Fitness Seller

De vergeten spiergroep?

s het ook mogelijk om je nek te trainen zonder kabelstation? (train momenteel thuis).

Op exrx staan 2 oefeningen met schijven:

je gaat als eerste instantie in de opdruk-houding liggen - je plaatst daarna je handen op je rug en je voorhoofd op de grond - hierna beweeg je hoofd naar voren en naar achteren

werkt goed

• Topic Starter Topic Starter
RubenSossa zei:
Vertical bar lifts:

Pak een lange halterstang, waarbij je maar aan één kant gewicht toevoegt. Ga op een bankje of andere verhoging staan en zorg dat je de stang verticaal voor je vast hebt, met het gewicht onderaan bij de grond.
Pak met rechts of links de stang boven vast en grijp nu om en om met je handen naar beneden, totdat je bij het gewicht uitkomt en ga dan weer om en om omhoog. De beweging is ongeveer te vergelijken met omgekeerd touwklimmen.

Je grip zal het waarderen en je onderarmen zullen groeien! ;)
Die ga ik zeker een keer proberen!

Die van jouw ook Groteman9.

chunky zei:
tibialis ook goed te trainen door gewoon calf raises te doen maar dan met de hielen op de verhoging te gaan staan en dus de tenen laten zakken.

idd, zo doe ik hem met twee sec hold

Gorill0r zei:
Ik vroeg me af wie er hier in zijn schema ook een speciale dag voor zijn onderarmen heeft/grip training? Ik doe op dit moment 1x in de week grip training bestaande uit:

• Wrist Curls
  • Reverse Wrist Curls
  • Static Holds
  • Farmer Walks
  • Rope pulls
  • 30 minuten Powerball
  • Ivanko Super Gripper 4x

Heb ook wel het idee dat ik meer massa krijg op mijn onderarmen. Grip is in ieder geval in een korte tijd veel vooruitgegaan.

Reden hier achter is omdat ik een slechte grip heb en moeite heb om een zware dumbbell of barbell vast te houden zonder straps. Massieve onderarmen stralen bovendien kracht en respect uit.

Moet eerlijk bekennen dat ik het de leukste spiergroep vind om te trainen, zelfs leuker dan benen.

Zou er nog aan mankeren dat je resultaat ziet he, je traint onderarmen even lang als ik de rest van men lichaam :lol:

Gorill0r zei:
Die ga ik zeker een keer proberen!

Die van jouw ook Groteman9.

me2

enne gewone barbell wrist curls zijn ****ed up
krijg er last van in me onderarmn aan de binnenkant puur omdat je als je je hand gesupineerd is (dus handpalm helemaal naar et plafond je polsgewricht niet evenredig is met de barbell maar schuin is waardoor de oefening voor mij te blessuregevoelig is

doe ze liever met dumbbells :)

En maar hopen dat je geen carpal tunnel krijgt met al die onderarmtraining he

Ben eigenlijk pas sinds vorige week begonnen met wrist curls en reverse wrist curls. En soms hammer curls bij biceps...
Maar m'n grip zuigt eigenlijk best, dus ga maar eens wat dingen doen die in dit topic staan :)

Liefste zou ik ook nog CoC's bestellen, maarja, heb geen creditcard :(

• Topic Starter Topic Starter
Moen zei:
En maar hopen dat je geen carpal tunnel krijgt met al die onderarmtraining he
Denk dat je hierdoor juist zoiets voorkomt.
Maus B zei:
Ben eigenlijk pas sinds vorige week begonnen met wrist curls en reverse wrist curls. En soms hammer curls bij biceps...
Maar m'n grip zuigt eigenlijk best, dus ga maar eens wat dingen doen die in dit topic staan :)

Liefste zou ik ook nog CoC's bestellen, maarja, heb geen creditcard :(
Je kan op de meeste site's ook betalen met paypal.

RubenSossa zei:
Voor grip doe ik Towel chinups, plate holds en CoC's.

Nog een super grip oefening:

Vertical bar lifts:

Pak een lange halterstang, waarbij je maar aan één kant gewicht toevoegt. Ga op een bankje of andere verhoging staan en zorg dat je de stang verticaal voor je vast hebt, met het gewicht onderaan bij de grond.
Pak met rechts of links de stang boven vast en grijp nu om en om met je handen naar beneden, totdat je bij het gewicht uitkomt en ga dan weer om en om omhoog. De beweging is ongeveer te vergelijken met omgekeerd touwklimmen.

Je grip zal het waarderen en je onderarmen zullen groeien! ;)

Daarbij word je brachioradialis waarschijnlijk flink aangepakt? De oefening klinkt iniedergeval wel erg leuk ga het eens doen.

Zelf train ik nooit mijn onderarmen grip is redelijk goed en massa erop is ook erg goed.

Terug
Naar boven