XXL Nutrition

De hoop is terug in de ArenA

Op www.voetbalprimeur.nl staat ook dat Ajax en Tottenham het eens zijn over Edgar Davids. Met de transfer zou 1,8 miljoen euro gemoeid zijn. Davids tekent deze week voor 2 jaar een contract bij Ajax.

Vraag me af hoe ze volgend jaar willen gaan spelen, met Gabri die aangezien zijn staat van dienst toch zeker een vaste waarde wordt, Davids die je ook niet koopt om op de bank te zetten, Sneijder die toch eigenlijk altijd moet spelen als hij fit is, en dan hebben we Perez ook nog. Er zal er toch 1 moeten sneuvelen lijkt mij, en ik denk dat dat Perez wordt. Nu hopen dat Ajax nog een goede links- en of rechtsbuiten kan aantrekken, met een hogere prioriteit voor de linksbuiten positie. Rosales doet het niet slecht aan de rechterkant, maar kan een stuk beter. Aan de linkerkant hebben we eigenlijk niet een echte buitenspeler, behalve Mitea, maar die vind ik niet het Ajax niveau hebben, zeker niet als je Ajax weer aan de top wilt brengen met spelers zoals Davids, Stam en Gabri.

------------------???--------Huntelaar----------Rosales

-----------------Davids--------Gabri------------Sneijder

---------Emanuelson----Vermaelen------Stam--------Ogararu

---------------------------Stekelenburg-----------------------

Ik denk dat dat hem wordt volgend jaar. Ik ken die Ogararu niet, heb hem nog nooit zien spelen, maar volgens Ten Cate is het een goede, dus daar ga ik ook van uit. Toch wel aardig team opzich.

Perez kan als linksbuiten ook aardig uit de voeten hoor

Begint echt een lekker team te worden voor volgend jaar. Alleen een versterking op de linksbuiten positie zou zeker welkom zijn. Al vind ik Mitea echt geen onaardige voetballer. Als hij een keer echt fit is tenminste, loopt nu al 2 jaar te klote met blessures.

En waar moeten Rosenberg en Babel heen dan?

Laatst bewerkt:
goed bezig! maduro is er ook nog voor middeveld

Als linksvoor kan Babel ook ingezet worden, denk dat hij wel de potentie heeft om van waarde te zijn voor Ajax

Til zei:
Als linksvoor kan Babel ook ingezet worden, denk dat hij wel de potentie heeft om van waarde te zijn voor Ajax

Ik hoop wel dat hij in ieder geval meer speelminuten gaat krijgen komend seizoen. Komt altijd dreiging van die gast vandaan. En als ze hem geen speelminuten geven moeten ze hem gewoon laten gaan naar een andere club.

Babel is opzich wel een aardige speler, mits hij z'n dag heeft. Als hij niet lekker in de wedstrijd zit, komt er ook werkelijk helemaal niets uit jammer genoeg. Zijn "actie", namelijk naar binnen trekken en dan snel schieten, moet werken, want voor de rest kan hij eigenlijk niet zoveel. Ik ben meer gecharmeerd van een linksbuiten die een man kan passeren en een degelijke voorzet afleverd, maar die zie je jammer genoeg nog maar weinig. Dit soort spelers heeft Ajax wel nodig, want Huntelaar is bij een goede voorzet een dodelijke afronder, tegen welke verdediging dan ook. Een tijdje geleden waren er geruchten van een mogelijke transfer van Andy van der Meyde naar Ajax, maar daar hoor je nu (gelukkig imo) niks meer over. Vind hem, op dit moment, geen Ajax niveau.

Steven Defour word nu wel vaak genoemd, maar zelf weet ik niks van deze speler, behalve dat hij te boek staat als "groot talent". Als RC Genk aan de transfersom van 8!! miljoen euro blijft vasthouden, zie ik hem volgend jaar niet in de Arena voetballen. Er is vast wel een andere talentvolle middenvelder/aanvaller te koop voor minder dan 8 miljoen euro. Wie ik graag zou willen zien is Ricardo Quaresma van FC Porto, alleen hij lijkt jammer genoeg onhaalbaar voor Ajax.

Ik vind dat als je Perez opsteld dat je dan te veel van zijn kwaliteiten wegneemt. Hij komt veel beter tot zijn recht als middenvelder, centraal of op links. Voor een buitenspeler mist hij imo de snelheid, plus dat hij van zijn goede afstandsschot amper gebruik kan maken op die positie.

