MuscleMeat

De eerste wolkenkrabber van meer dan één kilometer hoog

Bezoekers in dit topic

ze zijn maagd ja
 
Belachelijk, ga dan de grond en en verpest het uitzicht niet. Umbrella Corp for the winst.
 
Wat is dat voor een lantarenpaal op de helft van dat gebouw?
 
Daar moet je niet vanaf vallen dan lijkt me zo.
 
Damn, dat ziet er wel heel surreal uit, wel sick

dubai-city-tower.jpg


:roflol:

vond de eifeltoren al vrij imposant om op te staan, en da's de kleinste in de rij :eek:

Allah is groot, Allah is machtig, hij heeft een ... toren van 2km80 ??? :p
 
hoe nutteloos. Van al dat geld bouw je een leuke stad om in te wonen waar mensen gelukkig zijn en dankbaar voor hun leuke woonst. In plaats daarvan bouwen ze een toren en mag je 10 minuten in de lift staan om op je werk te geraken terwijl je er eigenlijk al zou moeten zijn.

En wat is het nut van piramides, eiffeltoren en alle andere grote imposante gebouwen ?
En als mensen in een grootstad wonen dan teleporteren ze van hun huis rechtstreeks tot in hun bureau ? Wegen, files etc bestaan in jouw wereld niet ??

Mensen dat constant zeuren dat zulke projecten nutteloos zijn, begrijpen blijkbaar niet hoe de wereld in elkaar zit. Het enigste wat ze zien is dat het veel geld kost. Bekijk eens je eigen persoonlijke uitgaves vergeleken met daklozen of Afrikaanse mensen, ook allemaal nutteloos dan. Alleen is zo'n gebouw 100x nuttiger omdat het iets aan de maatschappij opbrengt kwa werkgelegenheid, cultuur, etc..

Ja, het gaat om belachelijk veel geld, maar ik betwijfel sterk dat jij al je geld aan het goede doel gaat geven, omdat het meer algemeen nut opbrengt.
 
En wat is het nut van piramides, eiffeltoren en alle andere grote imposante gebouwen ?
En als mensen in een grootstad wonen dan teleporteren ze van hun huis rechtstreeks tot in hun bureau ? Wegen, files etc bestaan in jouw wereld niet ??

Volgens mij is jouw economische kennis zeer beperkt. Centralisatie van jobs genereren veel meer files dan delokalisatie.


Mensen dat constant zeuren dat zulke projecten nutteloos zijn, begrijpen blijkbaar niet hoe de wereld in elkaar zit. Het enigste wat ze zien is dat het veel geld kost. Bekijk eens je eigen persoonlijke uitgaves vergeleken met daklozen of Afrikaanse mensen, ook allemaal nutteloos dan. Alleen is zo'n gebouw 100x nuttiger omdat het iets aan de maatschappij opbrengt kwa werkgelegenheid, cultuur, etc..

Hoe oud ben je als ik vragen mag?


Ja, het gaat om belachelijk veel geld, maar ik betwijfel sterk dat jij al je geld aan het goede doel gaat geven, omdat het meer algemeen nut opbrengt.

Wie heeft het over geld geven aan een goed doel? En waarom zou geld geven aan een goed doel nuttiger zijn in jouw ogen? Graag onderbouwing deze keer
 
En wat is het nut van piramides, eiffeltoren en alle andere grote imposante gebouwen ?
En als mensen in een grootstad wonen dan teleporteren ze van hun huis rechtstreeks tot in hun bureau ? Wegen, files etc bestaan in jouw wereld niet ??

Mensen dat constant zeuren dat zulke projecten nutteloos zijn, begrijpen blijkbaar niet hoe de wereld in elkaar zit. Het enigste wat ze zien is dat het veel geld kost. Bekijk eens je eigen persoonlijke uitgaves vergeleken met daklozen of Afrikaanse mensen, ook allemaal nutteloos dan. Alleen is zo'n gebouw 100x nuttiger omdat het iets aan de maatschappij opbrengt kwa werkgelegenheid, cultuur, etc..

