AndroidHealthClinic

De grote browser actie

Net alsof het ook maar enig verschil maakt. Een browser is een browser. Een shitload aan mensen gebruikt gewoon alternatieve shit om zich 'speciaal' te voelen.

Wel mee eens eigenlijk, verschillen tussen de top 3 browsers zijn niet noemenswaardig genoeg om een overstap te maken. Post dit overigens met FF maar thuis gebruik ik in principe altijd IE7. Verschillen vind ik miniem, ook al kan je bij FF dan tig nutteloze plugins er in knallen.

• Topic Starter Topic Starter
Het selectief verwijderen van storende ads zou ik nu niet meteen een nutteloze plugin durven noemen...

Vaak is het denken dat alles gelijk is een teken van onwetendheid.

dus gebruikers die al met firefox surfen krijgen helemaal geen karma :(
van browser, mediaspeler enzo ga ik akkoord maar besturingssysteem en microsoft office 07 helemaal niet. 99% van de bedrijven gebruiken MS office, dit is wat je leert op school en waarmee je later in je beroep of degenen die al een pcjob hebben VERPLICHT worden verondersteld te werken met deze programma's. Verder zuigt Internet Explorer van microsoft dus het is logisch dat je deze veranderd :D

Het selectief verwijderen van storende ads zou ik nu niet meteen een nutteloze plugin durven noemen...

Vaak is het denken dat alles gelijk is een teken van onwetendheid.

Ads? Welke ads? Als een site als veel ads heeft dan kom ik daar toch al niet.

Een browser is voor mij niet veel meer dan een hulpmiddel, alle toeters en bellen kunnen me gestolen worden. Wat maakt FF of Opera beter t.o.v. IE als je de browser alleen maar gebruikt waar het voor bedoeld is.

Zet de mogelijkheden van IE of FF naast elkaar en je zal weinig verschil zien. Qua stabiliteit prefereer ik dan zelfs IE. FF knalt er vaker uit dan IE, ook al is het verschil moeilijk te duiden omdat het op 2 verschillende pc's is. Maar thuis heb ik eigenlijk nooit vastlopers met IE terwijl FF op mijn werk bij bepaalde sites wel eens over de nek gaat.

NoScript + Google Preview zijn al leuke plug-ins.

Verder is het waarschijnlijk gewenning. Maar ik gebruik NOOIT IE7 meer.

Eens Firefox gebruikt te hebben een paar jaar geleden wil ik eigenlijk niks meer anders, en zeker niet Internet Explorer, wat een k*tbrowser is me dat. Ik snap mensen die zeggen dat er geen verschil is echt niet. Ik zie geen enkel voordeel van IE ten opzichte van FF. Andersom heel veel; sneller, makkelijker, lichter, handiger, goede plug-ins,... En ook ik was ooit 'gewoon' om het te gebruiken. Maar nu heb ik zelfs ervoor gezorgd dat MSN met Firefox werkt...

Ik maak websites voor mijn werk, dus ik gebruik sowieso al een hele resem browsers :D
Om gewoon te surfen gebruik ik op het werk standaard Firefox, thuis Opera.

NoScript + Google Preview zijn al leuke plug-ins.

Verder is het waarschijnlijk gewenning. Maar ik gebruik NOOIT IE7 meer.

Zoiets als Lost Goggles dus, wel leuk maar niet onmisbaar. Veiligheid met scripts is verder een zaak van niet veilige sites niet bezoeken. Maar goed dan klink ik als benchMarc, meeste gebruikers hebben waarschijnlijk wel baat bij extra veiligheid. Zelf vind ik iedere restrictie overbodig, buiten dan wat mijn popup killer, firewall of virusscanner al uitsluit.

Surf al 14 jaar en het aantal keren dat mijn pc geinfecteerd raakte is op 1 hand te tellen. Meestal een gevolg van nog niet installeren hulpprogramma's na een nieuwe installatie.

Hoe kan dit?

Ik heb op alle 3 de browsers maar 1 scherm openstaan (1 tab dus ook) met alleen google.com

25fj8lu.jpg

Wel mee eens eigenlijk, verschillen tussen de top 3 browsers zijn niet noemenswaardig genoeg om een overstap te maken. Post dit overigens met FF maar thuis gebruik ik in principe altijd IE7. Verschillen vind ik miniem, ook al kan je bij FF dan tig nutteloze plugins er in knallen.
Niet helemaal met je eens, voor de leek zijn de meeste plugins idd overbodig, op een paar na zoals noscript.
Otoh voor de ontwikkelaar (webprogrammer/designer/pen tester) zijn veel van die plugins haast onmisbaar.
- webdeveloper
- user agent switcher
- firebug
- torbutton
.... en dan vergeet ik wss de helft.

