MuscleMeat

De lange termijn

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooie leeftijd jongen. Ik ben ook hard aan het twijfelen voor m’n eerste kuur. Wel doen/niet doen......

Me desperate:(

Misschien ook een reden voor mij was dat ik dik 15 jaar geleden erg veel opmerkingen/complimenten kreeg over mijn fysiek (stelt niks voor, maarja niemand trainde destijds) maar dit ook niet echt prettig voelde.
Voelde mij behoorlijk bekeken en iedereen dacht dat ik gebruikte. Moet je ook willen, je wordt dan in je omgeving dé Arnold genoemd en altijd wel aan het trainen zal zijn.
15 jaar later vraagt niemand meer of je veel sport, niet dat dit ook heel leuk is om te horen. :D Fysiek is nog exact hetzelfde, zal de oude kop wel mee te maken hebben.
 
Dat is wat mij ook bezig houdt. Tot je 40-45 is het leuk. Maar dan?

Daarna gewoon TRT en proberen goed in shape te blijven. Kan je het wel aardig rekken lijkt me.
Zelf ben ik al jaar of 10 niet echt meer vooruit gegaan, maar gek genoeg blijf ik zeer tevreden elke keer als ik een pr verbeter of mij op vakantie vergelijk met anderen.

De dag dat het echt minder gaat worden, tja dan weet ik het niet. Denk dat met behulp van TRT je tot 50 er wel gewoon heel prima uit kan blijven zien.
Verschil met niet sportende leeftijdsgenoten wordt met het jaar groter met al die dad bods :D
 
Daarna gewoon TRT en proberen goed in shape te blijven. Kan je het wel aardig rekken lijkt me.
Zelf ben ik al jaar of 10 niet echt meer vooruit gegaan, maar gek genoeg blijf ik zeer tevreden elke keer als ik een pr verbeter of mij op vakantie vergelijk met anderen.

De dag dat het echt minder gaat worden, tja dan weet ik het niet. Denk dat met behulp van TRT je tot 50 er wel gewoon heel prima uit kan blijven zien.
Verschil met niet sportende leeftijdsgenoten wordt met het jaar groter met al die dad bods :D

Hoe jong ben je nu?
 
Daarna gewoon TRT en proberen goed in shape te blijven. Kan je het wel aardig rekken lijkt me.
Zelf ben ik al jaar of 10 niet echt meer vooruit gegaan, maar gek genoeg blijf ik zeer tevreden elke keer als ik een pr verbeter of mij op vakantie vergelijk met anderen.

De dag dat het echt minder gaat worden, tja dan weet ik het niet. Denk dat met behulp van TRT je tot 50 er wel gewoon heel prima uit kan blijven zien.
Verschil met niet sportende leeftijdsgenoten wordt met het jaar groter met al die dad bods :D
Je zult versteld staan hoe hard je opeens vooruit gaat weer op trt, zelfs op echte trt dossisen.
 
Ik moet wel eerlijk bekennen, ik ken maar 1 ‘juicer’ die na jarenlang te blasten en cruisen er nog steeds goed uitziet. Hij is 45/46 jaar oud inmiddels. Echt een kast. Ook gewoon gezond verder.

De rest van de ‘juicers’ die ik ken hebben allen gezondheidsproblemen en moesten daarom stoppen.

Ik zal er zelf nog maar eens een paar nachtjes over slapen :o
 
Jij hebt een goede dokter, die van mij zucht al als ik mijn vitamines eens wil laten prikken als ik een tijdje klachten heb die daaraan gerelateerd kunnen zijn.

Nee heb ik niet. Ben jaren begeleid door een sportarts die ECG afnam, bloedresultaten correct interpreteerde maar die is een tijd geleden met pensioen gegaan.

Met mijn huisarts heb ik letterlijk een keer ruzie gehad toen ie begon te piepen omdat ik mijn bloed wilde laten controleren. Vind het belachelijk dat ik een arts moet uitleggen wat preventieve gezondheidszorg is. Daarbij, ik betaal gewoon zelf ook.
 
Vind het belachelijk dat ik een arts moet uitleggen wat preventieve gezondheidszorg is. Daarbij, ik betaal gewoon zelf ook.

Moet niet gekker worden. Zelf betalen en dan ook nog jammeren voor een bloedonderzoek.
 
Je zult versteld staan hoe hard je opeens vooruit gaat weer op trt, zelfs op echte trt dossisen.

Ben wel benieuwd, vooral om wat droger te worden zal het wat kunnen helpen.
Zal helemaal van je test waarde afhangen, kom je onder de 15 á 14 nmol/l dan zal het vast wat uitmaken. Misschien zit je op 45 jaar nog op een keurige 19 nmol/l (en de vrije test in verhouding) en zal je er weinig van moeten merken.

Ben nu 37 maar qua kracht nog niks ingeleverd dus kan het nog wel even uitstellen. 3XL boekte nog op zijn 43ste pr's als ik het goed heb.
 
Eens met MrDroeftoeter, imo alleen doen wanneer je de commitment for life aan wil gaan.

Mee eens. Maar: is het echt for life? Het lijkt er op dat het voor de meeste gewoon een fase is. Na een jaar of 4/5 zie je ze niet meer.

Moet niet gekker worden. Zelf betalen en dan ook nog jammeren voor een bloedonderzoek.

Hier hetzelfde. Daarom vorige week zelf een bloedonderzoek gedaan.
 
De motivatie van kuurders lijkt daarmee toch eerder verdwenen als het in het leven even wat tegen zit en trainen op een lager pitje staat. Of zal het ook met de gezondheid te maken hebben?
Wel interessant, na bijna 20 jaar dbb hadden we hier veel info over kunnen hebben.

Zou wel graag meer willen weten over de motivatie om te stoppen van mensen die lang hebben gekuurd. "Vanwege gezondheidsproblemen" lijkt een beetje het standaard antwoord maar vraag me af in hoeverre dat klopt, in die mate dan. Simpelweg het feit dat interesses en prioriteiten veranderen (bijvoorbeeld gezin) lijkt me ook erg aannemelijk. Plus stoppen omdat je iets verstandiger wordt en het verhoogde risico op gezondheidsproblemen het niet meer waard vindt is iets anders dan daadwerkelijk gezondheidsproblemen hebben. Als laatste nog de vraag wat mensen onder gezondheidsproblemen scharen. Is dat pas bij hartproblemen of al bij haaruitval of gyno of nog iets verder bij prostaatklachten?
 
Mee eens. Maar: is het echt for life? Het lijkt er op dat het voor de meeste gewoon een fase is. Na een jaar of 4/5 zie je ze niet meer.

En als je ze ziet is het schrikken, vaak letterlijk niks meer van over.
 
Dat gebeurd bij jou als naturel ook als je stopt zit geen verschil in.

Met als verschil natuurlijk dat je als naturel nog je eigen test aanmaak hebt en niet tegen allerlei problemen aan loopt.
 
Zou wel graag meer willen weten over de motivatie om te stoppen van mensen die lang hebben gekuurd. "Vanwege gezondheidsproblemen" lijkt een beetje het standaard antwoord maar vraag me af in hoeverre dat klopt, in die mate dan. Simpelweg het feit dat interesses en prioriteiten veranderen (bijvoorbeeld gezin) lijkt me ook erg aannemelijk. Plus stoppen omdat je iets verstandiger wordt en het verhoogde risico op gezondheidsproblemen het niet meer waard vindt is iets anders dan daadwerkelijk gezondheidsproblemen hebben. Als laatste nog de vraag wat mensen onder gezondheidsproblemen scharen. Is dat pas bij hartproblemen of al bij haaruitval of gyno of nog iets verder bij prostaatklachten?

Ik doelde meer op serieuze gezondheidsproblemen. Nier-/Lever-/hartfalen.
 
Zou wel graag meer willen weten over de motivatie om te stoppen van mensen die lang hebben gekuurd. "Vanwege gezondheidsproblemen" lijkt een beetje het standaard antwoord maar vraag me af in hoeverre dat klopt, in die mate dan. Simpelweg het feit dat interesses en prioriteiten veranderen (bijvoorbeeld gezin) lijkt me ook erg aannemelijk. Plus stoppen omdat je iets verstandiger wordt en het verhoogde risico op gezondheidsproblemen het niet meer waard vindt is iets anders dan daadwerkelijk gezondheidsproblemen hebben. Als laatste nog de vraag wat mensen onder gezondheidsproblemen scharen. Is dat pas bij hartproblemen of al bij haaruitval of gyno of nog iets verder bij prostaatklachten?

Vergeet de mentale gezondheid niet. Ontslag op je werk, relatie die stuk loopt, kinderen, stress voor verbouwing etc. lijkt mij toch lastiger allemaal vol te houden als je met kuren je resultaten moet proberen te behouden. Al je gewonnen massa als sneeuw voor de zon verdwenen en zie alles maar weer op te starten daarna, een erg hoge berg die een natural minder zal hebben.

Wat dat betreft is gezondheid een ruim begrip ja.

Dat gebeurd bij jou als naturel ook als je stopt zit geen verschil in.

De pieken en dalen zijn natuurlijk vele malen kleiner bij tussentijds stoppen als natural.
Ik heb zelf een aantal keer 6 maanden niks gedaan, misschien veel te weinig maar verlies dan echt heel weinig en het zit er na 2 maanden allemaal weer aan. Al is dat "allemaal" natuurlijk zeer beperkt.
Maar ook qua kracht, wat iets meer voorstelt is heel erg snel weer op peil.

Zie weleens op youtube "then and now" van oude WWE wrestlers.
De gestopten zijn echt onherkenbaar oud geworden, de gasten die toch nog wat blijven doen terwijl ze 50 zijn ogen veel jonger. Test. lijkt je toch wel jong te houden in dat opzicht.
 
Zou wel graag meer willen weten over de motivatie om te stoppen van mensen die lang hebben gekuurd. "Vanwege gezondheidsproblemen" lijkt een beetje het standaard antwoord maar vraag me af in hoeverre dat klopt, in die mate dan. Simpelweg het feit dat interesses en prioriteiten veranderen (bijvoorbeeld gezin) lijkt me ook erg aannemelijk. Plus stoppen omdat je iets verstandiger wordt en het verhoogde risico op gezondheidsproblemen het niet meer waard vindt is iets anders dan daadwerkelijk gezondheidsproblemen hebben. Als laatste nog de vraag wat mensen onder gezondheidsproblemen scharen. Is dat pas bij hartproblemen of al bij haaruitval of gyno of nog iets verder bij prostaatklachten?

Die mensen zijn hier toch niet. Snap je dat niet Sherlock?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven