MuscleMeat

De Hond: Nederland wil nieuwe verkiezingen

Meccanicc

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
83kg
DEN HAAG - Tweederde van de Nederlanders wil dat er nieuwe verkiezingen komen voor de Tweede Kamer. Dat blijkt uit een onderzoek dat het bureau van Maurice de Hond donderdag na het opstappen van minister De Graaf heeft verricht.

Drie op de tien Nederlanders willen geen nieuwe verkiezingen. Alleen bij de VVD is er een duidelijke meerderheid tegen (61 procent), bij CDA-kiezers is de verhouding 50-50 en bij alle overige groepen kiezers wil het overgrote deel nieuwe verkiezingen.

Volgens de peiling versterkt de ontstane situatie negatieve gevoelens bij de Nederlanders over politiek en over politici. Zo maakt 59 procent zich in het geheel niet druk over de gekozen burgemeester en meent 58 procent dat met de bestaande politieke partijen geen echte bestuurlijke vernieuwing mogelijk is.

De helft vindt dat er voor het bestaan van D66 langzamerhand geen enkele reden is. Zes op de tien mensen (57 procent) zijn het eens met de stelling dat de PvdA in feite een conservatieve partij is. Bijna net zo veel mensen (54 procent) vindt dat PvdA-aanvoerder Bos heeft laten zien dat hij geen sterke leider is. Het onderzoek is gebaseerd op bijna zevenhonderd ondervraagden.
---------------------------------------------------------------------------
Als er morgen nieuwe verkiezingen zouden zijn: Op wie zouden de DBB-ers dan stemmen..???????

Geert Wilders wrijft zich in de handjes......

SP, ook al ben ik niet volledig links qua denkbeelden heeft die partij voor mij het meest aansprekende programma.

Ik zou het niet tof vinden omdat de kans veel te groot is dat het linkse blok (pvda, sp en groen links) dan de meerderheid krijgt, en dat zou NL op dit moment naar mijn mening niet goed doen.

Maarja, D66 heeft nu emaal weinig nut meer in de coalitie, dus ik ben bang dat PvdA door hun bizarre actie van 2 dagen geleden toch krijgt waar het ze naar mijn mening uiteindelijk om te doen was. Ook al heeft hun actie het beeld van PvdA niet veel goed gedaan (ik hoop dat het dusdanig schade heeft aangericht dat ze op een aantal zetels minder kan rekenen maar ik ben bang van niet).

Een coalitie van CDA, VVD en lijst Wilders zou ik het liefst zien maar dat zal er toch niet in zitten.

Laatst bewerkt:
de Hond is volgens mij niet echt objectief, hij voorspelt altijd winst voor de PvdA de partij waar hij lid van was/is[?] wat dan weer tijdens de verkiezingen niet in die mate uitkomt. Ik zou wel eens willen weten hoe hij die vragen stelt, zo van, 'we houden een enquete vind u ook niet dat er nieuwe verkiezingen gehouden moeten worden'?

Wel lijkt het me dat in tijden van tegenspoed de oppositie meestal de verkiezingen wint, kritiek hebben is dan makkelijker dan regeren. Maar als de PvdA dan deze verkiezingen wint, God helpe het Vaderland. Nee in godsnaam, geef D66 een paar nieuwe snoepjes en laat dit kabinet doorgaan op de ingeslagen weg, met name met betrekking tot immigratie. Please, please, please!!!

Ja lekker een links kabinet neerzetten. Krijgen we minimaal een verdubbeling van de problemen en een staatsschuld die nooit is af te lossen :cool:

Lauw zei:
Geert Wilders wrijft zich in de handjes......

Wat heeft Wilders aan een paar zetels als vervolgens er een linkse coalitie komt, waarschijnlijk een soort paars iii, met de Partij van de A[llochtoon] als dominerende factor? Wilders heeft mijn sympatie maar het huidige centrum rechtse kabinet moet van mij blijven zitten! En al komt Balkie niet leuk over op TV, ik heb hem liever als Woutertje 'wat ben toch ik fotogeniek' Bos.

Marc We zei:
Wat heeft Wilders aan een paar zetels als vervolgens er een linkse coalitie komt, waarschijnlijk een soort paars iii, met de Partij van de A[llochtoon] als dominerende factor? Wilders heeft mijn sympatie maar het huidige centrum rechtse kabinet moet van mij blijven zitten! En al komt Balkie niet leuk over op TV, ik heb hem liever als Woutertje 'wat ben toch ik fotogeniek' Bos.

Helemaal mee eens. Laat die pretty boy lekker stemmen winnen met zijn domme voorstel om iedereen 200 euro te geven :roflol:

opfl*kkeren met die linkse partijen, het enigste wat zij doen is mooi weer praten.
En zichzelf in stand houden.
Waarom denk je dat die linkse ***** in de eerste kamer tegen dat wetsvoorstel hebben gestemd, juist ja omdat ze doodsbang zijn om hun baantje te verliezen.

