XXL Nutrition

David Henry Xtreme measures

En daar ga je op je plaat! :D
BB is krachtsport. In ieder geval van oorsprong, maar dat wil er bij de huidige generatie er niet meer in.
Zij hebben het tot een wetenschap geheven van rippetoe's, billstar's en texasmethod's. Gelul over argenine's en peptides en gabba's en weet ik wat voor shit allemaal meer.

Ga potverdomme gewoon beuken met die gewichten, man! Hou es op met da gelul en train je het licht uit de ogen, buigen met zware gewichten en deadliften met gewichten die een barbellstang krom doet staan.
Banken met een gewicht waar een gemiddelde spotter het dunnetjes van door de broek loopt. Pompen lekker na de zware basisoefeningen en je zult zien hoe je groeit.
Nu klaar er mee hoor, ik heb genoeg gelul getolereerd. BB-ing is net als andere sporten heeel hard werken. :eek: :cool:

Op mijn plaat? Krachtsport en bb hebben totaal verschillende doelen, alleen middelen hebben hier en daar wel wat overlap.

Ondanks je indrukwekkende stats, praat je nog steeds poep imo.

Motto bij BB: It's not about how much you CAN lift, it's about how much you LOOK you can lift.

• Topic Starter Topic Starter
Op mijn plaat? Krachtsport en bb hebben totaal verschillende doelen, alleen middelen hebben hier en daar wel wat overlap.

Motto bij BB: It's not about how much you CAN lift, it's about how much you LOOK you can lift.

helemaal eens!

BB en PL met mekaar vergelijken omdat het beide met gewichten is, is hetzelfde als voetbal en basketball vergelijken omdat dat beide met een bal is....:rolleyes:

BB en PL met mekaar vergelijken omdat het beide met gewichten is, is hetzelfde als voetbal en basketball vergelijken omdat dat beide met een bal is....:rolleyes:

Ik zeg alleen dat BB-ing een krachtsport is. Jammer dat men er tegenwoordig er een verkrachtsport van heeft gemaakt.

Waar zie je mij zeggen dat BB-ers en PL-ers hetzelfde doel voor ogen hebben. Je kunt je nog in allerlei bochten wringen. Ik zie alleen maar excuusjes om niet zwaar en intensief te hoeven trainen.

Ik denk het niet, waar denk je dat die stats vandaan komen. Misschien weet ik ongeveer wel wat ik doe. ;)

Prachtig dit populaire geneuzel. Succes ermee. :D

Waar zie je mij zeggen dat BB-ers en PL-ers hetzelfde doel voor ogen hebben. Je kunt je nog in allerlei bochten wringen. Ik zie alleen maar excuusjes om niet zwaar en intensief te hoeven trainen.

Ik denk het niet, waar denk je dat die stats vandaan komen. Misschien weet ik ongeveer wel wat ik doe. ;)

Prachtig dit populaire geneuzel. Succes ermee. :D

Ik denk dat je wel weet wat je doet. Alleen we hebben het hier over bodybuilding, niet over krachttraining.

En nogmaals: ik doe zelf fullbody met alleen maar compounds en nooit machines. Maar ik ben geen pro-bb. Ik heb een andere motivatie.

Hehe, ik ben niet ruig hoor.
Heb het alleen niet zo op van die machine-helden.
Een enkele oefening daargelaten, kun je de meesten uit een sportschool fl*kkeren. Duur en onnodig en puur commercieel.
Al you need is a barbell and a shit load of weights, old school hardcore body's were the best!!!

Ik zal er es een aantal noemen die altijd met vrije gewichten trainden en met hoge uitz. aan de machines.
- Lou Ferrigno
- Mike Mentzer
- Arnold Schwarzenegger
- Ronnie Coleman (ok, vrij recent nog, maar een beest)
- Franco Columbo
- Larry Scott
- Reg Park
- Mike Katz

Dit waren beesten van bodybuilders die ver over de 200 konden banken en 300+ deadliften. Bij een latspread leek het bij die gasten alsof er een gordijn aan spieren tevoorschijn kwam.
Een dubbele biceps voorzijde waar de gemiddelde semi-prof vandaag de dag nog "u" tegen zegt.

De meesten hadden geen peppie apparaatjes tot hun beschikking. Ze trainden met oa zandzakken, bierfusten en barbels. 3x id week fullbody zowieso. Ze waren sterk en freak huge en hadden zeker al die farmaceutische middelen niet tot hun beschikking als vandaag de dag.

Dan zie ik zo'n filmpje van zo'n gastje, zo een die de hele dag in de spiegel loopt te staren, bezig is met crempjes en een beetje de blitz uithangt met mooie auto's en motor. In glitternd tenue traint en bij zn warming up al een bek trekt alsof ie moet schijten.....bah..bah...bah.

