Fitness Seller

De grote plas enquête

Peiling Peiling Hoeveel plas je per dag?

• 0,25 L of minder

Stemmen: 0 0,0%
  • 0,5 L

• 0,75 L

Stemmen: 1 1,7%
  • 1 L

Stemmen: 3 5,1%
  • 1,25 L

• 1,5 L

• 1,75 L

Stemmen: 2 3,4%
  • 2 L

Stemmen: 12 20,3%
  • 2,5 L

Stemmen: 6 10,2%
  • 3 L

• 3,5 L of meer

Stemmen: 3 5,1%
  • Ik ben sniperX

Stemmen: 30 50,8%

• Totaal stemmers
    59

Mister TN

True Natural BodyBuilder
Elite Member
15 jaar lid
True Natural
Waardering
470
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Hoeveel plassen jullie gemiddeld per dag?

Er zijn al ganse boeken geschreven over hoeveel je per dag moet (water) drinken. Maar gezien waterbehoefte erg varieert van de omstandigheden zoals, weersomstandigheden (temperatuur), lichamelijke activiteit, waterinhoud van het voedsel dat je eet, lijkt het me relatief zinloos met richtlijnen te komen over hoeveel de gemiddelde persoon dagelijks moet drinken.

De hoeveelheid dat je dagelijks uitplast lijkt me echter een veel betere indicatie voor je hydratatietoestand. Je kan volgens mij dus best de hoeveelheid dat je dagelijks drink afstemmen op de hoeveelheid dat je dagelijks plast, om zodanig een voldoende hydratatie en ' spoeling' van het lichaam (o.a. nieren) te garanderen.

Je zou er dus naar moeten streven dagelijks voldoende te drinken zodat per dag een bepaalde hoeveelheid X urineert. De kritische vraag is natuurlijk hoeveel de hoeveelheid urine X idealiter zou moeten zijn. Vandaar deze enquête.

Dus meten maar, of op zen minst een zo naukeurig mogelijke schatting maken. (enquête is anoniem).

Moest iemand hier toevallig al richtlijnen over kennen (hoeveel men best per dag plast), gelieve die dan hier ook te posten.

Ben van plan dit ook een keer goed te monitoren, heb het idee dat ik het erg vaak doe.

Ik heb het gevoel dat je redenering fout zit. Heb je die zelf uitgedacht of heb je referenties?

ik heb echt geen flauw idee? veel en vaak in elk geval. mag ook wel aangezien ik 3-4 liter water per dag drink.

---------- Toegevoegd om 10:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:32 ----------

Ik heb het gevoel dat je redenering fout zit. Heb je die zelf uitgedacht of heb je referenties?

Ik vraag het me ook af inderdaad. Sowieso lijkt het mij belangrijk dat je over de dag verdeeld genoeg binnenkrijgt (je kan dus niet 's ochtends 4l naar binnen rammen zodat je de rest van de dag niet meer hoeft te drinken, hoewel je dan waarschijnlijk meer plast dan wanneer je die 4l verspreid over de dag drinkt).

Daarnaast is het volgens mij sterk afhankelijk van de samenstelling van de rest van je voedsel, en dan niet zo zeer de waterinhoud, maar meer of het stoffen als alcohol/caffeine/enz bevat.

Je moet elk uur KUNNEN plassen, dit test je door wat druk op je blaas te zetten.

Ikzelf probeer rond de 6 liter per dag binnen te krijgen, inculsief vocht uit wheyshakes en hetgeen ik tijdens de training drink. Dit lukt zo goed als altijd.

maar hoe moet ik dat doen dan? ik pis thuis, op mijn werk, sportschool.. kan toch niet met een jerrycan de hele dag mijn pis opvangen?

Om zo'n enquete behoorlijk te kunnen beantwoorden moet je inderdaad eigenlijk een week je pis opvangen en dan delen door 7. Ik heb geen flauw idee van een gemiddelde namelijk.

