Fitness Seller

DBB Powerlifting meet & greet: Eerste foto's

dj_phreak zei:
Als je onder de 125 weegt en je kan de stang niet zo laag op je rug leggen, dan is er iets ernstig mis met je flexibiliteit.

(FYI: ik kon hem zo laag neerleggen terwijl mn handen nog binnen de streepjes zaten. Zelfs toen ik 132 woog)
Ernstig mis was het volgens iemand die fysio studeert niet, maar ik kon ze minder ver krijgen dan de gemiddelde persoon. Heb je nog tips om die barbell toch zo laag mogelijk te krijgen?

Ziet er daar een leuk boeltje uit. ik kon het echt niet halen, was pas om half zeven thuis van me werk. hopelijk kan ik het de volgende keer wel halen.

ik ga alvast wat trainen:)

Toffe foto's! :thumbs:

eq_909 zei:
Ernstig mis was het volgens iemand die fysio studeert niet, maar ik kon ze minder ver krijgen dan de gemiddelde persoon. Heb je nog tips om die barbell toch zo laag mogelijk te krijgen?
Ja, rekken. :)

Ik had mn uitspraak wel moeten nuanceren, want er zijn tig factoren die van invloed zijn. Wat een student fysio zegt boeit me weinig, want ook praktizerende fysio's hebben gewoonlijk de ballen verstand van sport (ik spreek helaas uit veel ervaring). Als je echt wilt weten of er iets mis is met je flexibiliteit, dan zou ik je moeten zien kniebuigen en je boven- en onderarmen, buighoek van je schouder, etc. op moeten meten.

MAX-OT!! zei:
ok, na vandaag staat mijn besluit vast, ik laat het natural BB'en even voor wat het is en ga me puur op powerliften concentreren.

ik heb gemerkt dat mijn techniek nog zéér veel moet verbeteren, vooral met het squatten had ik idd wat problemen met de diepte.
over mijn deadlift ben ik heel tevreden, ook al omdat het maar de tweede keer was dat ik het deed op deze manier. de 200kg is echt wel haalbaar tegen oktober.
en dan de bench press... das een ander verhaal, ik moet me hier echt serieus op gaan toeleggen. ik heb vorig jaar al 110 gedrukt, was toen zwaarder en deed het ook regelmatiger. nu heb ik te lang liggen kloten met de dumbbells.

ik hoop klaar te zijn tegen oktober voor de wedstrijd in overijse. :)

haha, "even" ? ik denk dat je na je eerste wedstrijd de smaak volledig te pakken zal heben! pl is een zalige sport man! en ne gekkesport ook ;)

als je geholpen wil worden, je kan altijd terecht bij mij hé. op techniek moet je idd nog wat werken, maar dat is niet erg! je zal vooral je hamstring sterker moeten maken

bench press is imo ook een oefening die je regelmatig moet doen, anders ga je niet genoeg vooruit.

eq_909 zei:
Die "pain-pics" zijn echt super geworden :evil2:

Maar hoe de hell krijgen jullie die barbell zo laag op je rug? Ik krijg mn armen gewoon niet ver genoeg naar achter getrokken, hoe goed ik ook mn best doe :(

je kan ook proberen de stang dan iets wijder vast te nemen. dat deed ik in't begin toen mijn polsen en schouders nog niet flexibel genoeg waren

lachen lijkt me ook wel xtje leuk om mee te doen. maar ben niet zo sterk :( duz nogal lullig haha

wat heeft die pieter de stang trouwens laag op zijn rug ?

is niet te laag hoor, is net goed :D

in mijn gym heeft er iemand die de stang nog lager plaatst. ik zou mijn stang zelf wat lager moeten plaatsen trouwes

@ Wakaera: avatar-pic is bruut man, zoveel gewicht :P Wou dat ik het kon..

Terug
Naar boven