Ik dnek dat de achterliggende gedachte van de Pvda senatoren in de eerste kamer was; de coalitie te ontwrichten. het is ze nog gelukt ook.

Toch komt hier de ware aard van de pvda boven , het zijn een stelletje ratten die niet te vertrouwen zijn.

leg me dan eens uit wat er mis is met Bos? Ik snap het niet :( Mn lieve oogappeltje :(

Lollig die houding altijd tegen de linkse partijen : linkse bolwerken, ratten, Partij van de allochtonen. Toch een beetje een teken van zwakte om partijen die een programma dat niet strookt met je eigen denkbeelden zo af te schilderen. Vertouw liever op de kracht van je eigen partij dan de andere kant van het spectrum zo af te kraken. En zorg er gelijk voor dat je een baan krijgt die ruim boven gemiddeld verdient, want bij de rechtste partijen worden de modale inkomens in ieder geval al jaren het hardst aangepakt bij bezuinigingen.

Marc We zei:
Ik zou wel eens willen weten hoe hij die vragen stelt, zo van, 'we houden een enquete vind u ook niet dat er nieuwe verkiezingen gehouden moeten worden'?

Wel lijkt het me dat in tijden van tegenspoed de oppositie meestal de verkiezingen wint, kritiek hebben is dan makkelijker dan regeren.

Tsja, veel negatieve berichtgeving in de media over het huidige kabinet en de mening van het volk is weer gevormd. Deze uitslag had ik ook nog wel zonder onderzoek kunnen voorspellen.
Nieuwe verkiezingen wil men, want dit, waar we toch met zijn allen voor gestemd hebben, willen we toch eigenlijk niet. Nieuwe verkiezingen zullen een hoop oplossen en als dat na een jaar blijkt dat de realiteit toch anders is dan men denkt willen we weer nieuwe verkiezingen. fl**ker toch lekker op met dit soort onbenullige enquetes waar men zich weer door laat beinvloeden.

Laatst bewerkt:
EricR zei:
Lollig die houding altijd tegen de linkse partijen : linkse bolwerken, ratten, Partij van de allochtonen. Toch een beetje een teken van zwakte om partijen die een programma dat niet strookt met je eigen denkbeelden zo af te schilderen.

Tja, ik denk dat dat toch iets is waar onze linkse vrienden koning in zijn. Zelfs zo goed dat het heeft geresulteerd in een moord op degene wiens denkbeelden hun niet aan stond...

Ik heb het idee dat Nederlanders vooral 2 dingen willen:
Van de allochtonen (problemen) af.
En goede sociale voorzieningen.

Dit valt goed te combineren, echter is er geen ECHTE partij die dit biedt. Dus je moet een keuze maken uit een kist rotte appels en de beste zien te vinden. Eigenlijk best triest.

Rob G zei:
Tja, ik denk dat dat toch iets is waar onze linkse vrienden koning in zijn. Zelfs zo goed dat het heeft geresulteerd in een moord op degene wiens denkbeelden hun niet aan stond...

Als je doelt op de moord op Fortuin, dan had Pim Fortuin daar zelf natuurlijk ook wel een handje van. Maar het is van rechtse kant de laatste jaren alleen nog maar een kenmerking dat alles wat links ook maar gelijk fout is. Terwijl juist onder de laatste 2 rechtse regeringen er misschien nog wel een grotere puinhoop van is gemaakt is. En bedenk goed waar je op stemt als je voor rechtse partijen gaat, tenminste als je ook uit financieel eigen belang voor zo'n partij stemt. Meestal komen namelijk de middengroep inkomens er maar bekaaid vanaf.

Jah maar ik ga niet voor de middengroepsinkomens bro ;)

Desalniettemin vind ik toch echt dat linkse partijen veel erger door geslagen zijn in het zwart maken van rechtse partijen. Toen Fortuyn groot werd, werd het door de gehele linkse media en alle linkse partijen afgeschilderd als Hitler de 2e. Hoe lang hebben de linkse partijen de problemen met allochtonen in de doofpot gestoken door iedereen die er wat op aan te merken had als extreem rechts te bestempelen.

Dat het slecht gaat met huidige regeringspartijen heeft natuurlijk ook wel met de economie te maken. Het is altijd makkelijk regeren in tijden van economische groei. 'Toen paars aan de macht was ging het zo goed met NL', jah nogal wiedus als je kijkt naar de economie op dat moment. Ondertussen hebben ze wel een staadschuld opgebouwd van heb ik jou daar en dan hebben we het nog niet eens over de enorme instroom van migranten, dus als je het mij vraagt hebben de linkse partijen er een flinke puinhoop van gemaakt. Maarja daar kun je uren over discussieren.

Terug
Naar boven