Ik denk dat de meest voor de hand liggende keuze 'ik ben sniperX' is.

:o

gemiddeld is een plasbeurt zo'n 200-250ml bij mij, zeg maar een glas vol.
Ik moet zo'n 7/8x per dag.

aangezien ik on,geveer 4 liter per dag drink denk ik toch zeker een liter of 3 ofz :D heb er nooit echt op gelet

leuk topic wel :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag het me ook af inderdaad. Sowieso lijkt het mij belangrijk dat je over de dag verdeeld genoeg binnenkrijgt (je kan dus niet 's ochtends 4l naar binnen rammen zodat je de rest van de dag niet meer hoeft te drinken, hoewel je dan waarschijnlijk meer plast dan wanneer je die 4l verspreid over de dag drinkt).

Daarnaast is het volgens mij sterk afhankelijk van de samenstelling van de rest van je voedsel, en dan niet zo zeer de waterinhoud, maar meer of het stoffen als alcohol/caffeine/enz bevat.

Je moet uiteraard regelmatig verdeeld over de dag drinken, niet alleen 's ochtends.

Verder gaat het inderdaad over hoeveel je GEMIDDELD per dag plast, hetgeen al je bekommernissen (caffeine, alcohol, vochtafdrijvend voedsel, etc.) uitmiddelt.

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:51 ----------

Om zo'n enquete behoorlijk te kunnen beantwoorden moet je inderdaad eigenlijk een week je pis opvangen en dan delen door 7. Ik heb geen flauw idee van een gemiddelde namelijk.

Ik heb wel een weekje geduld hoor. :)

Wat er in komt moet er ook weer uit. Dus wat niet uit als snot, zweet of poep verdwijnt gaat via "de voordeur".

Maar als je het volume wilt weten, 2750 cc (moest het laatst 2 dagen verzamelen zodoende dat ik het weet)

Ik zal eens een week in een emmer pissen en meten hoeveel dat is.

Wat ik altijd heb geleerd dat je plas niet donkergeel moet zijn, dat zou wijzen op uitdroging. Ook stinkt het dan erg en is het wat troebeler. Om dit te voorkomen moet je dus voldoende drinken, hierdoor wordt je plas wat helderder van kleur en stinkt het niet/minder. Maw; als mijn plas donkergeel van kleur is, weet ik dat ik te weinig drink, en zal ik daarna wat meer gaan drinken.

Hoeveel ik uitpis zou ik niet weten, geen zin om dat bij te houden.

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik altijd heb geleerd dat je plas niet donkergeel moet zijn, dat zou wijzen op uitdroging.

Die helder gele kleur dacht ik dat te maken had met de hoeveelheid vitamine B2 die je binnenkrijgt, en zegt verder niet veel over of je genoeg drinkt of niet.

Ik denk dat je maar weinig met deze enquete op gaat schieten, aangezien men volgens mij geen idee heeft hoeveel ze nou eigenlijk plassen per keer... Als je al die rough estimates bij elkaar gaat optellen voor een dag dan kom je met een heel erg onnauwkeurig resultaat. (+ schattingen naar de frequentie van wc bezoek, waar men ook nog eens naast kan zitten)

Om een goed resultaat te krijgen zul je mensen nodig hebben die met maatbekers gaan werken. Dat vind ik zelf geen probleem aangezien ik wel benieuwd ben naar het resultaat.

Die helder gele kleur dacht ik dat te maken had met de hoeveelheid vitamine B2 die je binnenkrijgt, en zegt verder niet veel over of je genoeg drinkt of niet.

Zou ook goed kunnen, maar uit ervaring weet ik ook dat als ik op een dag weinig drink mijn plas donkergeel van kleur is, en wanneer ik veel drink het helder van kleur is;)

Vaak elk kwartier wel of soms korter dan dat.Geen idee hoeveel het is.

ik heb al 3 bekertjes vol, maak een mooie rij op mijn bureau:)

Terug
Naar boven