Nee doe mij maar die anderen. :D

100% mee eens , ik train thuis ook alleen met barbell en dumbbells. Vandaag naar een gym geweest , en het enige wat ik eigenlijk mis is een lat pully :P En triceps pully, de rest is gwn zo overbodig :P

Karmaa

Wat een hoop gelul hier weer. En die zin klopt gewoon helemaal van hierboven: ''It's not about how much you CAN lift, it's about how much you LOOK you can lift''.

Je moet voor jezelf zwaar trainen...maar dit betekend niet dat je ook enorm zware gewichten hoeft te gebruiken, en ook geen te lichte waarmee je 20 perfecte herhalingen kunt maken. Ik kan zat jongens die veel te zwaar trainen...maar omdat ze de oefening daardoor verkeerd gaan uitvoeren en dus niet de spiergroep die jij wilt maximaal wordt aangesproken schiet je er geen ruk mee op. We zijn geen powerlifters Mikediesel.

Laatst bewerkt:
Er is niet een manier waarop pro BB'ers trainen. Ronnie trainde alleen met zwaar met losse gewichten, terwijl dorian alles met machine's doet. David Henry zie ik weer veel reps maken en Dennis Wolf ze vorm is gewoon totaal k*t. Toch groeien ze allemaal. En daar gaat het ze om niet waar. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden ;)

Maar je hebt wel gelijk hoor MikeDiesel. Veel compounds als basis met isolatie als aanvulling is gewoon het beste lijkt me voor de niet pro's onder ons.

We zijn geen powerlifters Mikediesel.

Waar halen jullie dat powerliften toch steeds vandaan?
Als ik roep zwaar, nogmaals, dan doel ik op intensiteit. Niet op 3-jes maar een goede mix tussen intensiteit en volume.
Dan begint de rest te roepen "we zijn geen PL-ers!"
Ik zie de laatste jaren gewoon veel te vaak excuusjes om maar niet te hoeven squatten en deadliften. Goed nog niet zo'n probleem. Maar dan biceps en triceps wel met vrije gewichten trainen, soms borst ook nog en de rest allemaal met machines?

Oh ja is waar ook, alleen PL-ers squatten en deadliften....tsjonge...ga je schame! :eek:

dus heren Aron en co, ik ken er niks van? :mad:
Nee, ik weet dat er nu beter en groter BBers rond lopen dan vroeger. dat is mijn punt NIET!
Wat ik zeg is dat IK de mentaliteit van vroeger meer genegen ben.. hard beulen als sport, voeding als hulpmiddel, spuiten als noodzakelijk kwaad..
en niet de volledig omgekeerde lijst. In die tijd was AAS moeilijk vast te krijgen omdat het met ontzag werd behandelt (althans in alle fitnesscentra waar ik kwam). Nu is dat heel anders.. Trouwens wat niet wil zeggen dat ik zelf radicaal tegen gebruiken ben! Ook voor mezelf heb ik voorgenomen om de natuur nu te gaan 'helpen'.. :o

ps: Aron, ik hoor veel goei dingen van je, waarvoor chapeau! Spijtig dat je mensen die je van geen kloten kent snel effe voor idioot uitmaakt! BTW in mijn tijd was er niemand in vlaanderen die er zo massief bij stond als junior BB EN dit dan nog eens 100% TRUE NATURAL! Dit kon ik niet bereiken door er als een kalf bij te staan.. maar door iedere dag te leven voor BB. Je kent mijn neef, vraag het hem of anderen 80-begin90'er BBers, je kent mijn naam en toenaam! :cool:

Ik maak je niet uit voor idioot! Ik haat het gewoon wanneer mensen denken dat de je pro wordt met wat spuitjes! Je word pro door keihard te werken en te leven voor de sport! En hoe je traint maakt geen reet uit voor mij, ik train ook zwaar (sets squat en deadlift met 200kg) maar ik doe dit enkel omdat dit voor mij werkt! Als iemand even groot word door met 100 kg te squatten is dit goed voor hem want zo heeft hij minder kans op blessures! En voor de jury maakt het geen reet uit met hoeveel gewicht je traint En natural of niet maakt me ook niks uit want no offence maar als ik de oude mannen bij mij in de gym moet geloven waren ze vroeger allemaal beesten en allemaal natural! Dus mijn excuses als ik je op een andere manier beledigd heb maar ik vind gewoon dat je een beetje respect mag hebben voor de pro's!!

maar waarom moet je nou persé squatten? mijn benen groeien eigenlijk naar mijn idee harder van hack squats en zware leg presses. waarom zou ik dan elke keer superzwaar gaan squatten als het geen meerwaarde heeft voor me, enkel meer risico...
waarom kan je volgens jou niet tot het uiterste gaan op een toestel? dat snap ik niet helemaal.

:mad: voel je je aangesproken?
Heb bijna 10 jaar getraind meestal met BB'ers die wedstrijden draaiden.. eind '80-begin '90
De meeste trainde hard en zwaar, dat was de focus.. voeding en spuiten kwamen op de 2e plaats.. nu zie ik veel die voeding en spuiten 'combineren' met trainen om hun doel te bereiken..

Trainen komt bij mij ook op de 1ste plaats maar voeding is minstens zo belangrijk!! En kuren deden ze vroeger zeker zo hard als nu hoor, ik train ook met mannen die in die tijd wedstrijden deden ;)

Trainen komt bij mij ook op de 1ste plaats maar voeding is minstens zo belangrijk!! En kuren deden ze vroeger zeker zo hard als nu hoor, ik train ook met mannen die in die tijd wedstrijden deden ;)

idd, waar ik train zijn ook veel vergane glories zeg maar, en in het begin is het van wij pakten maar eentje van dit en eentje van dat en dat was het, maar eens je ze wat beter kent en de tong komt wat losser weet je soms niet wat je hoort :eek:

maar waarom moet je nou persé squatten? mijn benen groeien eigenlijk naar mijn idee harder van hack squats en zware leg presses. waarom zou ik dan elke keer superzwaar gaan squatten als het geen meerwaarde heeft voor me, enkel meer risico...
waarom kan je volgens jou niet tot het uiterste gaan op een toestel? dat snap ik niet helemaal.

Bij een squat train je niet alleen benen, maar ook je core. Je vergt een heleboel dingen tegelijkertijd van lichaam, balans, coordinatie, kracht en techniek. Oftewel je moet ook heel bewust nadenken. Verder vergroot squatten je stofwisseling en natuurlijke testosteron aanmaak.

Maar ik ben het met je eens. Het is velen malen makkelijker om op je ass in een stoeltje te gaan zitten en een gewichtje schuin omhoogdrukken.

Zolang deze mentaliteit in Nederland steeds meer gemeengoed wordt, dan zullen we nooit echt serieus grote jongens meer op het podium zien, tenzij....STH, IGF, en heeeeel veeel AS het werk mogen doen...ja dat dan wel weer.
Het is allemaal een keuze, kies maar wat je wilt.

En daar gaan we weer :)

goed vriend, duidelijk.. en zeker heb ik respect voor juicers! of dacht je dat in mijn wereld Ronnie etc true naturals zijn? :D
ivm vroeger: wat me wel stoort is dat kinderen en foetjers nu vlot aan AS kunnen geraken.. Dat was toen veel moeilijker..
Geef je ook geen ongelijk dat BB over de look gaat en niet de kracht.
De rest is gewoon mijn persoonlijke instelling, ik train graag zwaar en onder vlot tempo.. What the ****, ieder zijne shit..
Zand erover..
ps: thx voor de adrealine pomp gisteren mbt uwe respons.. heb er goed op kunnen vlammen tijdens BP.. :cool:

Laatst bewerkt:
idd, waar ik train zijn ook veel vergane glories zeg maar, en in het begin is het van wij pakten maar eentje van dit en eentje van dat en dat was het, maar eens je ze wat beter kent en de tong komt wat losser weet je soms niet wat je hoort :eek:

hehehe.. als je wil vooruitgaan zou je koeienmest eten als ontbijt als 'ze' zeggen dat het helpt...

Dat is van alle tijden... :rolleyes:

Bij een squat train je niet alleen benen, maar ook je core. Je vergt een heleboel dingen tegelijkertijd van lichaam, balans, coordinatie, kracht en techniek. Oftewel je moet ook heel bewust nadenken. Verder vergroot squatten je stofwisseling en natuurlijke testosteron aanmaak.

Maar ik ben het met je eens. Het is velen malen makkelijker om op je ass in een stoeltje te gaan zitten en een gewichtje schuin omhoogdrukken.

Zolang deze mentaliteit in Nederland steeds meer gemeengoed wordt, dan zullen we nooit echt serieus grote jongens meer op het podium zien, tenzij....STH, IGF, en heeeeel veeel AS het werk mogen doen...ja dat dan wel weer.
Het is allemaal een keuze, kies maar wat je wilt.

ik squat wel degelijk hoor maar als afwisseling want mijn benen reageren er niet bijster goed op, voor mij is de squat als MASSA oefening overrated.

Terug
Naar boven