijvoorbeeld voor benen, als ik boven de 150kg squat groeit wel men middel sneller maar men benen groeien niet sneller dan wanneer ik onder de 150 squat, in tegendeel mijn benen groeien véél sneller bij high reps met een relatief licht gewicht.
misschien moet je het ook eens proberen die new age trainingsshit en zie hoe je zal groeien, als je het niet probeert kan je het niet bekritiseren imo

Zit een kern van waarheid in wat jij zegt, alleen denk ik dat jij niet weet hoe dit nu komt.
Wees nu eens heel eerlijk bij jezelf en ga eens na waarom jij bij meerdere reps met benen wel groeit. Kijk anders eens op mijn logje en zie eens hoe ik benen benader, best apart he voor een "powerlifter"
Hetzelfde verhaal voor borst. Van banken groeien borstspieren niet expliciet. Daarvoor zijn flyes veel geschiktere oefeningen. Beter is om beide oefeningen in combi te gebruiken.
Jammer dat de meeste BB-ers denken dat ze lichter moeten trainen. Gelul, je moet spelen met intensiteit en volume. En natuurlijk zeg ik niet dat je als BB-er steeds maar 3-jes moet gaan maken op een bank of squat.
Maar zwaar trainen met vrije gewichten is nu eenmaal in Ned. een vies woord voor de buildertjes. Ikzelf heb een tijdje getraint met twee poolse wedstrijd-BBers. Die gasten vermeden de machines als de spreekwoordelijke pest en deden alleen maar basis oefeningen gecombineerd met isolatie oef., vrije gewichten weliswaar en alleen de noodzakelijke apparaten. Die luitjes waren monstergroot en sterk en hadden een wespentaille. Goed geen naturals maar ook niet "te".

Dus BB-ers, intensiteit omhoog, compounds icm iso's. Bij tijd en wijlen op volume trainen, maar ook alleen de basisoef. fl**ker die apparaten met uitz. van een paar de deur uit en that's it! :D

klopt:D!

wat mij alleen opvalt aan de trailer....Meneer Henry is nu wel vrij ruig met gewichten, en drukt ook niet echt gecontroleerd zo te zien...hij heeft ook niet echt een gecontroleerde negatieve fase...

maar daarover kan ik niks zeggen, heb de film nog niet helemaal gezien!

Dit is precies het idee van doggcrapp training, alleen moet je wel met strickte bewegingen werken. En langzame gecontroleerde negatieve fasen!

Ja, dit ben ik geheel met je eens. Wat dat punt betreft denk ik dat veel PL-ers daar weer wat van kunnen leren. Dit is een rode draad bij Dorian zijn trainingen geweest. Hierdoor haalde hij best veel uit machinewerk, maar dat was eigenlijk ook in een latere fase van zijn carrierre. Hij bleek erg blessure gevoelig te zijn en verkoos op den duur toch om meer met machines te gaan werken.
Uiteraard zijn techniek en kwaliteit te preferen boven de hoeveelheid gewicht. Dan nog kan de intensiteit maximaal zijn!

jij kan het onderscheid bodybuilding/powerlifting niet goed maken, ik ben zelf een tijdje begeleid geweest door Bill Richardson, een oersterke mens die zelf aan sterkste mannen deelneemt en ook traint, en hij is net diegene die me destijds heeft verplicht PAKKEN minder gewicht te nemen omdat bij bodybuilding vooral tensie en contractie van belang is, kracht is BS bij bbing, enkel ego, en hij heeft beiden beoefend op heel hoog niveau dus hij kan het vergelijk wel maken.
kijk bv naar branch warren, oersterk maar separatie enzo is niets .... net omdat hij ook niet in staat is zijn ego thuis te laten.

jaja Bill is wel de man hé, jammer dat degene die hij traint niet hard vooruitgaan op strongman. En zelf doet die geen sterkste man wedstrijden mee. Volgens mij is die mens ook 60?

Gast wat boeit het nou waarmee en hoe ze trainen. Ze trainen om groter te worden. Om resultaat dus. Wat boeit hun die vrije gewichten.

Echt jammer dit. Veel succes met je BB-trainingen.

Daarnaast nemen ze zo min mogelijk risico's op blessures, want dan komt hun salaris in gevaar.

Dit punt begrijp ik. Maar dan praat je in alle gevallen om vergevorderde BB-ers die eigenlijk op een punt staan dat er niet veel meer uit het lichaam gehaald kan worden. Die blessures ontstaan omdat het lichaam geen reserves meer heeft voor supercompensatie. Door de hoge doseringen AS en STH icm Insuline kunnen de spieren meer gewichten aan dan de botten en pezen aankunnen, hierdoor ontstaan die rupturen.
Zij verkiezen de apparaten om hun lichaam in shape te houden, niet om verder te groeien. Dat is een wezenlijk verschil. Met de basisoefeningen gaan ze op een veilige hoeveelheid gewicht zitten en passen hun tempo aan om toch een maximum in intensiteit te krijgen.

Dit is zeer zeker voor beginnende en halfgevorderde BB-ers geen aanbeveling. Maargoed suit yourself. Als je maar genoeg rotzooi in je lijf donderd, dan groei je overal wel op. :eek: ;)

Maar zij hebben toch hele andere doelen? Je moet hen niet vergelijken met de gemiddelde gymganger (jezelf).

Waarom niet? Dat vind ik nu typisch zo'n Hollandse Jan Salie opmerking.
En ff voor alle duidelijkheid, ik beschouw mezelf niet als een gemiddelde gymganger.
Maar kom anders een keertje meetrainen, lijkt me leuk. Misschien kun je mij een aantal dingen leren en zie jij mij weer dingen doen waarvan jij weer zegt, och kijk das interessant. :D

- Echt jammer dit. Veel succes met je BB-trainingen.