Niet helemaal met je eens, voor de leek zijn de meeste plugins idd overbodig, op een paar na zoals noscript.
Otoh voor de ontwikkelaar (webprogrammer/designer/pen tester) zijn veel van die plugins haast onmisbaar.
- webdeveloper
- user agent switcher
- firebug
- torbutton
.... en dan vergeet ik wss de helft.

Een groep die verwaarloosbaar is t.o.v. de reguliere gebruiker.

Ben overigens geen Microsoft-fan, moet net even te veel gebruik maken van wanproducten van hun hand om Microsoft-software als heilig te zien. Vooral hun aangekochte ERP-producten zijn in veel gevallen gewoon gedrochten en achterhaald op ieder front. Maar ja dat geldt voor de meeste ERP-producten.

So what, Netscape was ooit de beste en meest gebruikte browser op de markt :)

Waarom is FF crap volgens jou? Onderbouwing?

wel ik heb het grotendeels vergeten omdat het al enkele jaren geleden is, maar ik vond het onhadig om mee te werken, vele sites gingen gewoon niet open, filmpjes ed op sites werkten er ook nooit mee, invoegtoepassingen die ik niet nodig heb.

Overigens heb ik nog nooit IE problemen gekend, wel eigenlijk wel soms krijg je wel eens een error en sluit je "xxx" website af en dus ook IE.

Ik zie gewoon niet in waarom ik iets anders zou moeten proberen.

Opera is ook stukken sneller dan FF

Ben al een tijdje geleden overgestapt op FF.
Vind het persoonlijk lekkerder bollen ook.:thumbup:

sinds ik chrome heb krijg ik wel geen mails meer van DBB geabonneerde onderwerpen

ik gebruik IE/opera/chrome/Maxthon - firefox vind ik te zwaar - ik heb niet echt een voorkeur maar ik gebruik opera en maxthon het meest

Ads? Welke ads? Als een site als veel ads heeft dan kom ik daar toch al niet.
Elke nieuwssite heeft wel ads, bijna elke site heeft tegenwoordig veel ads. Maar als dat je niet stoort dan hoeft het niet weg natuurlijk.

Een browser is voor mij niet veel meer dan een hulpmiddel, alle toeters en bellen kunnen me gestolen worden. Wat maakt FF of Opera beter t.o.v. IE als je de browser alleen maar gebruikt waar het voor bedoeld is.
Dan is Chrome jouw droombrowser.

Zet de mogelijkheden van IE of FF naast elkaar en je zal weinig verschil zien. Qua stabiliteit prefereer ik dan zelfs IE. FF knalt er vaker uit dan IE, ook al is het verschil moeilijk te duiden omdat het op 2 verschillende pc's is. Maar thuis heb ik eigenlijk nooit vastlopers met IE terwijl FF op mijn werk bij bepaalde sites wel eens over de nek gaat.
Eric ik geloof niet wat ik lees, IE en stabiliteit in 1 zin. Ik werk al jaren met IE, FF en nu weken met chrome en IE is al tientallen keren gecrashed terwijl de anderen zelden crashen. En als de anderen crashen open je ze nadien weer en kom je op de pagina's waar je het laatst was. Met IE kan je dat vergeten. IE is volgens mijn ervaringen gewoon de slechtste browser die er bestaat, klaar. Daar zijn velen het ook wel over eens. De nieuwe versies zijn ietsje beter, maar het blijft zo lek als een vergiet, een echte spyware - en virus stofzuiger. Doe me een plezier en probeer een keer iets anders ;)

sinds ik chrome heb krijg ik wel geen mails meer van DBB geabonneerde onderwerpen
Browsers werken met cookies om dat soort gegevens op te slaan. Als je dit onder chrome wilt, moet je de topics onder die browser nog eens abonneren.

ik blijf mooi op IE7. Tijdje terug overgestapt op firefox en vond het maar waardeloos. Gebruikt ook veel meer geheugen...
Nietes. Ze gebruiken ongeveer allemaal hetzelfde, alleen verschilt het van moment tot moment. Waardeloos? Firefox kan meer dan IE en is beter opgebouwd :finger:

Ik blijf bij IE, dat werkt prima.

Ik heb ook Firefox op m'n laptop, maar merk weinig verschil, dus ik zie niet in waarom ik zou overstappen.

BTW aan alle Internet Explorer gebruikers die halstarrig weigeren te veranderen, update dan tenminste naar de nieuwste versie want IE 6.0 draaien is echt vragen om problemen met virussen, spyware ed.

Terug
Naar boven