AndroidHealthClinic

De grote browser actie

Zoals ik in men vorige post al had gezegd, had ik me fout gebaseerd op poll die gevoerd is op facebook, link staat erbij. Daar kwam chrome als grote winnaar eruit.

Het volgende was gebaseerd op cijfers van website die gebruikt hebt om men sites te scripten vroeger, ik wist dat ze het erop zetten. Het kan inderdaad fout zijn & die van jouw kloppen hoor. Dacht gewoon dat het wel zou kloppen wat er stond. (btw Link staat er ook bij)
Ja, en in je vorige post stond het ook eerst net ff anders waarop ik zo reageerde, maar buiten dat.

Maar moge het duidelijk zijn dat een poll op facebook met 45k stemmen onbetrouwbaarder is dan 'n sample van 45k websites. :)

Gaat er meer om dat je niet gelijk moet zeggen dat er iets 'dringend' aangepast moet worden wanneer je met onjuiste gegevens komt, en tevens hoeft er niks dringend aangepast te worden, want recentere statistieken staan op de vorige pagina. Plus het gaat tenslotte om de statistieken van DBB, niet om die van 'n andere site. :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Statistieken in eerste post moeten is dringend aan gepast worden want van alle grote browsers is op safari na internet explorer vandaag de dag het onpopulairste. Chrome heeft nu meer dan 50% & wordt gevolgd door firefox.
Waarom zou de OP aangepast moeten worden??? Die statistieken gaan over DBB en zijn niet bedoeld om geüpdate te worden, maar dienen juist als startpunt om de evolutie op DBB te volgen. ;)

Misschien heb ik er over heen gelezen maar is er al een update van de browser dbb revolutie?

Ik zelf gebruik nu al 3,5 jaar opera en bevalt prima. Vind de tabs beter werken dan met firefox en i.e.

Goooogle chrome, snel gemakkelijk en niet meer poespas dan nodig is.

Gebruik Chrome nog steeds maar ze mogen wel iets doen aan die cache die op den duur de boel vertraagt i.p.v. versnelt. Cache legen en het is opgelost maar het blijft irritant.

Nergens last van met m'n SSDs. :)

Nieuwe stats (1 september 2010 - 31 december 2010):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Weer winst voor Safari en Chrome, IE gaat stilaan richting de helft.

Nieuwe stats (12 april 2011 - 19 augustus 2011)

En voor augustus 2011 alleen:

IE nu dus minder dan de helft, en de trend zet zich voort.

10,93% van de bezoeken in augustus van Apple T zelf hehe.

---------- Post toegevoegd Tue 16 Aug 2011 om 20:10 ----------

Heeft daar niks mee te maken, het is geen laadprobleem maar een probleem dat in het cachen van Chrome zelf zit. Vooral aan de orde als je veel tabs tegelijk open zet.

Nergens last van met m'n SSDs, SLI, overgeclockte i7 en 12 gb ram op 1333 mHz :)

OpenOffice development is al een tijdje gestopt.
Er word nog steeds gewerkt aan de software, maar de nieuwe fork heet LibreOffice.

OpenOffice development is al een tijdje gestopt.
Er word nog steeds gewerkt aan de software, maar de nieuwe fork heet LibreOffice.
Ontwikkeling van OOo gaat volgens mij door (nu in handen van Apache Software Foundation), de fork is dus geen 'vervanger' maar gewoon een 'nieuw' pakket.

Even een vraagje over het gebruik van Firefox Mozilla als browser.
Ik weet niet of ik hem op de juiste plek stel, maar probeer het toch maar.

Sinds een week overgestapt van Explorer naar Firefox. Werkt prima op wat veranderingen na. Maar wat ik wel vervelend vindt:

Als je een nieuwe pagina laadt en je raakt je muis niet aan dan blijft hij hangen. Stel ik speel op DBB een mooi filmpje in een topic af en beweeg mijn muis niet ... dan stopt het filmpje dus en bewegen bijvoorbeeld de smileys ook niet??? En om nou de hele tijd met die muis te gaan zitten schuiven, is ook zo irritant:mad:

Meer mensen die dit probleem herkennen en de oplossing weten???

Sinds een week overgestapt van Explorer naar Firefox. Werkt prima op wat veranderingen na. Maar wat ik wel vervelend vindt:

Als je een nieuwe pagina laadt en je raakt je muis niet aan dan blijft hij hangen. Stel ik speel op DBB een mooi filmpje in een topic af en beweeg mijn muis niet ... dan stopt het filmpje dus en bewegen bijvoorbeeld de smileys ook niet??? En om nou de hele tijd met die muis te gaan zitten schuiven, is ook zo irritant:mad:

Nog nooit van gehoord.

Ben zelf uiterst tevreden over Firefox. Wil niet de hele tijd tegen dezelfde design aan kijken en gelukkig heeft firefox hier meer dan genoeg mogelijkheden voor.

Volgens mij kan hij zowat alles als al die andere browsers + nog meer. Je kunt hem precies aanpassen zoals je wilt. Enigste reden waarom IE zo hoog scoort is waarschijnlijk omdat hij al standaard op je computer staat en het veel mensen niet zo heel veel uitmaakt.

Denk dat voor de meeste die veel tijd achter de computer en internet besteden, Firefox een must-have is. Voor mij in ieder geval wel.

http://support.mozilla.com/nl/questions/743870#answer-349

Bedankt! Ik ga gelijk lezen/vogelen/proberen;) Wordt vervolgd :D

Helaas is het mij niet gelukt het probleem met Mozilla Firefox op te lossen :o

Uiteindelijk gekozen om Google Chrome te installeren en dat werkt vooralsnog perfect :D

Nieuwe stats (12 april 2011 - 19 augustus 2011)

En voor augustus 2011 alleen:

IE nu dus minder dan de helft, en de trend zet zich voort.
Stats 20 augustus - 31 december 2011:

Stats afgelopen maand (dec 2011):

Safari & Chrome snoepen dus verder van IE's marktaandeel bij de DBB bezoekers/leden.

Geen idee hoelang ik al Firefox gebruik, maar ben sinds kort over gestapt naar Chrome. Ik vind FF de laatste tijd zo traag. Al mijn bookmarks en shit overgezet en het word tijd voor Chrome. Aardig wat interessante extensies geinstalleerd voor chrome, met name om productiever the kunnen werken. Bevalt tot op heden nu al goed.

Ik snap trouwens niet dat nu nog veel mensen nog steeds IE gebruiken. Nog steeds bijna de helft.

IE gebruik neemt gelukkig sterk af.

Terug
Naar boven