- Waarom niet? Dat vind ik nu typisch zo'n Hollandse Jan Salie opmerking.

Punt 1: Ik train niet 'als een BB'.

Punt 2: Waarom niet vergelijken met pro's? Zie volgende punten:

- Jij stopt geen fortuin aan middelen in je lichaam zoals pro bb-ers dat wel doen. Het positieve hormonale effect van zware compound oefeningen maakt bij hen geen reet verschil. Bij een naturel misschien wel.
- Het doel van de pro's is puur en alleen het winnen of onderhouden van massa, terwijl jij het waarschijnlijk puur voor ontspanning en plezier doet. Natuurlijk zal er bij jou ook een element van competetie in zitten, maar dit is geen prioriteit.
- Zij verdienen hun brood ermee. Het is daarom logisch om trainingen te kiezen die zoveel mogelijk rendement bieden en zo weinig mogelijk kans op blessures. Een meer zakelijke kijk op de sport.
- Een pro bodybuilder boeit het geen reet wat voor gewichten ze gebruiken, zolang ze maar groeien.

Laatst bewerkt:
Punt 1: Ik train niet 'als een BB'.

Hoe train jij wel dan?

- Jij stopt geen fortuin aan middelen in je lichaam zoals pro bb-ers dat wel doen. Het positieve hormonale effect van zware compound oefeningen maakt bij hen geen reet verschil. Bij een naturel misschien wel.

Haal dat misschien maar weg hoor. 100%

- Het doel van de pro's is puur en alleen het winnen of onderhouden van massa, terwijl jij het waarschijnlijk puur voor ontspanning en plezier doet. Natuurlijk zal er bij jou ook een element van competetie in zitten, maar dit is geen prioriteit.

Lees mijn logje eens voordat je dit soort uitspraken doet. Daarna babbelen we wel weer verder.

- Zij verdienen hun brood ermee. Het is daarom logisch om trainingen te kiezen die zoveel mogelijk rendement bieden en zo weinig mogelijk kans op blessures. Een meer zakelijke kijk op de sport.

Ja, logisch een beetje open deur. Ligt er trouwens wel aan in welke fase van je sportcarriere zit. In de beginfase zul je risico's moeten nemen. Je kunt nooit carriere maken zonder risico's. Als je traint als een 8 voudig Olympia-ganger die al meerdere blessures achter de rug heeft en zijn groeipotentieel allang bereikt heeft, dan voorzie ik weinig kans in verdere groei en succes.

- Een pro bodybuilder boeit het geen reet wat voor gewichten ze gebruiken, zolang ze maar groeien.

Kan, de een wel de andere wat minder. Toch kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat dit voor allen zo is hoor. Elke BB-er zal streven naar het kunnen trainen met zwaardere gewichten, lijkt me.

Ik train op dit moment volgens de Texas Method, omdat ik kracht wel belangrijk vind en omdat ik bb-split saai vond worden.

Als ik alleen voor massa zou trainen, zou ik heel anders trainen.

Maar goed, mijn punt: krachtsport en bb zijn twee verschillende dingen en ik heb het idee dat je te veel kijkt met de ogen van een krachtsporter.

Ik train op dit moment volgens de Texas Method, omdat ik kracht wel belangrijk vind en omdat ik bb-split saai vond worden.

Als ik alleen voor massa zou trainen, zou ik heel anders trainen.

Maar goed, mijn punt: krachtsport en bb zijn twee verschillende dingen en ik heb het idee dat je te veel kijkt met de ogen van een krachtsporter.

En daar ga je op je plaat! :D
BB is krachtsport. In ieder geval van oorsprong, maar dat wil er bij de huidige generatie er niet meer in.
Zij hebben het tot een wetenschap geheven van rippetoe's, billstar's en texasmethod's. Gelul over argenine's en peptides en gabba's en weet ik wat voor shit allemaal meer.

Ga potverdomme gewoon beuken met die gewichten, man! Hou es op met da gelul en train je het licht uit de ogen, buigen met zware gewichten en deadliften met gewichten die een barbellstang krom doet staan.
Banken met een gewicht waar een gemiddelde spotter het dunnetjes van door de broek loopt. Pompen lekker na de zware basisoefeningen en je zult zien hoe je groeit.
Nu klaar er mee hoor, ik heb genoeg gelul getolereerd. BB-ing is net als andere sporten heeel hard werken. :eek: :cool:

• Topic Starter Topic Starter
En daar ga je op je plaat! :D
BB is krachtsport. In ieder geval van oorsprong, maar dat wil er bij de huidige generatie er niet meer in.
Zij hebben het tot een wetenschap geheven van rippetoe's, billstar's en texasmethod's. Gelul over argenine's en peptides en gabba's en weet ik wat voor shit allemaal meer.

Ga potverdomme gewoon beuken met die gewichten, man! Hou es op met da gelul en train je het licht uit de ogen, buigen met zware gewichten en deadliften met gewichten die een barbellstang krom doet staan.
Banken met een gewicht waar een gemiddelde spotter het dunnetjes van door de broek loopt. Pompen lekker na de zware basisoefeningen en je zult zien hoe je groeit.
Nu klaar er mee hoor, ik heb genoeg gelul getolereerd. BB-ing is net als andere sporten heeel hard werken. :eek: :cool:

BB en PL met mekaar vergelijken omdat het beide met gewichten is, is hetzelfde als voetbal en basketball vergelijken omdat dat beide met een bal is....:rolleyes:

Terug
Naar boven