Ja, het gaat om belachelijk veel geld, maar ik betwijfel sterk dat jij al je geld aan het goede doel gaat geven, omdat het meer algemeen nut opbrengt.

Hahahahahaha, wat een manier van rederen zeg!:rolleyes::roflol:

Ergens heb je natuurlijk wel een punt, maar kennerlijk heb je niet het IQ om het goed te verwoorden.
 
Ben benieuwd of die gekke fransoos dit ding ook zonder touw gaat beklimmen!
 
Wie heeft het over geld geven aan een goed doel? En waarom zou geld geven aan een goed doel nuttiger zijn in jouw ogen? Graag onderbouwing deze keer


Jij geeft aan dat 'met dat geld' beter een stad kan gebouwd worden waar mensen gelukkig zijn om hun woonst. Dat bedoelde ik met een goed doel, omdat er een groter nut is, dan wanneer een toren gebouwd wordt voor slechts een aantal.

Echter denk ik trouwens dat jouw economische kennis tekort schiet. Probeer eens verder te kijken dan je neus lang is. Met zo'n project gaat natuurlijk vooral status gepaard, maar denk je dat er geen economen mee betrokken zijn en het hun enkel om het architecturale aspect te doen is ?

Ik ben trouwens 28 jaar oud en econoom van opleiding. Dus ik denk dat ik er wel iets van weet, niet veel maar toch iets.
 
Jij geeft aan dat 'met dat geld' beter een stad kan gebouwd worden waar mensen gelukkig zijn om hun woonst. Dat bedoelde ik met een goed doel, omdat er een groter nut is, dan wanneer een toren gebouwd wordt voor slechts een aantal.

Dat is meer een positief side effect dat ik ermee bedoelde. Er is geen kat die op de bovenste verdiepingen wil leven of bedrijf die er een kantoor wil vestigen dus ik vrees er ook voor of zo een gebouw wel 100% kan ingevuld worden en vreugde kan scheppen.


Echter denk ik trouwens dat jouw economische kennis tekort schiet. Probeer eens verder te kijken dan je neus lang is. Met zo'n project gaat natuurlijk vooral status gepaard, maar denk je dat er geen economen mee betrokken zijn en het hun enkel om het architecturale aspect te doen is ?

Ik ben trouwens 28 jaar oud en econoom van opleiding. Dus ik denk dat ik er wel iets van weet, niet veel maar toch iets.

Ik ben geen econoom van opleiding, maar ik denk niet dat mijn economische kennis tekort schiet op dit gebied. Natuurlijk wordt er wel werkgelegenheid gecreëerd, maar zeker niet meer dan moest er met hetzelfde geld een stad gebouwd worden. In ieder geval zal er in zo een gebouw meer onbewoonbare oppervlakte overblijven dan moest je er een stad mee opgericht hebben en in dat opzicht zou een stad dus economischer meer verantwoord zijn dan dit gebouw.
 
Is vooral prestige, zal veel leegstand in zijn. Anders hadden ze dit soort gebouwen ook wel al in het Westen gebouwd. Wat denk je van het onderhoud? Afzuig- en ventilatiesystemen, liften, aircos, tegengewicht installaties ( tegen het deinen) is allemaal peperduur qua onderhoud. Dat moeten de bewoners ook allemaal ophoesten.
 
Gevaarlijk ook, brandweer staat zo goed als machteloos op die hoogten. Mensen die deze gebouwen verdedigen vanuit praktisch oogpunt weten niet waarover ze spreken.
 
Stelletje elitaire zeikerds, geef nou maar gewoon toe dat je zelf ook niet kan wachten op de aflevering van 'building the bigest' op discovery channel!
 
Wat een lelijk ding.

In Jamaica mogen gebouwen niet hoger zijn dan de hoogste palmboom. Is een veel mooiere regeling :wave:
 
zo weet ik bv heel veel af van investeringen en de begroting, meer dan bv een econoom.
 
Back
Naar boven