XXL Nutrition

De vergeten spiergroep?

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Ik vroeg me af wie er hier in zijn schema ook een speciale dag voor zijn onderarmen heeft/grip training? Ik doe op dit moment 1x in de week grip training bestaande uit:

• Wrist Curls
  • Reverse Wrist Curls
  • Static Holds
  • Farmer Walks
  • Rope pulls
  • 30 minuten Powerball
  • Ivanko Super Gripper 4x

Heb ook wel het idee dat ik meer massa krijg op mijn onderarmen. Grip is in ieder geval in een korte tijd veel vooruitgegaan.

Reden hier achter is omdat ik een slechte grip heb en moeite heb om een zware dumbbell of barbell vast te houden zonder straps. Massieve onderarmen stralen bovendien kracht en respect uit.

Moet eerlijk bekennen dat ik het de leukste spiergroep vind om te trainen, zelfs leuker dan benen.

Nee ik train ze niet meer apart (afgezien van hammer curl of iets dergelijks bij de biceps) want ik merk dat ze dan gauw overbelast raken:)

Ik train mn grip ook 1-3 keer per week. Massa op de onderarmen interesseert me niet zo veel (al zijn ze er zeker niet kleiner op geworden), maar over de kracht toename ben ik zeer te spreken.

Als je meer wilt weten over griptraining en wat je er voor kunt doen, kan ik je de boeken van John Brookfield aanraden!

ik denk dat je ze al heel veel pakt bij andere oefeningen

Als je het over echte vergeten spiergroepen wilt hebben: eerder je vingerstrekkers en de dorsiflexoren van de voet (zoals tibialis anterior). Die komen bij bijna niemand aan bod.

af en toe pak ik wel is met biceps wrist curls, reversed wrist curls of reversed barbell curls, maar niet te vaak. je traint je onder armen al aardig met bicep-oefeningen.

ik doe 1 maal per week wrist curls en extensions. maar misschien ga ik ze ook eens vaker trainen. Grote onderarmen rules

Ik probeer ze aan het einde van elke training te pakken.
Ik doe dan meestal:
-plate holds
-farmer walks
-reverse curls
-hammer curls

Thuis doe ik ook af en toe thors hammers en ik probeer zovaak mogelijk mijn deadlifts overhands te pakken.

ik train ze ook niet apart vanwege overbelasting , maar ik train ze voornamelijkmet reverse/wristl en hammer curl en rope

Maandag : Hammer curls bij in mijn biceps training
Vrijdag : Hammer curl cross body, wrist curls & reverse wrist curls na m'n rugtraining

Ik denk trouwens dat vele mensen ze niet trainen uit gemakzucht en niet voor "overbelasting"

doe meestal die draaibeweging bij powerlifting waarin ze die barbell boven hun hoofd proberen te krijgen met > 100kg, armpjes groeien er wel goed van

Train ze op het einde van mijn 'pull' training (rug, traps, ak schouders, biceps).

Eigenlijk alleen maar dmv static holds. Train bijna alleen maar met losse gewichten, doe regelmatig hammer curls.

ik heb vandaag een nieuwe bedacht (kan best zijn dat het een bekende oefening is overigens, maar ik kende em nog niet)

pak een barbell, met een (klein) deel van het gewicht waarmee je normaal zou gaan curlen. begin met een gesupineerde greep (je handpalmen naar boven), curl het gewicht met genoeg snelheid om het een beetje 'air-time' te geven, je laat de stang los, en grijpt de baar met een geproneerde greep weer vast en maakt de beweging af. En zo ga je verder, pronated -> supinated etc
Zorg dat je bij de geproneerde greep de baar niet te breed vastpakt, dat is niet lekker aan je polsen.

je brachialis krijgt er flink van langs.

roxxe zei:
doe meestal die draaibeweging bij powerlifting waarin ze die barbell boven hun hoofd proberen te krijgen met > 100kg, armpjes groeien er wel goed van

Welke bedoel je? Side press?

sidepress.jpg

builderB zei:
ik heb vandaag een nieuwe bedacht (kan best zijn dat het een bekende oefening is overigens, maar ik kende em nog niet)

pak een barbell, met een (klein) deel van het gewicht waarmee je normaal zou gaan curlen. begin met een gesupineerde greep (je handpalmen naar boven), curl het gewicht met genoeg snelheid om het een beetje 'air-time' te geven, je laat de stang los, en grijpt de baar met een geproneerde greep weer vast en maakt de beweging af. En zo ga je verder, pronated -> supinated etc
Zorg dat je bij de geproneerde greep de baar niet te breed vastpakt, dat is niet lekker aan je polsen.

je brachialis krijgt er flink van langs.
Als ie nog niet bestaat, zou ik hem "the Switch" noemen!;) :D

De uber vergeten spiergroep ; Tibialis

toevallig vandaag onderarmen getraint daar paken we normaal de woensdag voor, op de powerball na doen we het hele lijstje :P

en ook Tibialis trainen we M@rsel (met standing calf raises & sitting calf raises) ;)

DrabbeR zei:
en ook Tibialis trainen we M@rsel (met standing calf raises & sitting calf raises) ;)

Nee de tibialis train je bijvoorbeeld zo:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niet met calf raises dus.

Terug
Naar boven