Ik heb die Defour nog nooit zien voetballen. Ben wel benieuwd. Ik denk ook dat 8 miljoen toch wel een aardige bak centen is voor de gozer.

En Andy kon altijd wel op mijn bewondering rekening, die gaf tenminste soms nog wel een bruikbare voorzet. Maar is de laatste tijd ook echt niets meer van wat hij was.

Ik hoop dat Perez nu trouwens weer een wat beter seizoen gaat meemaken bij Ajax, afgelopen seizoen was het echt 2x niets wat hij heeft laten zien. En wat moet die Quaresma dan kosten? Vorig seizoen heb ik die naam ook al eens horen vallen.

ajax zal volgens mij dit seizoen weer teleur stellen, en AZ gaat dit jaar het kampioenschap winnen. PSV zal wel in top 5 blijven, maar doet het minder dan vorig seizoen.

ajax zeker kampioen volgend jaar. quaresma is onhaalbaar porto laat hem niet zomaar gaan en hij wilt denk toch niet naar ajax. is wel een geweldige speler.

Guido20 zei:
Ik heb die Defour nog nooit zien voetballen. Ben wel benieuwd. Ik denk ook dat 8 miljoen toch wel een aardige bak centen is voor de gozer.

En Andy kon altijd wel op mijn bewondering rekening, die gaf tenminste soms nog wel een bruikbare voorzet. Maar is de laatste tijd ook echt niets meer van wat hij was.

Ik hoop dat Perez nu trouwens weer een wat beter seizoen gaat meemaken bij Ajax, afgelopen seizoen was het echt 2x niets wat hij heeft laten zien. En wat moet die Quaresma dan kosten? Vorig seizoen heb ik die naam ook al eens horen vallen.

Quaresma zit tussen de 12-15 miljoen euro. Klinkt als veel geld, maar imo is hij dat waard. Word volgens mij binnen 2 jaar verkocht aan de absolute top. Hij heeft al een jaar bij Barcelona gezeten, maar kwam daar niet tot zijn recht, speelde daar ook niet op de flanken. Bij Porto laat hij wekelijks fantastisch voetbal zien, vooral met de speelsT van Co Adriaanse daar.

The Rock zei:
Quaresma zit tussen de 12-15 miljoen euro. Klinkt als veel geld, maar imo is hij dat waard. Word volgens mij binnen 2 jaar verkocht aan de absolute top. Hij heeft al een jaar bij Barcelona gezeten, maar kwam daar niet tot zijn recht, speelde daar ook niet op de flanken. Bij Porto laat hij wekelijks fantastisch voetbal zien, vooral met de speelsT van Co Adriaanse daar.

Ricardo Quaresma - Google Video

Knalt der wel een paar dikke bewegingen uit die gozer! :cool:

The Rock zei:
------------------???--------Huntelaar----------Rosales

-----------------Davids--------Gabri------------Sneijder

---------Emanuelson----Vermaelen------Stam--------Ogararu

---------------------------Stekelenburg-----------------------
Toch wel aardig team opzich.
Ze hebben een geweldige selectie!
Wat mij betreft schuift Maduro een linie naar achter (ipv Vermaelen), die zal verdedigend wel veel kunnen opsteken van Stam. Verder vind ik Rosales niet echt hebben overtuigen afgelopen seizoenen, te veel matige wedstrijden gespeeld. Misschien dat Rosenberg daar ook uit de voeten kan, zodat Babel als linksbuiten kan spelen. Perez is voor mij niet helemaal duidelijk waar hij zou moeten spelen, maar zolang Davids nog niet getekend heeft speelt wat mij betreft Perez linkshalf, Sneijder midmid en Gabri op rechts.

Huntelaar is goed voor 40 doelpunten komend seizoen, met aanvoer van de flanken en Sneijder en Perez, Stam houd het achterin schoon, dus de KNVB kan die schaal alvast opsturen naar 020 :thumbs:

om er nog maar een schepje bovenop te doen:

'Kluivert keert terug naar Ajax'

AMSTERDAM, 7 juni 2006 10:09 - Opmerkelijk nieuws uit Spanje: de Valenciaanse regionale krant Levante meldt dat Patrick Kluivert mogelijk terugkeert naar Ajax. De ex-international heeft zich mede door blessures geen plaats kunnen verwerven in de basis bij Valencia. Daar zijn loon stevig drukt op de begroting mag hij weg bij de Spaanse topclub en Ajax zou hem graag overnemen. De Amsterdammers kunnen zijn huidige loon ongetwijfeld niet betalen, maar Kluivert meldde vorige week vastbesloten te zijn zijn carrière weer op de rails te zetten, zodat hij wat dat betreft ongetwijfeld bereid is water bij de wijn te doen.

