MuscleMeat

De gevaren van Propecia/Finestaride (LEES!)

natty

Novice
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Ik wil mensen behoeden voor Propecia/Finestaride om haaruitval tegen te gaan. Dit word vaker door mensen aangeraden op dit forum. Dit zou ik dus NOOIT doen. Ik kwam dit namelijk tegen op bodybuilding.com:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=145148191&page=1

De drug is helemaal niet zo onschuldig als het lijkt en de bijwerkingen komen veel vaker voor dan de 1-10% die de Merck (ontwikkelaar) aangeeft. Veel mensen roepen nu dat ze geen bijwerkingen hebben maar die zullen waarschijnlijk na een aantal jaartjes boven komen drijven (als ik de gebruikerservaring op andere fora lees). Helaas kunnen ze permanent zijn en er zijn (nog) geen oplossingen voor.

Ik voorspel dat Finestaride achter een aantal jaartjes ook niet meer legaal verkrijgbaar zal zijn.

Wow je leest wel gekke dingen in die link. Ik heb fina een week of 2 gebruikt ooit. Kreeg ook erectie problemen in die korte tijd al. Dus ben er toen mee gestopt. Een goeie vriend van me gebruikt het nog steeds. Denk nu al 2 a 3 jaar. Zal hem dit wel ff laten lezen denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Wow je leest wel gekke dingen in die link. Ik heb fina een week of 2 gebruikt ooit. Kreeg ook erectie problemen in die korte tijd al. Dus ben er toen mee gestopt. Een goeie vriend van me gebruikt het nog steeds. Denk nu al 2 a 3 jaar. Zal hem dit wel ff laten lezen denk ik.
Zal ik zeker doen! Je moet maar eens voor de lol op het propeciahelp.com forum kijken. Allemaal horror verhalen. Wordt je niet echt blij van.

Gezien je lichaam DHT nodig heeft en het leverbelastend is geen goed idee idd op termijn.

gebruik al jaren fina, wel eens met een tussenstop van 2 jaar. geen enkele bijwerking

gebruik al jaren fina, wel eens met een tussenstop van 2 jaar. geen enkele bijwerking

Dan heb je geluk, ik vind het vreemd waarom je tussentijds voor 2 jaar stopt met fina?
Bijwerkingen? normaal is het zo dat wanneer je stopt met fina je haren weer gaan uitvallen.

lijkt me indd best logisch DHT blokker ... lever functies etc. zoals cools al zei :) op lange termijn schaden zo'n dingen no doubt lijkt me alleen verstandig om korte periode tijdens cycle mee te laten lopen maar toch ???

lijkt me indd best logisch DHT blokker ... lever functies etc. zoals cools al zei :) op lange termijn schaden zo'n dingen no doubt lijkt me alleen verstandig om korte periode tijdens cycle mee te laten lopen maar toch ???
Dit middel moet je volgens mij levenslang blijven slikken om je haar te behouden. En voor een korte periode is het zover ik weet ook een slecht idee. Ik heb verhalen gelezen waarbij mensen het een week slikten en libido problemen/ED maanden dan niet jaren nog aanhielden.

Gezien je lichaam DHT nodig heeft en het leverbelastend is geen goed idee idd op termijn.

Heb je dan (wetenschappelijk) bewijs dat Finasteride leverbelastend zou zijn?
Het middel is al jaren op de markt en de invloed op de lever, daar staat nergens wat over geschreven.

De bijsluiter hint al naar verhoogde leverenzymen, echter is er nog te weinig data om een dergelijke uitspraak wetenschappelijk te onderbouwen.

Tja wat moet ik hier nu van zeggen. Heb niet dat hele zielige gezever gelezen, maar volgens mij draait het om de ervaringen van 1 menneke ( correct me if I'm wrong). Niet echt wetenschappelijk dus, wie zegt dat zijn klachten van de fin komen? Als ie al klachten heeft en niet het hele verhaal uit zijn duim zuigt.

Maar op diezelfde fiets. Ik gebruik nu bijna 12 jaar finasteride en heb nergens last van. Geen enkele bijwerking of whatsoever. Leverwaarden zijn ook prima.

Maar goed mss ben ik wel de uitzondering op de regel.

Tja wat moet ik hier nu van zeggen. Heb niet dat hele zielige gezever gelezen, maar volgens mij draait het om de ervaringen van 1 menneke ( correct me if I'm wrong). Niet echt wetenschappelijk dus, wie zegt dat zijn klachten van de fin komen? Als ie al klachten heeft en niet het hele verhaal uit zijn duim zuigt.

Maar op diezelfde fiets. Ik gebruik nu bijna 12 jaar finasteride en heb nergens last van. Geen enkele bijwerking of whatsoever. Leverwaarden zijn ook prima.

Maar goed mss ben ik wel de uitzondering op de regel.
Mooi om te horen dat je geen bijwerkingen hebt. Ik hoop voor je dat je ze ook niet krijgt want dan ben je verder van huis. Het gaat trouwens zeker niet een persoon. Er is een heel forum toegewijd aan de bijwerkingen van het middel.

Ik zou het iig nooit proberen. Werkende c**k > haar op mijn hoofd.

Terug
Naar boven