MuscleMeat

De grote Bert zoekactie

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat Bert vooral zelf verdwaald is :o #lostsoul
 
Binnen de islam is iedereen je broeder heb ik vandaag geleerd. :D
Behalve als een broeder zich wilt vergrijpen aan een minderjarige en/of ermee gaat trouwen, aan vrouwelijke genitale verminking wilt doen en meer van zuks.

giphy.gif
 
Dan is het nog steeds je broeder.
 
Ik denk dat dit soort vraagstukken het uiterste vraagt van bepaalde groepen. Enerzijds voelen ze ook wel dat dit niet van deze tijd is en worstelen ze met een loyaliteitsconflict naar hen in de gemeenschap die deze wel aanhangen. Of zeggen aan te hangen. Er komt vast ook angst bij kijken. Om je uit te spreken tegen bepaalde aspecten, de imam- want ben je dan wel een goede moslim. En de ene moskee en imam is de andere niet. Sommigen zijn veel conservatiever dan andere. Zeg je als kind dat een van je ouders compleet achterlijk zijn of hou je dat voor je. Loyaliteitsconflicten, identiteitsproblematiek lenen zich hier goed voor.
 
Ik heb het vandaag al eerder gezegd, dat wat er in de Heilige Schrift staat waar is wil nog niet zeggen dat het feitelijke geschiedschrijving is.
Dat hoor je mij ook niet zeggen en bovenstaande reactie was mij was slechts als grap bedoeld. :P
De vraag blijft natuurlijk ook of wat er in de Heilig Schrift staat waar is...
 
Dat hoor je mij ook niet zeggen en bovenstaande reactie was mij was slechts als grap bedoeld. :P
De vraag blijft natuurlijk ook of wat er in de Heilig Schrift staat waar is...

Dat boek is nep. Dat er zoveel mensen in geloven is echt niet normaal.
 
Ik denk dat dit soort vraagstukken het uiterste vraagt van bepaalde groepen. Enerzijds voelen ze ook wel dat dit niet van deze tijd is en worstelen ze met een loyaliteitsconflict naar hen in de gemeenschap die deze wel aanhangen. Of zeggen aan te hangen. Er komt vast ook angst bij kijken. Om je uit te spreken tegen bepaalde aspecten, de imam- want ben je dan wel een goede moslim. En de ene moskee en imam is de andere niet. Sommigen zijn veel conservatiever dan andere. Zeg je als kind dat een van je ouders compleet achterlijk zijn of hou je dat voor je. Loyaliteitsconflicten, identiteitsproblematiek lenen zich hier goed voor.
Daarom dient zoiets als de Koran uitgelegd te worden door schriftgeleerden of imams met een gezond boeren verstand die goed in staat zijn de dingen in een juist perspectief te plaatsen en te vertalen naar de hedendaagse maatschappij. De imam die gisteren predikte, was hier goed toe in staat en zijn boodschap was dan ook vredelievend. De opdringerige, agressieve en overheersende toon die je in de Koran soms/vaak leest was hierin absoluut niet merkbaar.
 
Daarom dient zoiets als de Koran uitgelegd te worden door schriftgeleerden of imams met een gezond boeren verstand die goed in staat zijn de dingen in een juist perspectief te plaatsen en te vertalen naar de hedendaagse maatschappij. De imam die gisteren predikte, was hier goed toe in staat en zijn boodschap was dan ook vredelievend. De opdringerige, agressieve en overheersende toon die je in de Koran soms/vaak leest was hierin absoluut niet merkbaar.
Vergeet de hadith niet met als belangrijkste de sahieh overleveringen. Hierin zijn er ook weer verschillen, soennieten hebben een andere bron dan sjiitische stromingen. Ik ben verder groot voorstander voor in Nederland opgeleide imams.
 
Dat boek is nep. Dat er zoveel mensen in geloven is echt niet normaal.
Ik geloof ook nog in Sinterklaas. :trollface:
Zolang ik elk jaar cadeautjes blijf krijgen, hoor je mij niet klagen. Helaas brengt zelfs dit geloof onenigheid en de Zwarte-Pietenoorlog is al bijna een feit. :(
 
inb4 Bert radicalisteert.
BB_ Als je een aanslag gaat plegen doe het dan in Groningen, kut stad. Of een willekeurig dorp/ stad in België.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Als je een aanslag gaat plegen doe het dan in Groningen, kut stad. Of een willekeurig dorp/ stad in België.
Ik zou eerder gaan voor iets als Kanaleneiland. Daar zijn zoveel verdachten dat de kans toeneemt dat je ermee wegkomt.
 
Bertje, het type dat Triumph des Willens bekijkt, en vervolgens alle joden wil vergassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven