Hehe, ik ben niet ruig hoor.
Heb het alleen niet zo op van die machine-helden.
Een enkele oefening daargelaten, kun je de meesten uit een sportschool fl*kkeren. Duur en onnodig en puur commercieel.
Al you need is a barbell and a shit load of weights, old school hardcore body's were the best!!!
Ik zal er es een aantal noemen die altijd met vrije gewichten trainden en met hoge uitz. aan de machines.
- Lou Ferrigno
- Mike Mentzer
- Arnold Schwarzenegger
- Ronnie Coleman (ok, vrij recent nog, maar een beest)
- Franco Columbo
- Larry Scott
- Reg Park
- Mike Katz
Dit waren beesten van bodybuilders die ver over de 200 konden banken en 300+ deadliften. Bij een latspread leek het bij die gasten alsof er een gordijn aan spieren tevoorschijn kwam.
Een dubbele biceps voorzijde waar de gemiddelde semi-prof vandaag de dag nog "u" tegen zegt.
De meesten hadden geen peppie apparaatjes tot hun beschikking. Ze trainden met oa zandzakken, bierfusten en barbels. 3x id week fullbody zowieso. Ze waren sterk en freak huge en hadden zeker al die farmaceutische middelen niet tot hun beschikking als vandaag de dag.
Dan zie ik zo'n filmpje van zo'n gastje, zo een die de hele dag in de spiegel loopt te staren, bezig is met crempjes en een beetje de blitz uithangt met mooie auto's en motor. In glitternd tenue traint en bij zn warming up al een bek trekt alsof ie moet schijten.....bah..bah...bah.
Nee doe mij maar die anderen.