Mocht Kluivert inderdaad terugkeren naar de club die hij in 1995 aan de Champions League hielp, krijgt de selectie van Ajax voor komend seizoen helemaal stevige internationale allure. Na de zomer verdedigen immers ook al spelers als Jaap Stam en Gabri de clubkleuren, terwijl de naam Huntelaar inmiddels ook wijd en zijd bekend is in Europa.
Leuk, maar overbodig. Al is een Kluivert in vorm natuurlijk een aanwinst voor elk team. Maargoed wanneer heeft hij voor het laatst een goed seizoen gedraaid...!?

ZoutZak zei:
Ze hebben een geweldige selectie!
Wat mij betreft schuift Maduro een linie naar achter (ipv Vermaelen), die zal verdedigend wel veel kunnen opsteken van Stam. Verder vind ik Rosales niet echt hebben overtuigen afgelopen seizoenen, te veel matige wedstrijden gespeeld. Misschien dat Rosenberg daar ook uit de voeten kan, zodat Babel als linksbuiten kan spelen. Perez is voor mij niet helemaal duidelijk waar hij zou moeten spelen, maar zolang Davids nog niet getekend heeft speelt wat mij betreft Perez linkshalf, Sneijder midmid en Gabri op rechts.

Huntelaar is goed voor 40 doelpunten komend seizoen, met aanvoer van de flanken en Sneijder en Perez, Stam houd het achterin schoon, dus de KNVB kan die schaal alvast opsturen naar 020 :thumbs:

Zoals al ik zei, hoop ik ook dat Ajax een goede rechtsbuiten aantrekt. Maar op dit moment is er nog meer behoefte aan een linksbuiten imo. Rosales vind ik ook te wisselvallig, vooral in de Champions League komt hij gewoon kwaliteit te kort. Als Davids niet zou komen zal Perez links op het middenveld komen te spelen inderdaad, al is het al 95% zeker dat Davids deze week een contract tekend voor 2 jaar.

Ik vind het alleen jammer voor Rosenberg dat hij waarschijnlijk op de bank plaats moet nemen als stand-in voor Huntelaar. De paar weken dat hij in de spits stond vorig jaar deed hij het best goed, 5 goals uit 5 duels dacht ik. Vind het bovendien een zeer sympathieke voetballer.

Maduro in de verdediging vind ik niet zo slim. Hij maakt nog te vaak een "Frank de Boertje" vind ik. Als verdedigende middenvelder vind ik hem beter. Misschien kan hij wel centraal achterin naast Stam spelen inderdaad. Stam dan mandekker, en Maduro schuift door naar het middenveld als de ploeg balbezit heeft, maar echt als mandekker vind ik Vermaelen en anders Heitinga beter.

Kluivert weer terug? Nee toch, waarschijnlijk komt hij de bank warmhouden nu het plekkie van Yannis vrij is.

Maarja, misschien kan hij het nog...

Waar heb je dat gevonden dan Zoutzak?

ZoutZak zei:
om er nog maar een schepje bovenop te doen:

Leuk, maar overbodig. Al is een Kluivert in vorm natuurlijk een aanwinst voor elk team. Maargoed wanneer heeft hij voor het laatst een goed seizoen gedraaid...!?

Zeer overbodig inderdaad, Kluivert is de laatste jaren geen schaduw meer van de superspits die hij ooit geweest is. Hij zou derde worden in de rangorde, na Huntelaar en Rosenberg. Kluivert in goede vorm terug naar Ajax is prachtig, maar nog niet op dit moment.

Wat ik heb gehoord is dat Kluivert alleen in Amsterdam was om te kijken naar zijn zoon die op "De Toekomst" speelt.

The Rock zei:
Zeer overbodig inderdaad, Kluivert is de laatste jaren geen schaduw meer van de superspits die hij ooit geweest is. Hij zou derde worden in de rangorde, na Huntelaar en Rosenberg. Kluivert in goede vorm terug naar Ajax is prachtig, maar nog niet op dit moment.

Wat ik heb gehoord is dat Kluivert alleen in Amsterdam was om te kijken naar zijn zoon die op "De Toekomst" speelt.

Ja heb ik ook gelezen ja. Maarja, misschien is hij er zo op gebrand om zich te bewijzen wanneer hij terugkomt....

Terug
Naar boven